داخل تشک طبی چیست؟


رنگ صورت در مورد درون سر چه می گوید؟ یعنی نه. بسیار مهم است که بدانید در تشک هایی که استفاده می کنید از چه موادی استفاده می شود، زیرا این مواد تأثیر مستقیمی بر سلامت شما دارند، بنابراین اینکه خواب راحت شبانه داشته باشید نیز به این مواد بستگی دارد. معمولاً اجزای تشک فوم، یونیتیت، فنر و لاتکس است. هر سازنده با توجه به کیفیت مورد نظر از موارد ذکر شده استفاده می کند. پس فریب ظاهر پد تشک یا روکش را نخورید و اجزای تشک انتخابی خود را بشناسید.

برای درک بهتر آنچه در تشک طبی وجود دارد، بهتر است ابتدا تعریفی از تشک طبی و انواع آنها داشته باشیم. زیرا ساختار انواع تشک طبی مانند لاتکس، مموری فوم، فنر داخلی و تشک هیبریدی متفاوت است و ساختار برخی از مدل های تشک طبی نیز از ترکیب مدل و اجزای تشک ساخته شده است. با نمایندگی تشک رویال همراه باشید.

تشک طبی چیست؟

قبل از معرفی تخت طبی باید بگوییم که تخت طبی نه تنها برای بیماران بلکه برای کسانی که به سلامت خود اهمیت می دهند نیز طراحی شده است. برای جلوگیری از درد احتمالی و داشتن خوابی آرام باید از تخت طبی استفاده کنید. اولین ویژگی تخت طبی محافظت و حمایت از ستون فقرات است. به همین دلیل است که داروهای تجویزی برای افرادی که جراحی کرده اند یا نیاز به اجتناب از فعالیت شدید دارند، تجویز می شود.

تشک طبی یا تشک ارتوپدی نوعی تشک است که مفاصل را نگه می دارد. این تشک با انعطاف پذیری بالا برای افرادی که کمردرد مزمن یا بیماری ها و ناتوانی های جسمی دارند ایده آل است. بیشتر این نوع تشک ها فنر ندارند و معمولا از فوم (لاتکس یا مموری)، اسفنجی یا یونیلیت ساخته می شوند.

تشک طبی در واقع تشکی است که به بدن شما کمک می کند تا با کمترین فشار روی آن، طبیعی ترین حالت را در طول خواب به خود بگیرد. تشک با فرورفتن در نقاط فشار بدن و فرم گرفتن به شکل بدن، می تواند خود را با خط ستون فقرات تطبیق دهد و از فشار بر روی آن جلوگیری کند. به کاهش درد بدن کمک زیادی می کند. تشک های طبی از مواد مختلفی مانند مموری فوم، لاتکس، فنرهای جیبی یا ترکیبی از اینها ساخته می شوند. در عین حال استفاده از لاتکس طبیعی به دلیل مزایای فراوان مورد توجه محققان و مصرف کنندگان قرار گرفته است. اما چرا؟
برای خرید تشک به نمایندگی تشک رویال در شرق تهران مراجعه نمایید.
ساختار و لایه های داخلی تشک های طبی

تولیدکنندگان برای رفع نیاز بدن به خواب باکیفیت اقدام به تولید انواع تشک سلامت کردند که ساده ترین آن تشک سلامت فنری است که به دو نوع فنر مجزا و متصل تقسیم می شود. یکی دیگر از انواع تشک های بهداشتی محبوب، مموری فوم است که به دلیل پوشش باکیفیت پشت و همچنین خاصیت ارتجاعی ملایم برای مفاصل، ارزش زیادی دارد.

تشک طبی جیبی یکی دیگر از انواع تشک های طبی است که مشابه تشک های فنری داخلی انفرادی است. این تشک فنرهای مجزا دارد و برای تخت های دو نفره گزینه مناسبی است زیرا فنرهای داخل تشک به هم متصل نیستند و فردی که در کنار شما می خوابد متوجه لرزش تخت نمی شود.

مهم ترین نوع تشک طبی، تشک لاتکس است که با توجه به فرورفتگی ها و برجستگی های بدن، منعطف است، ستون فقرات را هم تراز می کند و فشار وارده را توزیع می کند. انواع تشک ها، لایه های راحتی و پایه یا هسته مرکزی آن از عوامل اصلی ضخامت تشک طبی هستند.

ساختار داخلی تشک از لاتکس طبی ساخته شده است

چرا تشک های لاتکس را یکی از بهترین تشک های طبی می دانیم؟ لاتکس چیست؟ ویژگی های منحصر به فرد این نوع تشک آن را به یکی از بهترین تشک ها تبدیل کرده است. تشک های لاتکس از شیره درختان لاستیک به دست می آیند، این شیره پس از قرار گرفتن در معرض هوا جامد می شود و سازندگان وسایل خواب از این ماده برای تولید محصولات خود استفاده می کنند.

LaTeX دارای منافذی است که اجازه گردش هوا را می دهد و از تعریق فرد جلوگیری می کند. تشک لاتکس طبی هفت ناحیه ستون فقرات را پوشانده و تراز می کند و از پیچ خوردن پشت در هنگام خواب جلوگیری می کند. در نتیجه لاتکس یکی از مناسب ترین مواد برای تشک برای افراد مبتلا به کمردرد و مشکلات دیسک کمر است.

با قالب‌گیری این ماده فوم ژل به شکل بدن، از هم‌ترازی و فشار بر ستون فقرات جلوگیری می‌کند و خوابی آرام و بدون درد به شما می‌دهد. با این حال، اگر می خواهید بهترین تشک را برای کمردرد پیدا کنید، بیشتر روی این گزینه تمرکز کنید.

البته برخی از انواع تشک های لاتکس طبی موجود در مجموعه ما دارای فنرهای جیبی و لایه فوم با کیفیتی هستند. به طور کلی نمی توان آن را در انواع تشک های لاتکس یا مدل های دیگر تصور کرد. شرکت های مختلف با توجه به موقعیت مکانی و برند خود، طراحی این قطعات را متفاوت انتخاب می کنند. اما تصاویری که برای شما آماده کرده ایم شامل تمامی تشک ها می باشد و عموماً به همین صورت ساخته و فروخته می شوند و داشتن این اجزای مرغوب یکی از نشانه های یک تشک طبی خوب است.

ساختار داخلی تشک طبی مموری فوم

مموری فوم با ساختار بدن انسان منطبق است و این تشک آنقدر نرم نیست که انسان کاملاً غرق شود و حرکت آن سخت نیست بنابراین حرکتی انعطاف پذیر دارد. این وضعیت برای مبتلایان به کمردرد توصیه می شود. این نوع تشک تراکم زیادی دارد، بنابراین فشار وارد شده را به هر قسمت تقسیم می کند و فرد دردی را احساس نمی کند.

در اکثر تشک های مموری فوم، لایه زیرین دارای امواج یا سوراخ هایی برای گردش هوا در تشک است. البته قابلیت گردش هوا در تشک لاتکس بهتر از تشک مموری فوم است. به یاد داشته باشید که بهترین برندهای تشک طبی حداقل یک لایه راحتی مموری فوم در برنامه پر کردن تشک طبی خود دارند و این ماده نرم یکی از بهترین مواد تشک است.

ساختار داخلی تشک طبی فنری

تشک طبی فنری ابتدایی ترین نوع تشک طبی است که معمولاً کیفیت خوبی ندارد زیرا پس از مدت کوتاهی استفاده دچار افسردگی می شود. البته ناگفته نماند که بستگی به نوع فوم استفاده شده در آبنما دارد. انواع تشک فنری به دو دسته مجزا و ترکیبی تقسیم می شوند که فنرها در تشک طبی فنری مجزا مستقل هستند.

این مدل تشک ها دارای فنرهای متصل هستند که معمولاً به عنوان تشک های ارزان قیمت در بازار یافت می شوند. محبوبیت این مدل تشک با استفاده از فنرهای جیبی و مدل های لاتکس بدون فنر کاهش یافت. زیرا فنرهای کوپل شده علاوه بر طول عمر کمتر و صدای کمتر پس از چند ساعت استفاده، روی تشک حرکت می کنند.

ساختار داخلی فنر جیبی به عنوان یک تشک طبی هیبریدی

تشک طبی فنر جیبی یک تشک طبی هیبریدی با فنر مجزا می باشد. قسمت داخلی این نوع تشک از مجموعه فوم و فنر تشکیل شده است. فنرهای جیبی تشک طبی به صورت جداگانه در تشک قرار می گیرند و عمل هر کدام به صورت جداگانه انجام می شود. برای اینکه در هر قسمتی از تشک حرکت وجود داشته باشد، حرکت فقط در یک مکان انجام می شود و کل تشک لرزش ندارد. از دیگر ویژگی های این تشک استحکام آن است زیرا ساختار داخلی تشک از چندین فوم و فنر تشکیل شده است و برای افرادی که از خوابیدن روی زمین های سفت استفاده می کنند مناسب است.

این مدل تشک با تکنولوژی فنر جیبی وارد بازار شده و جایگزین بسیار مناسبی برای فنرهای متصل می باشد. برخی از مدل های تشک های هیبریدی طبی یا فنری جیبی مانند تصویر بالا از فوم یا لاتکس نیز استفاده می کنند که به عملکرد آن کمک زیادی می کند.

مقاوم ترین نوع و جنس تشک طبی چیست؟

برای درک کیفیت تشک با کیفیت باید نکات زیر را در نظر بگیریم

اولین چیزی که باید به آن توجه کرد جنس تشک است، اعم از فوم، یونیلیت یا لاتکس. همانطور که در بالا توضیح داده شد، لاتکس بادوام ترین نوع تشک طبی است.

نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که آیا تشک مورد نظر فنر دارد یا اصلاً فنر ندارد زیرا تشک های طبی استاندارد معمولاً بدون فنر هستند.

نکته سوم اینکه جنس رویه تشک بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که باید از پنبه و نخ تهیه شود و از خرید تشک با لایه های پلی استر یا پلاستیک خودداری کنید.

نکته چهارم برای خرید تشک طبی مناسب توجه به استحکام یا نرمی آن است. همیشه نرمی و استحکام تشک خود را قبل از خرید تست کنید. به عنوان مثال، افراد مبتلا به کمردرد نباید از تشک های خیلی نرم یا خیلی سفت استفاده کنند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.