10 باور غلط رايج در مورد كاشت مو



كاشت مو روشي است كه در آن متخصصين پوست و مو، فوليكول‌هاي موي سالم را از نواحي در حال رشد مانند پشت سر يا اطراف گوش جدا كرده و با استفاده از تكنيك‌هاي مناسب به قسمت‌هاي طاس پشت سر منتقل مي‌كنند. هر بيمار كاشت مو يكي از مطمئن ترين راه ها براي رهايي از طاسي است كه به دلايل مختلف شديد است. به افرادي كه از نازك شدن و نازك شدن موها رنج مي برند كمك مي كند. در سراسر جهان، 60 درصد از مردان و 50 درصد از زنان (طبق يك منبع معتبر) نوعي ريزش مو را تجربه مي كنند. كانديدهاي مناسب براي كاشت مو عبارتند از:

✔ مرد كچل است

✔ زنان با موهاي كم پشت

✔ افرادي كه به دليل سوختگي يا آسيب موهاي خود را از دست داده اند

كاشت مو روش مناسبي براي نامزدهاي زير نيست:

• زناني كه داراي الگوي گسترده ريزش مو در سر هستند

• براي كساني كه بانك موي اهداكننده كافي ندارند، مي توان موها را براي جايگزيني برداشت.

• افرادي كه پس از جراحي دچار زخم كليه (زخم هاي ضخيم و فيبري) مي شوند

• افرادي كه علت ريزش موي آنها داروهايي مانند شيمي درماني است



باورهاي غلط رايج در مورد كاشت مو

طاسي الگوي علت اصلي ريزش مو است كه به دليل ژنتيك ايجاد مي شود. ساير دلايل ريزش مو عبارتند از:

• رژيم غذايي

• فشار

• بيماري

• عدم تعادل هورموني

• داوا

در حالي كه روش كاشت مو به طور مداوم براي بيماراني كه اين گزينه را انتخاب كرده اند موفقيت آميز بوده است، هميشه نگراني هايي در مورد نتيجه نهايي و مناسب بودن كاشت مو وجود دارد. اكثر اوقات به دليل باورهاي غلط رايج در مورد روش هاي كاشت، اين متقاضيان اين نگراني ها را دارند. سوالات متداول در مورد كاشت مو و يا سوءتفاهمات در مورد اين روش باعث شده تا بسياري از افراد از اين روش فرار كنند، اما اينطور نيست.


در زير مهمترين باورهاي غلط رايج در مورد كاشت مو آورده شده است:

1- كاشت مو كاملا بي خطر است

كاشت موي ايمن شامل برداشتن پيوندهاي مناسب از يك نقطه روي پوست سر و جايگزيني آنها با موي كافي و طاسي و ريزش مو است. اين نوع جراحي اگر در بيمارستان يا مطب پزشك متخصص و تحت بيهوشي موضعي يا عمومي انجام شود بي خطر است. براي كاشت مو مانند ساير روش هاي جراحي احتمال عوارض جزئي وجود دارد كه در صورت انجام توسط پزشك متخصص و مراقبت هاي بعدي به درستي مي توان اين عوارض محدود را در كوتاه مدت (تا) برطرف كرد. ده روز). البته اگر كاشت مو در يك مركز مطمئن و زير نظر پزشك متخصص انجام نشود، عوارض زيادي دارد كه نتايج نهايي را تحت تاثير قرار مي دهد.

2- پس از كاشت مو، وزن جواني به مو برمي گردد

اگر به تراكم موهاي طبيعي پوست سر نگاه كنيد، خواهيد ديد كه بين افراد با شرايط زندگي، نژاد، جغرافيا و شرايط فيزيكي متفاوت است. تراكم موهاي كاشته شده در انسان به تعداد پيوندها بستگي دارد و انتظار داشتن موهاي بسيار پرپشت به عنوان شرايط اوليه يا بيشتر درخواستي غيرمنطقي است. اگر كاشت مو در يك مركز معتبر و با تكنيك هاي مناسب براي هر متقاضي انجام شود، پس از گذشت حدود يك سال، در نهايت 70 تا 80 درصد موهاي از دست رفته برمي گردند.

3- كاشت مو در هر سني قابل انجام است

از نظر فني، سن "درست" يا "نادرستي" براي كاشت مو وجود ندارد. در صورتي كه بيمار همچنان ريزش مو داشته باشد، بانك موي سالم و كافي داشته باشد و منع پزشكي و جراحي نداشته باشد، امكان كاشت مو وجود دارد. به گفته متخصصان، حداقل سن براي كاشت مو 25 سال است، زيرا قبل از اين سن، الگوي ريزش مو مشخص نيست و در سنين بالا ممكن است مو ظاهر شود. حداكثر سن براي كاشت مو از فردي به فرد ديگر متفاوت است و معمولا تا 70 سال در صورت داشتن سلامت مناسب به عنوان كانديداي مناسب شناخته مي شوند.

4- موهاي كاشته شده مي ريزند

ريزش مو يك پديده طبيعي است كه پس از كاشت مو يا ساير درمان‌ها ادامه مي‌يابد و نكته كليدي در اين زمينه دانستن سير طبيعي اين ريزش و تفاوت آن با ريزش موهاي كاشته شده است. طبيعي است كه مقدار مشخصي از موهاي كاشته شده پس از دو تا سه هفته مي ريزد و اين باعث رشد موهاي جديد مي شود. افراد معمولاً بعد از 8 تا 12 ماه از كاشت، رشد اصلي موهاي جديد را مشاهده مي كنند.

5- فقط آقايان مي توانند كاشت مو انجام دهند

كاشت مو در درمان ريزش مو و طاسي در زنان و مردان موثر است، اما الگوي طاسي زنانه با طاسي مردانه متفاوت است و تعداد اهداكنندگان مو كمتر است زيرا در كنار ساير قسمت‌ها، پوست سر در زنان نازك‌تر است. در واقع، كانديداي مناسب براي كاشت مو، فردي است كه با سن، شرايط بدني و دلايل ريزش مو كه قبلا ذكر شد مطابقت داشته باشد، تفاوتي بين زن يا مرد وجود ندارد.

6- كاشت مو طبيعي به نظر نمي رسد

در گذشته، كاشت مو ظاهري غيرطبيعي داشت، زيرا فناوري پزشكي موجود در آن زمان فقط به جراحان اجازه مي داد موهايي به اندازه گرافت هاي بزرگ پيوند بزنند. اما در سال‌هاي اخير، فناوري پيشرفت چشمگيري داشته است و راه را براي توسعه روش‌هاي كاشت مو كه نتايج تقريباً نامحسوسي به همراه دارد، هموار كرده است. خط رشد موهاي كاشته شده بستگي به سن و شرايط جسماني بيمار، صلاحيت پزشك، كلينيك معتبر، تجربه پزشك و مراقبت هاي پس از كاشت دارد.

7- كاشت مو عوارض طولاني مدت زيادي دارد

كاشت مو مانند هر روش زيبايي عوارض خاص خود را دارد اما اگر كاشت در يك كلينيك معتبر و توسط پزشك مجرب انجام شود اين عوارض مانند جاي زخم، كبودي و تورم بسيار جزئي بوده و در مدت زمان كوتاهي از بين خواهند رفت. . زمان كوتاه. . در اين شرايط كاشت مو عوارض طولاني مدتي ندارد و تاكنون موردي در هيچ كلينيك معتبري گزارش نشده است.

8- كاشت مو دردناك است و باعث ايجاد اسكار مي شود

جراحي كاشت مو با بي حسي موضعي انجام مي شود و درد حين و بعد از جراحي را تسكين مي دهد. از سوي ديگر، در صورت احساس درد در مرحله بهبودي، پزشك هميشه به بيمار داروي مناسب براي تسكين او مي دهد. در روش جديد كاشت مو، برداشتن فوليكول‌هاي موي فوليكولي شكل باعث ايجاد اسكار كوچكي مي‌شود كه به مرور زمان به سرعت بهبود مي‌يابد. جديدترين روش كاشت مو ميكروفيت يكي از بهترين روش ها براي ترميم مو است.

9- موهاي رشد كرده نياز به مراقبت ويژه دارند

پس از بيش از چهار هفته فوليكول كاشته شده دائمي مي شود و نيازي به درمان و مراقبت خاصي ندارد. پس از آن مي توان موهاي كاشته شده را كوتاه كرد، حالت داد و با هر نوع شامپويي استفاده كرد. البته در روز اول پس از كاشت مو. (حدود يك هفته) مراقبت لازم است. اين شامل اعمال فشار به پوست سر نمي شود. دور از نور مستقيم آفتاب از عرق كردن سر خودداري كنيد و از محصولات شيميايي استفاده نكنيد


10. نتايج كاشت مو دائمي نيست

همانطور كه گفته شد، موهاي جديد چند هفته پس از كاشت مي ريزند، اما زماني كه فوليكول هاي مو شروع به رشد كنند، نتايج دائمي هستند. در بيشتر موارد، بيماران تقريباً 4 تا 6 ماه پس از كاشت، رشد جديدي را در موهاي كاشته شده تجربه مي كنند و اين نتايج مادام العمر باقي مي مانند. زماني كه عمل كاشت مو و بهبودي كامل شد، بيمار ريزش موي غير طبيعي در ناحيه پيوند شده را تجربه نمي كند.

رفرنس مقاله: https://payju.ir/content/ليست-كلينيك-هاي-كاشت-مو-در-شيراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.