هشت طرح كسب و كار غير سنتي استراتژيها كه ميتواند باشد در مقابل هر You've Ever Seen. عالي وجود دارد.
همانطور كه قبلا بيان شد هدف بانك مركزي از تفكيك حسابهاي تجاري از غيرتجاري ايجاد شفافيت در نظام اقتصادي كشور است. اقدامات بانك مركزي در تمهيد سياستهاي تشويقي براي صاحبان كسب و كار نشان ميدهد كه اين بانك عميقاً اعتقاد دارد كه صاحبان كسب و كار به اثرات مثبت اين طرح براي كشور اشراف دارند و در اجراي اين طرح، دستگاههاي مسئول را ياري خواهند كرد. تعريف هاي گسترده تر نشان مي دهند كه شركت ها در برابركل جامعه ، نسلهاي آينده و منابع طبيعي مسئوليت دارند . دانستن و بكار بستن آداب معاشرت تجاري و حرفه اي براي هر مدير از نان شب هم واجب تر هست ! آيا راه حل مناسب براي مشتريان هم مناسب است؟ در اين سطح، هيچ كدام از اين موارد شامل رقابت مستقيم نيستند، اما اين همان چگونگي حل مشكل حمل و نقل مردم در آن زمان بود. به عنوان مثال، زماني كه هنري فورد ابتدا خودروهاي خود را بازاريابي كرد، رقابت مستقيم بين توليدكنندگان اتومبيل بسيار كم بود. توضيح آنچه قصد داريد به آن تبديل شويد، بسيار دشوارتر خواهد بود. راه حلي، كه شما قصد فروش آن را داريد، و نحوه برخورد با محصول يا خدمات در چشم انداز رقابتي موجود را توضيح دهيد.
اكنون كه فرصت خود را توصيف كرده ايد، قصد داريد حركت كنيد و توضيح دهيد كه چطور كار واقعي خود را انجام مي دهيد. در موضع يابي شما سعي مي كنيد شركت خود را به مشتريان تان ارائه دهيد. سپس از نشانگرها براي نشان دادن اينكه آيا رقبا داراي يك ويژگي خاص يا نه هستند، استفاده كنيد. اگر شما قصد داريد يك تحليل بازار رسمي انجام دهيد، اين جايي است كه شما بايد يك تحقيقات بازاريابي كمي انجام دهيد. مشخص كنيد كه آنها مشكلي دارند و شما آنها را قبول داريد. شركت معمولي كه عمدتا به مصرف كنندگان فروش دارند مي تواند اين قسمت را ناديده بگيرند. قيمت يك پيام بسيار قوي براي مصرف كنندگان ارسال مي كند و مي تواند يك ابزار مهم براي برقراري ارتباط با مشتريان باشد. اغلب اوقات شما ممكن است با “رقابت غير مستقيم” برخورد كنيد، زماني كه مصرف كنندگان مشكلات خود را با يك راه حل كاملا متفاوت حل كنند. اين فعاليتهاي مشترك ميتوانند دسترسي به بازار هدف را براي شما ميسر كنند و بهطور همزمان اين امكان را در اختيار شريكتان قرار دهند كه محصولات يا خدمات جديدي را به مشتريان خود ارائه كنند.
در حالي كه صرف زمان زيادي براي بررسي فرصت هاي آينده براي محصولات و خدمات جديد صورت مي پذيرد، نبايد بيش از حد در مورد اين ايده ها در طرح كسب و كار وسواس به خرج داد. يكي از مزاياي اصلي مكتوب كردن پروژه بصورت يك طرح كسب و كار اين است كه به تشكيلات كمك مي كند تا در دام هايي كه احتمالا تمام تلاشهاي گذشته را از بين مي برد نيفتد. مشاوره كسب و كار يك گزينه محبوب براي مشاغل است تا بتوانند از تخصص كوتاهمدت در يك زمينه خاص استفاده كنند، بدون اينكه بخواهند تعهد يك كارمند اضافي را به عهده بگيرند. مهم ترين بخش از تدوين طرح كسب و كار پيش بيني بازار مي باشد. اين ظروف در اشكال و طرح ها و سايزهاي مختلفي توليد ميشود.كه از پليمرهاي مختلفي در آن استفاده ميشود. اين سيستم قابليت هاي متعددي دارد كه باعث شده است امروزه كسب و كارهاي بزرگ و كوچك براي پيشبرد كارهاي خود از آن استفاده نمايند. ابتدا براي شناسايي بخش هاي بازار خود و سپس تعيين اينكه هر بخش چه ميزان پتانسيل دارد، اقدام نماييد.
نيازها و خواسته هاي اصلي مشتريان چه هستند؟ اساسنامه شامل ۳ تا ۵ صفحه ميباشد كه آنها را در اختيار مشتريان بالقوه يا سرمايهگذاران قرار ميدهيد فقط براي اينكه ببينيد از نظر آنها ارزش دارد تا با كار و انرژي بيشتري به اجراي طرح با جزئيات بيشتر بپردازيد يا خير. در نگارش طرح كسب و كار ، از هر جا كه فكر ميكنيد مي توانيد شروع كنيد، شروع كنيد. شما مي توانيد اين ماتريس رقيب را با ليست نمودن رقبا در سمت چپ ماتريس و ويژگي هاي هر يك در سمت راست ايجاد كنيد. بدون درك درستي از نوع بازار و مشخصه هاي آن، يك طرح بازاريابي ارزش كمي دارد. قبل از اينكه شما حتي در مورد نوشتن برنامه بازاريابي خود فكر كنيد، بايد بازار هدف خود را به خوبي تعريف كرده و شخصيت خريدار خود را اصلاح كنيد. يك شركت دوچرخهسواري چابك ميتواند طي چند هفته يا ماه (نه چند سال) تغييراتي را در سبد محصولات خود ايجاد كند تا بتواند به سرعت از مزيتهاي فرصتهاي جديد بهرهمند شود. به طوري كه يك مشتري بالقوه ممكن است آن را در نظر بگيرد. يك بخش بازار، گروهي از افراد (يا ساير شركت ها) هستند كه شما به طور بالقوه مي توانيد به آنها فروش داشته باشيد.
- جمعه ۲۷ آبان ۰۱ | ۱۱:۴۰
- ۸۱۱ بازديد
- ۰ نظر