کنترل دسترسی چیست و چرا به آن نیاز است؟


یکی از فناوری های کنترل دسترسی هوشمند برای افراد در سطوح مختلف، سیستم کنترل دسترسی است که برای افزایش امنیت و کنترل هوشمند ترافیک استفاده می شود. به عنوان مثال، این سیستم امکان تعریف سطح دسترسی خاص را برای افراد در قسمت های مختلف ساختمان یا دستگاه های مختلف فراهم می کند. به این معنی که ما از این سیستم برای تعیین اینکه چه افرادی با چه سطح دسترسی و برای چه مدت به قسمت های مختلف ساختمان یا دستگاه دسترسی دارند استفاده می کنیم. با دیلاک همراه باشید.

اکسس کنترل چیست؟

یک دستگاه کنترل دسترسی شامل یک یا چند رله است که می تواند برای تعیین اینکه چه کسی مجاز به دسترسی به یک مکان یا دستگاه در هر زمان معین با هر سطح دسترسی است استفاده می شود. این دستگاه ها به افزایش امنیت و قابلیت اطمینان مراکز و سیستم ها کمک می کنند. اساساً دستگاه کنترل دسترسی دستگاهی است که به شما امکان می دهد دسترسی افراد به محل کار، دفاتر یا سیستم ها را کنترل کنید.

این سیستم ها همچنین می توانند داده های مربوط به جابجایی یا استفاده از دستگاه لازم را ثبت کنند و اطلاعاتی در مورد نحوه دسترسی افراد به آن در اختیار مدیران قرار دهند. از طرف دیگر، کنترل دسترسی می تواند دستوراتی را به سیستم های دیگر مانند درب بازکن اتوماتیک یا قفل دیجیتال ارسال کند و در صورت شناسایی افراد خاصی، می توانند به آنها دسترسی پیدا کنند. در واقع این دستگاه امکان دسترسی به افرادی را که اثر انگشتشان به عنوان منبع احراز هویت در دستگاه کنترل دسترسی ثبت شده است یا برایشان کارت صادر شده است، می دهد.

دستگاه کنترل دسترسی چگونه کار می کند؟

دستگاه کنترل دسترسی کار خود را در 3 مرحله به شرح زیر انجام می دهد:

از مردم نظر بگیرید

دسترسی به اطلاعات شخصی می تواند به روش های مختلفی انجام شود. افراد همچنین می توانند اطلاعات را وارد کرده و خود را از طریق تشخیص چهره، ثبت اثر انگشت، تنظیم رمز عبور و اسکن اشیا به درخواست مدیر دسترسی وارد کنند. البته بسته به دستگاه کنترل دسترسی که نیاز به ثبت اطلاعات آن شخص دارد، اطلاعاتی را درج می کنیم.

هویت فرد را تایید کنید

پس از دریافت اطلاعات شخصی، واحد کنترل دسترسی این داده ها را در یک پایگاه داده ثبت می کند. این دستگاه اکنون دارای پروفایل کاربری است و بر این اساس سیستم می تواند فرد خاصی را شناسایی کرده و مجوز آن را برای انجام اقدام مورد نیاز مشخص کند.

در نهایت، کنترل دسترسی، اطلاعات دریافتی از یک فرد را با اطلاعات هویتی وی که قبلاً در سیستم ثبت شده است، پیوند می دهد و در صورت تطابق اطلاعات، حقوق ورود و خروج یا دسترسی به یک سیستم خاص به او اعطا می شود.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.