آزمون GRE چیست و چگونه برای مهاجرت اقدام کنم؟


آزمون GRE هوم ادیشن معتبرترین آزمون در جهان برای سنجش مهارت های علمی و تحلیلی داوطلبانی است که می خواهند در دوره های تحصیلات تکمیلی (مانند کارشناسی ارشد و دکتری) در دانشگاه های خارجی شرکت کنند. GRE چهار ساعت است و با سه بخش اصلی، یعنی تقاضای تحقیق، تجزیه و تحلیل مطالعه و درک مطلب اندازه گیری می شود. در ادامه مطلب با وبلاگ امیرنژاد همراه باشید تا در مورد آزمون GRE اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE یک آزمون استاندارد بین المللی است که برای سنجش زبان و مهارت های ریاضی داوطلبان طراحی شده است. این آزمون برای متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های برتر آمریکا و کانادا و همچنین برخی از دانشگاه های اروپایی و آسیایی الزامی است. آزمون GRE در دو نوع کلی به نام های GRE General و GRE Subject برگزار می شود. آزمون GRE General یک آزمون عمومی است که درک مطلب، نوشتار تحلیلی و استدلال ریاضی را ارزیابی می کند. آزمون موضوعی GRE یک آزمون تخصصی است که توانایی های داوطلبان را در یک زمینه خاص ارزیابی می کند.

ساختار آزمون GRE

ساختار آزمون استراتژیک یا عمومی آزمون GRE هوم ادیشن به سه بخش اصلی تقسیم می شود که هر یک از آنها توانایی های مختلف یک داوطلب را ارزیابی می کند. ساختار دقیق این آزمون در زیر توضیح داده شده است:

1. تحلیل درخواست (استدلال کلامی):

این بخش مهارت های زبانی، تفکر تحلیلی و درک مطلب داوطلب را ارزیابی می کند.

این بخش شامل دو بخش تحلیل تقاضا و تحلیل تحلیلی است که به هر کدام از آنها به ترتیب 130 تا 170 امتیاز تعلق می گیرد.

2. برنامه ریزی استراتژیک:

این بخش مهارت های ریاضی و تحلیل عددی داوطلبان را ارزیابی می کند.

این بخش همچنین شامل دو بخش فرعی تجزیه و تحلیل تحلیلی و تجزیه و تحلیل فرعی است که هر کدام دارای 130 تا 170 نمره هستند.

3. مهارت های نوشتاری تحلیلی:

این بخش توانایی داوطلبان را در تهیه و ارائه نظرات تحلیلی ارزیابی می کند.

داوطلبان باید در این بخش دو مقاله بنویسند: یک مقاله آرایه (تکلیف مسئله) و یک مقاله تحلیلی (تکلیف استدلال). هر کدام از 0 تا 6 امتیاز دارند.

علاوه بر این ساختار اولیه، هر آزمون GRE دارای بخش های تمرینی است که به شما امکان می دهد سؤالات و تست های جدید را در آزمون های آینده آزمایش کنید. این بخش های آزمون نمره گذاری نمی شوند و برای متقاضیان قابل مشاهده نیستند.

مدت زمان کل آزمون GRE تقریباً 3-4 ساعت است و داوطلب باید تمام بخش ها را در محدوده زمانی تکمیل کند. نمرات آزمون به صورت نمره برای هر بخش اعلام می شود و در نهایت نمره ترکیبی برای داوطلبان بین 260 تا 330 امتیاز تعیین می شود.

کاربردهای آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE (Graduate Record Examination) کاربردهای زیادی دارد و به عنوان یکی از معتبرترین آزمون های استاندارد شده در دنیا برای سنجش توانایی های داوطلبان در رشته های تحلیلی، علمی و زبانی شناخته می شود. برخی از کاربردهای اصلی آزمون GRE عبارتند از:

پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی: بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سراسر جهان از GRE به عنوان معیاری برای پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های مختلف استفاده می کنند. نمرات GRE این رشته ها از مهم ترین عوامل در فرآیند انتخاب هستند.

انجام تعهدات مالی برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی از امتیازات GRE برای دریافت تعهدات مالی (معمولاً به صورت دستوری) از داوطلبان برای پوشش هزینه‌های آموزشی استفاده می‌کنند.

پذیره نویسی و تحقیقات آکادمیک: درخواست های مربوط به پذیره نویسی و مشارکت در تحقیقات آکادمیک نیز ممکن است از متقاضیان نمرات GRE درخواست کنند.

الزامات مهاجرت و مهاجرت: برخی از کشورها برای ارزیابی مهارت و مهارت زبان هنگام صدور ویزا و اقامت مهاجرت به نمرات GRE نیاز دارند.

دریافت کمک هزینه و مزایای آموزشی: برخی از کمک هزینه ها و مزایای آموزشی مشروط به کسب نمره GRE می باشد.

مشاغل و موقعیت ها: برخی از شرکت ها و سازمان ها نیز نمره GRE را به عنوان معیار انتخاب در مصاحبه های شغلی و انتخاب کارکنان در نظر می گیرند.

به طور کلی، GRE یک آزمون همه کاره است که به داوطلبان این امکان را می دهد تا مهارت های علمی و تحلیلی خود را نشان دهند و مشاغل حرفه ای و آکادمیک خود را پیش ببرند.

با انواع آزمون GRE آشنا شوید

دو نوع اصلی آزمون GRE وجود دارد: تاکتیکی (GRE General Test) و ویژه (GRE Subject Tests) در اینجا ساختار این دو نوع آزمون GRE را مورد بحث قرار می دهم.

1. آزمون عمومی GRE:

آزمون تاکتیکی یا جنرال GRE به عنوان آزمون اصلی GRE در نظر گرفته می شود و برای متقاضیانی که مایل به شرکت در دوره های تحصیلات تکمیلی و دکتری در اکثر رشته ها و دانشگاه های سراسر جهان هستند لازم است.

این آزمون از سه بخش اصلی واژگان، استدلال کمی و مقاله نویسی تشکیل شده است.

نمرات این آزمون برای تجزیه و تحلیل تقاضا و تحلیل تحلیلی 130-170 و برای درک مطلب 0-6 است.

2. آزمون های موضوعی GRE:

آزمون موضوعی GRE یا آزمون GRE به طور خاص برای داوطلبانی طراحی شده است که در رشته های خاصی مانند علوم پایه، ریاضی، علوم اجتماعی، مهندسی و ... تحصیل کرده اند و می خواهند مهارت های خاصی را به نمایش بگذارند.

انواع خاصی از آزمون های GRE وجود دارد که هر کدام مختص رشته خاصی است برخی از این گروه ها عبارتند از: زبان شناسی، ریاضیات، فیزیک، زیست شناسی، شیمی، علوم کامپیوتر و غیره.

هر آزمون GRE تخصصی شامل سؤالاتی از یک حوزه تخصصی خاص است و داوطلبان می توانند یک یا چند آزمون تخصصی مرتبط با حوزه تحصیلی خود را انتخاب کنند. برای هر آزمون، نمرات آزمون تخصصی GRE کاهش می یابد (مثلاً از 200 به 800).

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.