نحوه اتصال تلفن همراه به چاپگر


ما فایل‌ها، اسناد و تصاویر زیادی را در گوشی‌های هوشمند خود نگهداری می‌کنیم، گاهی اوقات لازم است یکی از این اسناد را پرینت کرده و نزد خود نگه داریم.

امروزه گوشی های هوشمند به شما این امکان را می دهند که به راحتی فایل ها و اسناد را روی گوشی خود چاپ کنید. از بروشورهای دانشگاه گرفته تا عکس های خاطره انگیز از یک سفر خاطره انگیز، همه چیز را می توان با اتصال تلفن همراه به چاپگر انجام داد. در ادامه این مقاله راه حل های اتصال گوشی به چاپگر را به شما خواهیم گفت. اگر با چاپگر  آوافرهنگ خود مشکل دارید و نیاز به تعمیر یا تعمیر پرینتر خود دارید می توانید سفارش خود را در این صفحه ثبت کنید
اتصال مستقیم بین تلفن و چاپگر

بیشتر اوقات برای پرینت فایل روی گوشی خود، آن را با کابل USB به کامپیوتر متصل می کنیم و اطلاعات آن را به سیستم منتقل می کنیم و فرآیند چاپ را انجام می دهیم.

برخی افراد تصور می کنند که اتصال مستقیم گوشی به چاپگر غیرممکن است، زیرا هیچ نرم افزار و برنامه خاصی برای چاپ توسط سازنده چاپگر برای هر گوشی وجود ندارد. در ادامه این مقاله چندین روش برای اتصال مستقیم گوشی به چاپگر بدون نیاز به برنامه مخصوص چاپگر به شما معرفی می کنیم تا بتوانید به راحتی از گوشی خود به عنوان چاپگر استفاده کنید.

آیا می توان از تلفن همراه پرینت گرفت؟

فرقی نمی کند iOS یا Android داشته باشید، تا زمانی که به WiFi متصل هستید، هم اسناد شما را به چاپگر می فرستند و هم فرآیند چاپ را بدون نیاز به برنامه های خاص برای چاپ انجام می دهند. چاپ از تلفن همراه کار سختی نیست. اگر آیفون دارید، با کلیک بر روی دکمه اشتراک گذاری در گزینه Documents به راحتی می توانید اسناد خود را چاپ کنید. اکثر گوشی های اندرویدی قابلیت چاپ اسناد را دارند، اما اگر دستگاه شما توانایی چاپ از طریق تلفن همراه را ندارد، باید برنامه Google Cloud Print را دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

راهنمای گام به گام چاپ تلفن همراه

اکثر تلفن های اندرویدی دارای برنامه Google Cloud Print از پیش نصب شده هستند، اما اگر آن را در دستگاه خود نمی بینید، می توانید خودتان آن را دانلود کنید.

پس از نصب برنامه Google Cloud Print، باید یک چاپگر سازگار با این برنامه را با دستگاه منبع (موبایل) به یک شبکه اینترنتی مشترک متصل کنید. توجه داشته باشید که چاپگرهای قدیمی از نرم افزار Google Cloud Print پشتیبانی نمی کنند و چاپگرهای مدرن و به روز از این ویژگی پشتیبانی می کنند.

مرورگر کروم را باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید و چاپگر را فعال کنید.

برای افزودن گزینه های چاپ به تنظیمات بروید و چاپ را جستجو کنید.

پس از انتخاب این گزینه، اپلیکیشن Google Cloud Print را باز کرده و روی سه نقطه در گوشه سمت راست کلیک کنید تا گزینه چاپ انتخاب شود.

بهترین برنامه برای اتصال گوشی به چاپگر

برنامه های زیادی برای اتصال تلفن به چاپگر وجود دارد که می تواند نیازهای چاپ ما را برطرف کند، اما Google Cloud Print مطمئن ترین و بهترین راه است. این اپلیکیشن که توسط خود اندروید معرفی شده است به شما این امکان را می دهد که هر فایلی را از گوشی موبایل خود به راحتی و بدون مشکل پرینت بگیرید. البته ممکن است سازنده چاپگری که از آن استفاده می کنید یک برنامه کاربردی خاص برای چاپگر ایجاد کرده باشد، مانند چاپگر HP که می توانید نرم افزار خاصی را از Google Play دانلود کنید.

آیا راه دیگری برای اتصال گوشی به چاپگر وجود دارد؟

سیستم عامل اندروید به اپلیکیشن Google Cloud Printer محدود نمی شود و راه های دیگری نیز برای اتصال گوشی به چاپگر وجود دارد که یکی از آنها اپلیکیشن PrinterShare توسط Mobile Dynamix است.

PrinterShare فرآیند پیچیده انتقال فایل ها به رایانه را ساده می کند و می توانید به راحتی اسناد را از تلفن خود به چاپگر با استفاده از این برنامه بدون نیاز به کپی کردن و چاپ سند در رایانه خود، به راحتی انتقال دهید.

PrinterShare که با نام PrinterAnywhere نیز شناخته می شود، از دستگاه های بی سیم (بلوتوث، وای فای) و سیمی پشتیبانی می کند.

اگر یک چاپگر بی سیم دارید، فقط برنامه PrinterShare را نصب کنید، آن را جستجو کنید، چاپگر مورد نظر خود را پیدا کنید و به راحتی فایل مورد نظر خود را چاپ کنید. اما اگر چاپگر شما استاندارد و بی سیم است، پس از نصب این نرم افزار، باید کلاینت ویندوز یا کابل OTG را نیز دانلود و بر روی کامپیوتر نصب کنید تا برنامه کامپیوتر PrinterShare را بشناسد و از طریق آن با چاپگر ارتباط برقرار کند.

چگونه از PrinterShare استفاده کنیم؟

برنامه PrinterShare را با استفاده از رایانه شخصی یا مک خود دانلود کنید، تلفن Android خود را به رایانه خود متصل کنید و برنامه PrinterShare را که روی سیستم خود نصب کرده اید باز کنید. در برنامه، نام چاپگر خود را برای اتصال به تلفن خود انتخاب کنید.

اکنون باید برنامه PrinterShare را روی گوشی خود نصب کنید، اما قبل از آن مطمئن شوید که رایانه، وای فای و چاپگر شما آماده هستند.

برنامه را ادامه دهید و فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید، تصاویر، صفحات وب، پیام ها یا فایل های pdf که به راحتی می توانید با برنامه PrinterShare پرینت بگیرید.

پس از انتخاب فایل خود، PrinterShare از شما تنظیمات چاپ را می خواهد، به عنوان مثال: اگر فایل شما دارای چندین صفحه است، می توانید صفحات مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی دکمه چاپ بزرگ کلیک کنید.

نحوه اتصال آیفون به پرینتر

با AirPrint، می توانید به راحتی از iPhone یا iPad خود چاپ کنید، اما ابتدا باید یک چاپگر سازگار با AirPrint داشته باشید.

مطمئن شوید که تلفن و چاپگر شما وای فای هستند. سپس برنامه ای را که می خواهید از آن پرینت بگیرید باز کنید، از منو Share یا Print را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. با استفاده از این نرم افزار به راحتی می توانید چاپگر مورد نظر را شناسایی و انتخاب کنید و هر گونه سند و فایلی را به راحتی چاپ کنید.

آیفون را مستقیماً به چاپگر HP وصل کنید

هر چاپگر HP دارای نرم افزار خاصی است که به شما امکان می دهد بدون هیچ مشکلی گوشی خود را به چاپگر متصل کنید. در ادامه این مقاله، شما را از طریق فرآیند اتصال مستقیم گوشی خود به پرینتر hp  راهنمایی می کنیم.

برای این کار ابتدا دستگاه خود (ویندوز، اندروید یا آیفون) را انتخاب کنید و سپس دستگاه خود را به شبکه بی سیم چاپگر متصل کنید. اگر به این گزینه دسترسی ندارید، برخی از مدل های چاپگر HP دارای گزینه چاپ مستقیم بی سیم هستند که از WiFi برای اتصال مستقیم دستگاه شما به چاپگر استفاده می کند. با نرم افزارهای سفارشی و پرینترهای HP، دیگر نیازی به استفاده از AirPrint ندارید. پس از اتصال دستگاه منبع خود به چاپگر، به سادگی صفحه یا محتوایی را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید، روی دکمه اشتراک گذاری ضربه بزنید، چاپ را انتخاب کنید و فایل مورد نظر خود را چاپ کنید.

تلفن اندروید خود را مستقیماً به چاپگر HP خود وصل کنید

با دنبال کردن این مراحل، به راحتی گوشی اندروید خود را به چاپگر HP خود متصل کنید: کافیست به فروشگاه Google Play بروید، HP Print Service را نصب کنید و پس از نصب آن را راه اندازی کنید. فایل مورد نظر را انتخاب کنید و از منوی گوشه سمت راست گزینه Printing Options را انتخاب کنید، چاپگر خود را از لیست چاپگرهای شبکه انتخاب کنید و سپس به چاپ ادامه دهید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.