تعریف گزارش رپورتاژ

تعریف گزارش فروش

رپورتاژ آگهی هر نوع محتوایی است که در ازای پول منتشر می شود. با این حال، نحوه نگارش، طراحی و اجرای آن، آن را شبیه اخبار، داستان ها، مقاله ها و سایر مطالب یک مجله می کند.

یک گزارش تبلیغاتی را می توان به هر شکلی اجرا کرد. از چاپ تا پخش محتوای صوتی و تصویری.

در طبقه بندی کلی می توان گزارش ها را به دو دسته تجاری و سیاسی تقسیم کرد. در گزارش تجاری، هدف یافتن مصرف کنندگان و مشترکین جدید است و در گزارش سیاسی، هدف تغییر یا تغییر دیدگاه سیاسی مخاطبان در مورد یک موضوع، شخص یا حزب است.

البته یک پیشنهاد تکمیلی این است که علاوه بر این دو مقوله، گزارش موسسات غیرانتفاعی و موسسات غیرانتفاعی (سمان ها) نیز به عنوان دسته سوم در نظر گرفته شود. گزارش در این دسته می تواند مفید باشد زیرا می تواند مخاطبان شما را به جستجوی اطلاعات بیشتر تشویق کند.

عناوین زیر را (که ممکن است در روزنامه ها، وب سایت ها یا رسانه های اجتماعی ببینید) به عنوان نمونه ای از پیام های تبلیغاتی در نظر بگیرید:

اپلیکیشن Manbitu چگونه سرمایه گذاران را جذب کرد؟
برای خرید رپورتاژ آگهی به سایت destination iran مراجعه نمایید.

پزشک مجرب شهر یزد در مورد کرونا چه می گوید؟

چرا خرید دستگاه های تصفیه آب ایرانی مقرون به صرفه است؟

گوگل چگونه بر سئوی سایت ما تاثیر می گذارد؟

شما مقاله اول (اپلیکیشن Manbito) را می خوانید و می بینید که ویژگی های این اپلیکیشن و مزایای آن را لیست کرده است. همچنین با بنیانگذاران مصاحبه شد و بعداً توضیح دادند که این ویژگی ها و همچنین آینده خوب پیشنهاد، سرمایه گذاران را تشویق به خرید بخشی از سهام خود می کند.

ظاهراً همه چیز خوب و درست و منطقی و آموزنده است. اما نکته اصلی این است که بنیان‌گذاران اپلیکیشن (یا شاید سرمایه‌گذاران) می‌خواستند این خبر نام اپلیکیشن را به گوش برسد و مخاطبان بیشتری را جذب کند و ارزش شرکت خود را افزایش دهد. پس با تبلیغی روبرو هستید که در ظاهر یک مقاله ارائه شده است (همانطور که در تعریف رپورتاژ آگهی گفتیم).

گاهی اوقات مثلاً با سرفصل های اول، دوم و سوم می توان از همان ابتدا متوجه شد که این یک گزارش تبلیغاتی است. گاهی مانند عنوان چهارم، همه چیز در نگاه اول عادی به نظر می رسد. اما بارها در انتهای مقاله تاکید می شود که مثلا آقای سئونسب یا گوگل زاده به عنوان یک کارشناس باتجربه جستجو این موضوع را مطرح کرده و یا این تجربه را در اختیار شما قرار داده اند.

چرا مردم و شرکت ها به رپورتاژ تبلیغات روی می آورند؟

مهم ترین انگیزه استفاده از رپورتاژ تبلیغات این است که مخاطب امروزی حساسیت خود را نسبت به تبلیغات مستقیم از دست داده است.

ما می دانیم که از اولین لحظه ای که یک بنر یا آگهی تبلیغاتی را در رادیو یا تلویزیون ببینیم، با رگبار ادعاها بمباران خواهیم شد. به همین دلیل است که همه ما کم و بیش در برابر این روش تبلیغاتی مقاوم شده ایم. نمونه هایی از اعتراض به تبلیغات مستقیم عبارتند از:

تعداد تبلیغ کنندگان افزایش یافته است. یک صفحه خبری باز کنید و تعداد بنرهای تبلیغاتی یک صفحه را بشمارید. گاهی در کنار یک متن خبری صد یا دویست کلمه ای، بیش از صد آگهی می بینید; بنر یا لینک تبلیغ در هر کلمه!

باور کردن اطلاعات موجود در تبلیغات برای ما سخت تر است. ما می دانیم که شرکت ها ادعا خواهند کرد که بهترین و شاید قدیمی ترین در بازار خود هستند. آنها باید از همه رقبا بهتر باشند و مشکلات ما را به اقتصادی ترین و موثرترین راه حل کنند. حتی اگر این گفته ها درست باشد، چون اغلب آنها را می شنویم، کمتر به آنها اعتقاد داریم.

با پخش مداوم و طولانی مدت رسانه (مانند رادیو و تلویزیون) مخاطبان یاد گرفته اند که از تبلیغات چشم پوشی کنند. بسیاری از شنوندگان با چک کردن تلفن همراه و رفتن به دستشویی در زمان پخش تعادل برقرار می کنند.

بسیاری از مرورگرها به ابزارها و افزونه هایی برای حذف تبلیغات مجهز هستند. بنابراین، اگر تبلیغات در وب سایت ها نمایش داده شود، ممکن است بخشی از مخاطبان قبل از مشاهده آن ها را حذف کنند.

بنر کوری از دیده شدن بنرها جلوگیری می کند. این بدان معناست که مخاطب با مراجعه مکرر به رسانه با مکان بنر و مکان آگهی آشنا می شود و چشمانش به آن عادت می کند. بنابراین اساساً بدون اینکه متوجه شود، حرکات چشم و نحوه مطالعه و مشاهده اش را طوری تنظیم می کند که تبلیغات را نبیند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.