صرافی ارز دیجیتال چیست؟


صرافی ارز دیجیتال، آیا می دانید به کدام صرافی صرافی دیجیتال می گویند؟ آیا تا به حال در یک صرافی دیجیتال کار کرده اید یا در یکی از سایت های آنها بوده اید؟ در این مقاله در مورد تبادل دیجیتال با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد. اگر اطلاعاتی در مورد صرافی ها ندارید یا می خواهید اطلاعات کامل و جامعی در مورد صرافی های ارز دیجیتال کسب کنید، ادامه این مقاله را از دست ندهید. در ابتدا اگر بخواهیم یک تعریف کلی و جامع از صرافی ارز دیجیتال داشته باشیم، می توان گفت که صرافی ارز دیجیتال مکانی مجازی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که گفتیم صرافی دیجیتال مکانی مجازی است که در آن می توانید ارزهای رمزنگاری شده را بخرید و بفروشید. در حال حاضر صرافی های زیادی وجود دارد که هر کدام عملکرد متفاوتی نسبت به دیگری دارند، اما به طور کلی همگی از خرید و فروش ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنند و سعی می کنند این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. کلمه "Exchange" از کلمه انگلیسی "exchange" به معنای معامله یا مبادله گرفته شده است.

در این مقاله ابتدا در مورد ارز با شما صحبت می کنیم و سپس صرافی ایران را توضیح می دهیم. اگر علاقه مند به استفاده از صرافی ایران هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

انواع صرافی های ارز دیجیتال

به طور کلی در حال حاضر دو نوع مبادله داریم که عبارتند از:

1. مبادلات متمرکز

2. تبادل غیرمتمرکز

در ادامه هر دو نوع مبادله را به صورت کامل برای شما دوستان عزیز و همچنین مزایا و معایب آنها را ارائه می دهیم.

صرافی متمرکز چه نوع صرافی است؟

تراکنش های متمرکز به این معنی است که یک نفر تراکنش ها را کنترل و تأیید می کند و همه افرادی که روی تراکنش های متمرکز کار می کنند اساساً به آن شخص اعتماد دارند. برای درک بهتر این موضوع، اجازه دهید یک مثال برای شما بیاوریم.

یک صرافی متمرکز مانند یک بانک است که کارکنان بانک باید تراکنش های شما را تایید و مدیریت کنند. دقیقاً در صرافی Metermez اینگونه کار می کند: شخصی تمام تراکنش های شما را همراه با سایر داده های معاملاتی نظارت، تأیید و مدیریت می کند. صرافی های متمرکز مزایا و معایب خود را دارند و اگر قصد استفاده از آن را دارید، توصیه می کنم ابتدا مزایا و معایب خود را در نظر بگیرید.

مزایا و معایب صرافی های متمرکز:

مزایای:

1. استفاده ساده و بی دغدغه

2. آب زیاد

3. به صرافی اعتماد کنید

معایب:

1. بیشتر مشاغل نیازمند صداقت هستند

2. اگر صرافی هک شود، دارایی های شما از بین می رود

3. معاملات و ... توسط شرکت توسعه دهنده بورس کنترل می شود

اگر از صرافی بایننس استفاده کرده اید، صرافی بایننس یکی از صرافی های متمرکز است. در حال حاضر، بایننس یکی از محبوب ترین صرافی ها است. اگر از صرافی بایننس استفاده کرده باشید، می دانید که ایراداتی که قبلا ذکر شد را ندارد و این به شما کمک می کند تا بهتر و با اطمینان بیشتری از آن استفاده کنید. اگر می خواهید درباره صرافی های غیرمتمرکز اطلاعات بیشتری کسب کنید، ادامه این مقاله را بخوانید.

صرافی های غیرمتمرکز چه نوع صرافی هایی هستند؟

صرافی های غیرمتمرکز دقیقا برعکس صرافی های متمرکز هستند. یعنی دیگر توسط یک کارمند یا فرد یا سازمان مدیریت نمی شود و هیچ شخصی نمی تواند معاملات و خرید و فروش را کنترل کند. در صرافی های غیرمتمرکز بهتر است بگوییم که کاربر ارتباط مستقیمی با کاربر دارد. به عبارت دیگر، صرافی های غیرمتمرکز مانند "P2P" کار می کنند. اگر کاربر بخواهد سکه ها را بفروشد، دیگر نیازی به ارسال سکه ها به حساب صرافی ندارد، زیرا می تواند مستقیماً از کیف پول این کار را انجام دهد. این باعث می شود کیس کمی بالاتر باشد و از هک شدن کیف پول صرافی جلوگیری می کند. برخی به دلیل این مسائل ترجیح می دهند از صرافی های غیرمتمرکز استفاده کنند. متأسفانه ایران در حال حاضر به دلیل تحریم، شیفت کاری بسیار سختی دارد. با این حال، با صرافی های غیرمتمرکز، این مشکل تا حدی کاهش می یابد زیرا کاربران دیگر نگران مسدود شدن حساب خود و غیره نیستند. برای این نوع صرافی، فقط با اتصال کیف پول به حساب صرافی می توانید تراکنش ها را شروع کنید. صرافی های غیرمتمرکز مانند صرافی های متمرکز دارای مزایا و معایبی هستند که در این قسمت قصد داریم شما را با آنها آشنا کنیم.

مزایا و معایب صرافی های غیرمتمرکز به شرح زیر است:

فواید:

1. در اکثر صرافی های غیرمتمرکز شما نیازی به تایید ندارید.

2. خرید و فروش مستقیم از کاربر.

3. شما هیچ اطلاعات دیگری در مورد صرافی ارائه نمی کنید و تحت کنترل صرافی نیستید.

معایب: بیت ارز

1. بیشتر صرافی های غیرمتمرکز دارای یک رابط کاربری نامناسب هستند که کار کردن با آنها را برای کاربران جدید دشوار می کند.

اکنون که با جزئیات دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا شوید.


صرافی ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

صرافی های ارز دیجیتال هم از نظر عملکرد و هم از نظر گزینه ها با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال، همانطور که قبلاً در مورد صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز آموخته اید، همه این انواع به یک شکل کار می کنند. به عنوان مثال، همانطور که خواندید، هاب های متمرکز کنترل کننده فعالیت های کاربر هستند. برای کار با هاب های متمرکز، ابتدا باید کیف پول خود را در صرافی آپلود کنید تا کار کند. اما همانطور که گفتیم در صرافی پایدار اینطور نیست و شما با اتصال کیف پول خود به صرافی معامله انجام می دهید. صرافی های غیرمتمرکز از بلاک چین و قراردادهای هوشمند برای حذف وسط استفاده می کنند.

امنیت در تبادل دیجیتال

امنیت یکی از مهم ترین و مهم ترین مواردی است که باید در ارز دیجیتال روی آن تمرکز کنید. قبل از سرمایه گذاری در این بخش، ابتدا باید بدانید که چه کاری انجام دهید. میخوای نگهدار باشی یا مشتری؟!

وقتی تصمیم خود را گرفتید، باید کار خود را آماده کنید. در هر مرحله، باید روی اطمینان از ایمنی تمرکز کنید. اگر در مورد امنیت تقلب کنید و آن را جدی دنبال نکنید، ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید. این سوال برای همه افراد سخت است، زیرا همانطور که می دانید اگر این اتفاق بیفتد، سرمایه خود را از دست می دهید. متاسفانه امروزه در دنیای ارزهای دیجیتال این اتفاق زیاد می افتد و بسیاری از کاربران به دلیل بی دقتی سرمایه خود را از دست می دهند. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا امنیت مبادلات دیجیتال را به طور کامل با شما عزیزان مطرح کنیم. آنچه در زیر به شما خواهد گفت مواردی است که نه تنها در مبادلات بلکه در زمینه های دیگر نیز مفید خواهد بود. به این نکات توجه کنید و حتما آنها را به خاطر بسپارید.

امنیت در مبادلات دیجیتال به دو بخش تقسیم می شود. قسمت اول بر عهده توسعه دهندگان صرافی است زیرا باید تمامی تدابیر امنیتی را در نظر گرفته و مشکلات و خطاهای موجود را برطرف کنند تا هکرها نتوانند از این خطاها برای حمله به کاربران استفاده کنند. تماس با بیت ارز

زمانی که توسعه دهندگان صرافی از تمام دستورالعمل های امنیتی پیروی می کنند، می توان گفت که نفوذ آن صرافی در درصد کمی دخیل است و این به کاربران کمک می کند تا راحت تر از صرافی استفاده کنند. پس از اجرای تمامی اقدامات امنیتی توسط توسعه دهندگان صرافی، به سراغ قسمت دوم امنیت می رویم که در دست کاربران است. در قسمت دوم این وظیفه کاربران است که تمامی تدابیر امنیتی را رعایت کنند.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه کاربر باید امنیت صرافی را تضمین کند؟ در زیر به طور کامل این مشکل را به شما می گوییم، اما قبل از آن باید بدانید که هر چقدر هم که امنیت صرافی بالا باشد، اما کاربر تدابیر امنیتی را رعایت نکند، بی فایده است، زیرا هکرها به راحتی می توانند به کاربر حمله کنند. . مانند آن

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.