هر آنچه كه بايد در مورد كابينت بدانيد!



1-كابينت ملامينه:

اين نوع كابينت ارزان ترين نوع كابينت ساخته شده از تخته ملامينه است. ملامين يك تخته هسته نئوپان است كه با روكش نازكي به نام ملامين پوشيده شده است كه ضد آب و ضد خش است.

يكي از نكات منفي ملامين اين است كه تخته نئوپان به رطوبت حساس است، بنابراين توصيه مي كنيم از اين ماده اغلب در كمدها استفاده كنيد.

2- كابينت ام دي اف:

ام دي اف نيز مانند ملامين داراي روكش ملامينه است زيرا داراي هسته جداگانه است. هسته آن از ماده اي به نام ام دي اف ساخته شده است كه متراكم تر است. ام دي اف از ساير ضايعات چوب به دست مي آيد و در رنگ ها و شكل هاي مختلف توليد مي شود. در برابر رطوبت مقاوم است و آسيب زيادي نمي رساند. ام دي اف در برابر گرما به خوبي عمل مي كند. ام دي اف نسبت به ملامين به آب حساس تر است، اما همچنان به رطوبت حساس است.

راه حل پيشنهادي: قسمت كابينت در قسمت شستشو را با مواد پي وي سي كه ضد آب است بسازيد.

3-كابينت هاي شيشه اي:

اين كابينت معمولا از ام دي اف سفيد ساخته مي شود و پنل هاي شيشه اي آن از ام دي اف قوي تر و ضخيم تر است. (بله، يك لايه نازك PVC سفيد در يك طرف ورق و در طرف ديگر ورق استفاده مي شود). قيمت شيشه بالاتر از ام دي اف است و رنگ براق تري نسبت به ام دي اف دارد.

كابينت 4 غشايي (خلاء):

اين گونه واحدها (اسكلت) نيز از ام دي اف ساخته شده و سطح بيروني كار كه به نظر مي رسد از ام دي اف باشد توسط دستگاه CNC تراشيده شده و سپس با استفاده از مكش و خلاء با الگو پوشش داده مي شود. مواد PVC خام DF چسب.

قيمت وكيوم بالاتر از مدل هاي قبلي است. (كابينت هاي توكار براي سبك هاي طراحي سنتي و زيبايي شناسي مورد استفاده قرار مي گيرند و لوازم اين كابينت بسته به بودجه شما قابل افزايش يا كاهش است.

5- كابينت روكش چوب:

اين يونيت از ام دي اف با روكش چوب ساخته شده و داراي قيمت بالاتري نسبت به موارد فوق مي باشد.

روكش هاي بلوط و مالچ از محبوب ترين روكش هاي اين نوع هستند. بخش قابل توجهي از هزينه اضافي براي اين كابينت مربوط به استفاده از رنگ پلي استر است كه در پايان كار انجام مي شود.

6- تخته هاي تمام چوب:

اين گرانترين نوع كابينت است زيرا از چوب خالص ساخته شده است. اين نوع قاب گاهي از ام دي اف و گاهي از چوب ساخته مي شود. بسيار زيبا به نظر مي رسد، اما روند توليد بسيار طولاني است.

اين كابينت مناسب افرادي است كه مي خواهند براي خانه خود طرحي روستيك ايجاد كنند و بيشتر براي سبك كلاسيك مناسب است.

كابينت 7 فلزي:

امروزه ديگر از اين نوع كابينت ها استفاده نمي شود و فقط كابينت هاي استيل هنوز در بازار موجود است.

قيمت اين كابينت ها پايين است. كابينت هاي فلزي معمولا پس از مدتي رنگ خود را از دست مي دهند و نياز به رنگ آميزي دارند. بزرگترين مشكل اين است كه آنها بي نظم هستند و هنگام باز و بسته شدن صداي زيادي ايجاد مي كنند. به همين دليل است كه اين كابينت ها محبوب نيستند و تنها يك مزيت دارند. ارزش دارند. ارزان

8- ميني پي وي سي:

تمام كابينت هاي پي وي سي كمتر مورد استفاده قرار مي گيرند و كاملاً با ام دي اف روكش پي وي سي متفاوت هستند. اين كابينت مصنوعي و داراي رنگ هاي مختلف مي باشد. نگهداري از اين نوع كابينت نسبت به نوع چوبي آن بسيار راحت تر است و هزينه كمي نيز دارد.

از اين ورق هاي پي وي سي در ساخت كابينت، سرويس هاي بهداشتي (روشويي حمام و كابينت توالت) استفاده مي شود.



توصيه هاي كابينه كه بايد بدانيد!

- در آشپزخانه هاي كوچك بايد از كابينت هاي رنگ روشن استفاده كرد، اگر تصميم به استفاده از كابينت هاي تيره داريد، بايد از كامل بودن نور و داشتن فضاي روشن اطمينان حاصل كنيد.

- رنگ خاكستري روشن: رنگ خاكستري سفيد يكي از پرطرفدارترين رنگ ها در كابينت ام دي اف است. اين رنگ براي آشپزخانه هاي كوچك و تيره توصيه مي شود.

- زرد كرمي. اين رنگ نه تنها حسي مدرن به فضا مي بخشد، بلكه حس مدرنيته را نيز به آن مي بخشد. همچنين براي آشپزخانه مناسب است زيرا تن گرمي دارد

- رنگ خاكي، خاكستري: هنگام استفاده از اين رنگ، فضا بزرگتر به نظر مي رسد. اين يك انتخاب خوب از لوازم آشپزخانه با كابينت ام دي اف قهوه اي روشن در استيل و نقره است.

- رنگ فندقي: اين رنگ گرما و صميميت فضا را افزايش مي دهد و فضايي راحت در آشپزخانه ايجاد مي كند. اما به خاطر داشته باشيد كه در يك آشپزخانه روشن بهتر عمل مي كند. رويه گرانيتي در تركيب مشكي و خاكستري تيره با فندقي به كلاسيك شدن اين قطعه كمك مي كند.

- رنگ نسكافه اي، گردويي: رنگ نسكافه اي، شكلاتي روشن، دارچيني، گردويي و سايه هاي مشابه براي كمدهاي مدرن مناسب است. پيشنهاد ما استفاده از كاشي هاي كوچك با نورپردازي دقيق و پيش بيني شده بين كابينت ها است.

- قهوه اي سوخته بهتر است از اين رنگ در يك آشپزخانه بزرگ و روشن استفاده كنيد. با توجه به رنگ تيره، فضاي آشپزخانه كوچكتر به نظر مي رسد، لوازم آشپزخانه را از استيل و نقره بگيريد تا در آشپزخانه از رنگ هاي مدرن استفاده شود و ديوارهاي كرم و رنگ هاي روشن تر باعث ايجاد تعادل در رنگ شود.


ادامه نوشته: https://decoration-and-design.com/دكوراسيون-داخلي/كابينت-در-شيراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.