انواع روکش صندلی ماشین


مهم ترین قسمتی که روکش صندلی های خودرو را از یکدیگر متمایز می کند، مواد به کار رفته در ساخت و ساز است. اگر بخواهیم کلاه ها را به درستی از نظر جنسیت طبقه بندی کنیم; این پارچه در سه قسمت چرم، پارچه و ترکیبی از دو قسمت اول (چرم و پارچه) ارائه شده است که هر کدام ویژگی های خوب و بد خود را دارند، این کمک بزرگی به رانندگان می کند.

روکش های پارچه ای صندلی ماشین

روکش های پارچه ای صندلی

انتخاب بسیاری از افراد برای پوشاندن صندلی های ماشین، روکش پارچه ای است. از آنجایی که مزایای بیشتری نسبت به نوع پوست دارد و با جایگزینی منظم، معایب آن تا حدودی ناچیز است.

هنگام خرید یک نوع پارچه باید به وزن و ضخامت آن توجه کرد. پوشش با ضخامت و وزن بیشتر دوام و طول عمر بیشتری دارد. برخلاف روکش های نازک و سبک، دوام کمتری دارند و عمر مفید کمی دارند.

مزایای روکش پارچه ای صندلی:

افراد هنگام نشستن در تابستان و گرما کمتر عرق می کنند

در زمستان دمای هوا پایین است و باعث کاهش گرمایش مسافران می شود.

جذب حرارت کمتر از محیط در تابستان

ثبات رنگ بیشتر (تغییر رنگ کمتر)

طیف گسترده ای از طرح ها و رنگ ها

دوام و مقاومت بالای بافت پارچه

معایب روکش پارچه ای.

تمیز کردن روکش پارچه وقتی کثیف می شود دشوار است

زمان کمتری برای تغییر بسته به نوع پوست نیاز دارد

روکش چرم صندلی ماشین

چرم روکش شده

یکی دیگر از گزینه های روکش صندلی ماشین، انتخاب نوع چرمی است، نکته مثبت اصلی رفع عیب بزرگ نوع پارچه است که به راحتی تمیز می شود. برای کسانی که بچه های کوچک دارند توصیه می شود. روکش چرمی بگیرید

مزایای روکش صندلی چرمی:

حتی با دستمال مرطوب نیز به راحتی تمیز می شود

نمای بیرونی داخل خودرو تمیزتر، شیک تر و اسپرت تر است

مناسب برای کامیون و تریلر

مناسب برای وسایل نقلیه مسافربری

معایب روکش چرمی صندلی:

تعریق زیاد سرنشینان در هنگام استفاده در تابستان و گرما

انتقال بیشتر دمای پایین در زمستان و خنک شدن محیط در خودرو

جذب گرما بیشتر در تابستان

رنگ در طول زمان تغییر می کند

تنوع کمتر در طرح و رنگ

الگوی تاول زدن مداوم

روکش صندلی ترکیبی چرم و پارچه

روکش صندلی ترکیبی

طراحان این نوع روکش صندلی راه حل مناسبی برای رفع معایب استفاده از پشتی نوع دوم پیدا کرده اند. در این آپشن جدید خودرو، برای قطعاتی که بدن سرنشین با آن تماس پیدا می کند از پارچه و برای سایر قطعات از چرم استفاده شده است.

با این توضیحات امکان تمیز کردن روکش صندلی در صورت کثیف شدن وجود دارد. در نتیجه مزایای استفاده از روکش ترکیبی پارچه و چرم بیشتر بوده و انتخاب این نوع بیشتر از موارد دیگر توصیه می شود.

بهترین روکش صندلی ماشین

انتخاب روکش مناسب صندلی ماشین یک موضوع حساس است. اما انتخاب تنها با توجه به پنج نکته اساسی ذکر شده در این قسمت آسان است.

بدون فرسودگی یا محو شدن صندلی در برابر نور مستقیم خورشید

ناتوانی در انتقال گرمای کمتر در زمستان و گرمای بیشتر در تابستان به مسافران

مقاومت بالای پوشش در برابر سایش و انواع آسیب های سطحی

امکان نظافت، شستشو و نظافت آسان تر

عرق کمتر مسافر به خصوص در هوای گرم

روکش های رنگارنگ صندلی ماشین

رنگ روکش صندلی

کمربند ایمنی پایه اصلی انتخاب رنگ فضای داخلی خودرو است. البته رنگی که بیشتر در داشبورد، قطعات در و ترمز استفاده می شود تأثیر زیادی در انتخاب رنگ روکش صندلی دارد. اما این مشکل از قبل توسط طراحان اصلی خودرو بررسی شده و با توجه به رنگ این قطعات، رنگ کمربند ایمنی انتخاب شده است.

برای انتخاب رنگ روکش صندلی متناسب با کمربند ایمنی، دو گزینه رنگی همسان و متضاد وجود دارد. در گزینه اول یعنی مطابقت، رنگی را برای روکش صندلی خودرو انتخاب کنید که در محدوده رنگ کمربند ایمنی (روشن یا پررنگ تر) باشد.

اما در گزینه دوم باید کمی با دنیای رنگ ها و تشخیص رنگ های متضاد آشنا شوید. انتخاب ترکیب مناسب تاثیر بسزایی در زیبایی فضای داخلی خودرو دارد و آن را اسپرت می کند. برای مثال ترکیب قرمز و مشکی یکی از پرطرفدارترین رنگ هایی است که برای روکش صندلی ها استفاده می شود.

نحوه نصب روکش صندلی

نصب روکش صندلی بستگی به طراحی سازنده دارد. استفاده از زیپ، چسب و کش رایج ترین روش های نصب روکش هستند. اگر بخواهیم از بین این سه نوع بهترین مدل را انتخاب کنیم; نوع زیپ بهترین است و بعد از آن مدل سازی و چسب در ترتیب بعدی قرار می گیرد.

همچنین نوع وسیله نقلیه مورد استفاده راننده در انتخاب روش نصب این قطعه حائز اهمیت است. مثلا نوع مزرعه برای کسانی که بیشتر از ماشین استفاده می کنند مفید است. اما استایل آن برای یک خودروی خانوادگی کم استفاده به اندازه کافی چشمگیر است.

نکته مهم دیگر در انتخاب روکش صندلی در خودروهای دارای کیسه هوا، انتخاب روکش استاندارد است. زیرا استفاده از روکش غیر استاندارد بر عملکرد ایربگ تاثیر می گذارد و ایمنی خودرو را بسیار کاهش می دهد.

اطلاعات بیشتر: https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/روکش-صندلی/سایپا/روکش-صندلی-پراید-صبا/ 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.