طرز تهیه پنکیک شکلاتی خوشمزه با نکات و روش های تزیین


گاهی اوقات که ایده متفاوتی برای صبحانه به ذهن می رسد، پنکیک شکلاتی انتخاب بسیار خوشمزه و مناسبی است. چون تهیه آن بسیار آسان است و می توانید 10 دقیقه قبل از صبحانه پنکیک شکلاتی داغ و تازه درست کنید و بخورید.

جزء

1 فنجان آرد سفید

1/2 فنجان شیر

40 گرم کره

1 عدد تخم مرغ

شکر 4 قاشق چایخوری

3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو

بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

یک قاشق وانیل

با این مقدار برای 4 نفر پنکیک شکلاتی درست می کنیم.

پنکیک شکلاتی با نوتلا

طرز تهیه پنکیک شکلاتی

گام اول:

ابتدا شکر و تخم مرغ و وانیل را با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و پفکی شود. سپس کره را که بهتر است در دمای اتاق ذوب شود و شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا یکدست شود. سپس پودر کاکائو را اضافه کنید و دوباره با همزن دستی مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید به جای یک قاشق پودر کاکائو از یک قاشق نوتلا استفاده کنید. یعنی 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری نوتلا.

مرحله دوم:

در این زمان آرد و آرد را کم کم با مواد اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

سطح سوم:

در این مرحله تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود و با برس آن را بمالید. اگر مطمئن هستید تابه نچسب است، نمی توانید ظرف را قفل کنید.

چهار مرحله:

در این مرحله مواد پنکیک را با ملاقه کوچک یا قاشق بزرگ داخل تابه ریخته و اجازه می دهیم خود به خود پخش شود. وقتی کناره های پنکیک بسته شد و شروع به حباب زدن کرد، حدود 3-4 دقیقه طول می کشد، حالا باید پنکیک را برگردانید تا طرف دیگر آن هم حدود 2-3 دقیقه بپزد. تابه باید در تمام مراحل ساخت پنکیک باز باشد.

تزئین بیسکویت چیپسی شکلاتی

تزیین شکلاتی برای پنکیک به شکل خرس

برای تزیین پنکیک شکلاتی می توانید خامه را با پودر قند مخلوط کرده و با قاشق روی یک لایه پنکیک بمالید و لایه بعدی را روی آن قرار دهید و این مرحله را با تمام پنکیک های شکلاتی ادامه دهید. یکی دیگر از کارهایی که برای تزیین پنکیک شکلاتی می توانید انجام دهید این است که مقداری شکلات را روی آب در حال جوش به صورت بن ماری آب کنید و با قاشق روی لایه های پنکیک بریزید و با هر نوع میوه و کمی خامه تزئین کنید.

مشاهده رفرنس: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-پنکیک-شکلاتی-پف-دار/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.