استفاده از جوش شیرین در تولید مواد شوینده


برخی از مواد شیمیایی در ساخت مواد شوینده از جمله جوش شیرین استفاده می شود. بی کربنات سدیم یا جوش شیرین یک نمک معدنی است که از واکنش کربنات سدیم و دی اکسید کربن به دست می آید که در ترکیب با آب در صنایع شوینده به عنوان بی کربنات سدیم NaHCO3 استفاده می شود. از خواص این ماده مورد نظر کارخانه های ذوب می توان به شکل کریستالی سفید، حالت جامد پودری، بی بو، طعم قلیایی کم و چگالی 2.2 گرم بر سانتی متر مکعب اشاره کرد.

یون کاتیون Na+ و آنیون بی کربنات، سدیم هیدروژن کربنات HCO3 را در ترکیب با مواد شوینده مناسب می کند و ترکیب سودا Na2CO3 یا کربنات سدیم نقش مهمی به عنوان سودای شستشو دارد.

از آنجایی که بی کربنات سدیم قابلیت تنظیم PH را دارد می تواند آب شستشو را خنثی کند و اثر بافری ایجاد کند که از این دو جنبه در محیط اسیدی یا قلیایی رایحه خوبی ایجاد می کند و با تنظیم و حفظ PH آب، به خصوص مخلوط آب ماشین لباسشویی و مواد شوینده، کیفیت لباسشویی را بهبود می بخشد.

بی کربنات سدیم با جوش شیرین ترکیب می شود و کربنات دی هیدرات سدیم را تشکیل می دهد و به همین دلیل در مواد شوینده باباسلمان استفاده می شود.

تمیز کردن خانه با جوش شیرین

برای تمیز کردن سطوح فلس شده سینک و اجاق گاز می توانید تمام سطوح مورد نظر را با مخلوطی از نصف پیمانه جوش شیرین و نصف پیمانه آب سرد به صورت محلول اسپری جلا دهید. این ماده همچنین قابلیت حذف لکه ها و زدودن زنگ زدگی سطوح زنگ زده (به جز آلومینیوم) را دارد.

 برای فروش عمده مواد شوینده جوش شیرین پودر شده و با آب مخلوط می شود تا خمیری ایجاد شود که توالت، وان حمام، حمام، سینک و کاشی های سرامیکی را کاملا تمیز و ضدعفونی می کند. این به شما این امکان را می دهد که به راحتی تمام باکتری های مضر و قارچ های ناشناخته را از سطوح آلوده و همچنین بوهای بد و مضر حذف کنید.

لکه های قوی مانند قهوه، چای، سس و غیره را می توان با مخلوط کمی جوش شیرین و سرکه به طور کامل از بین برد.

خمیر جوش شیرین را می توان با مواد اصلی موجود در خمیر دندان جایگزین کرد تا قدرت پاک کنندگی افزایش یابد. همچنین می توان آن را برای استفاده خوراکی با آب مخلوط کرد.

ذرات چسبنده و بقایای حاصل از پختن غذا در ظروف مختلف به سادگی با جوش شیرین و کمی آب مخلوط می شوند.

موارد استفاده و استفاده از جوش شیرین

مکمل خوراک دام و طیور

تمیز کردن و سنباده زدن سطوح

صنعت نظافت منزل

در صنایع غذایی، تولید نوشابه های گازدار

برای لایه برداری دست و چشم استفاده می شود

در صنعت نساجی برای فرآوری نخ های پشمی و ابریشم

به عنوان دئودورانت در یخچال و از بین برنده بوی نامطبوع پا در کفش

شیشه شیر بچه، اجاق گاز و غذا را تمیز کنید

در کپسول های آتش نشانی، به عنوان بازدارنده در مواد منفجره

می توان از آن برای جلوگیری از اختلالات متابولیک و تغذیه استفاده کرد

برای تسکین نیش زنبور و تازه نگه داشتن گلها

جوش شیرین به شکل خمیر دندان به از بین بردن ملایم لکه ها و سفید شدن دندان ها کمک می کند

در صورت عدم ایجاد حساسیت می توان به عنوان یک پاک کننده ملایم و ساینده برای زیبایی پوست استفاده کرد.

م…

نکات بهداشتی و خطرات بی کربنات سدیم

می توانید از بی کربنات سدیم برای نظافت شخصی و نظافت سطوح مختلف استفاده کنید اما باید توجه داشت که به دلیل وجود بی کربنات اثرات مضری ندارد و از تماس با چشم خودداری کنید. زیرا باعث آسیب جدی به بافت های چشم می شود. این ماده ذاتاً قابل اشتعال نیست، اما در تماس با اسید، بخارهای حاوی دی اکسید کربن غیر سمی آزاد می کند.



۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.