آشنايي با مواد اوليه بهداشتي و آرايشي

ﻣﺮحلۀ ﭼﻬﺎﺭﻡ و پنجم كه با هم انجام ميشوند، رويكرد اتيك به مسئله دارند و بهنوعي بين رويكرد اميك و اتيك در رفت و برگشتاند. ﻣﺮحلۀ ﺩﻭم شامل تحليل بازساختي اوليه از مشاهدات است. همچنان كه در روششناسي اشاره شد، بعد از تحليل بازساختي اوليه، پژوهشگران دوباره به بستر و ميدان پژوهش بازگشتند و اين بار سعي كردند با افرادي كه پيشتر در جريان مشاهدۀ مشاركتي پنهان شناسايي و براساس نمونهگيري نظري انتخاب شده بودند، مصاحبههاي عميق انجام دهند. از جمله مي توان به هيدروكسي اتيل سلولز (hydroxy ethyl celloulose)، صمغ زامتان (xanthan wax) و ژلاتين (gelatin) اشاره كرد كه با استفاده از حلال مي توانند رقيق شوند. 2016) در پژوهش «بررسي بازاريابي هرمي يا نتورك ماركتينگ در ايران»، با نگاهي به تفاوتهاي موجود در بازاريابي شبكهاي و بازاريابي هرمي، عملكرد و روش كار در شركتهاي بازاريابي چندسطحي، سنتي، چندعرضي، هرمي و پانزي را بررسي و به معايب، مشكلات و دلايل ناموفقبودن بازاريابان توجه كردند. 2015) در پژوهش «گسترش بازاريابي شبكهاي و خطر فعاليت شركتهاي هرمي»، نشان دادند فعاليت شركت بازاريابي در مونتانا حداكثر نفوذ براي 1% از جمعيت است و براي 94% از شركتكنندگان سودي نداشته است. 

2015) نيز با انجام پژوهش «ديدگاههاي عمومي بهسوي بازاريابي هرمي در بلغارستان»، ادراكات مصرفكنندگان از بازاريابي هرمي در بلغارستان و توصيههاي مربوط به صنعت در اين كشور را بررسي كرده است. از اين روي موضوع كيفيت و سلامت مواد اوليه، مهم ترين چيزي است كه بايد از سوي شركت هاي توليدكننده محصولات مورد اهميت قرار گرفته و به هيچ وجه حتي نمي توان آن را با قيمت مناسب تر، تاخت زد. در برابر چنين حجمي از تعهدات به سيستم، بايد اعضا سود مادي و غيرمادي زيادي نصيب خود كنند؛ اما شرايط بدين گونه پيش نميرود؛ درواقع، با وجود هزينههاي زياد اعضا در قبال سيستم، شركت سود چنداني نصيب بيشتر اعضا نميكند؛ بهطوري كه افرادي كه حتي شبانهروز هم در آن فعاليت كنند، بهواسطۀ راهبردهاي مختلفي كه شركت به وجود ميآورد، نميتوانند سود چنداني كنند. در كنار آموزشهاي اقتدارگرايانه، آموزشها حالتي انگيزشي دارند؛ اما اين انگيزش صرفاً خنثي نيست؛ بلكه از افراد انتظار ميرود در روند زندگي خود تغييراتي به وجود آورند و براساس مشاهدات پژوهشگران، درواقع، از اعضا انتظار ميرود تمام وقت و زندگي خود را در راستاي اهداف شركت تغيير دهند. اين روش در بسياري حوزههاي علمي و دانشگاهي جهان استفاده ميشود و از آن استقبال زيادي هم شده است؛ اما در ايران آنچنان كه بايد شناختهشده نيست و پژوهشهاي كمي در اين حوزه انجام شدهاند.

مصرف سنتي لذت مصرف را دنبال ميكند؛ اما مصرف مدرن با ادراكات ذهني سروكار دارد. حائري و همكاران (1392) مقالۀ «نسبتسنجي بازاريابي هرمي با عقود معين و غيرمعين» را انجام دادند. هاشميبليمري و همكاران (1395) در پژوهش «مهندسي بازاريابي: تأكيد بر نقش رياضيات در بازاريابي»، نقش و كاربرد رياضيات در بازاريابي بهويژه در سالهاي اخير را بررسي كردند. حاجياني و همكاران (1394) مقالۀ «بررسي تجربۀ افراد از عضويت در شبكههاي هرمي كوئست: علل جذب، شيوۀ فعاليت و پيامدها» را با بهرهگيري از روش كيفي و مصاحبه با 31 نفر از افراد داراي سابقۀ فعاليت در كوئست انجام دادند. پيش از اينكه شركتهاي بازاريابي كنوني فعاليتهاي خود را به شيوۀ امروزي شروع كنند، شركتهاي هرمي در دهۀ 80 دنياي ذهني و عيني بسياري از شهروندان ايران را درگير خود كرده بودند و بسياري از خانوادهها در سرتاسر ايران بهگونهاي با آن شركتهاي هرمي ارتباط داشتند؛ بهگونهاي كه حتي وقتي فعاليت اين شركتها ممنوع شد، همچنان ليدرهاي همان شبكههاي هرمي، پايههاي اصلي بازاريابي هرمي جديد در دهۀ 90 را بنيانگذاري كردند. رابطۀ عقلانيت و خلاقيت در قالب ديالكتيك تعريف ميشود كه محصول آن همان پراگماتيسم يا عمل با معناي انتقادي است.

2017)نيز در پژوهش «ارزيابي مفهومي بازاريابي سنتي و هرمي»، با تمركز بر عملكرد بازاريابي هرمي، بازاريابي سنتي و بازاريابي هرمي مدرن را بهصورت تطبيقي مقايسه كرده است. همچنين با بهره مندي از شبكه وسيع فروش و توزيع محصولات،در سراسر كشور و فراهم نمودن زمينه هاي صادرات به ساير كشور ها،باعث شده تا مشتريان به سهولت و در اسرع وقت،محصولات مورد نياز خود را تهيه نمايند . او در تحليل خود از طبقۀ جديد مرفه يعني ثروتمندان آمريكايي جديد (نوكيسههاي آمريكايي اواخر قرن نوزدهم) ياد ميكند كه مدام در پي آن بودند تا از طرز زندگي طبقات بالاي جامعه در اروپا تقليد كنند و بهتدريج و بهطور مداوم عادتهاي مصرف خود را بهروز كردند تا يك پله بالاتر و جلوتر از ثروتمندان جديد قرار بگيرند. در اينجا سعي ميشود با نگاه كلان و جامعهشناختي، دادههاي بررسيشده تجزيه و تحليل شوند و حاصل امر در مرحلۀ تفسير و اميك صرف نماند. در اين مرحله، ﺩﻳﺪﮔﺎﻩﻫﺎ ﻭ ﻧﻈﺮهاي ﻣﺸﺎﺭﻛﺖﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ با ﻣﺼﺎﺣﺒﻪﻫﺎﻱ ﻓﺮﺩﻱ جمعآوري شدند. 

https://irchem.ir/cosmetic/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.