مهمترین کامپوننت درمان دیسک کمر

 

سؤالی که اکثر بیماران در اولین برخورد با این مشکل میپرسند این است که دیسک کمر خوب میشود یا خیر؟ اگر هنگام راست کردن پا احساس درد و سوزن سوزن شد کردید سر خود را بلند کنید، اگر درد و علائم دیگر از بین بروند، احتمال دارد که کمر درد و باسن درد ناشی از فشار عصبی یا فتق دیسک کمر باشد. اکثر ما به جای اینکه در هنگام بلند کردن اجسام به پاها و دستهایمان فشار بیاوریم، غالب وزن را به کمر و ستون فقرات وارد میکنیم؛ همین امور به ظاهر پیش پا افتاده در دراز مدت، ستون فقرات را آسیبپذیر میکنند. فعالیتهای شدید بدنی مانند مشاغلی که طی آنها فرد اجسام سنگینی را بلند میکند یا هل میدهد. سیاتیک میتواند یک بیماری ناگوار باشد که تأثیری شدید بر روی زندگی روزمره داشته باشد. استراحت در بستر ممکن است به تسکین درد کمک کند، اما نباید بیش از یک یا دو روز تمدید شود. در طول یک سال معمولاً بیش از 3 تزریق اپیدورال انجام نمی شود. یکی از مشکلاتی که برخی افراد با آن درگیر هستند و در جوامع امروزی بیش از قبل به چشم میخورد، مسئله دیسک کمر است.

علائم دیسک کمر در افراد مختلف متفاوت بوده و راه های درمان آن نیز متفاوت است. عارضه دیسک کمر، زمانی رخ میدهد که این مرکز ژلهای، دچار آسیب، تورم، ساییدگی یا پارگی شود. عصب L5 به عضلات باز کننده شست و مچ پا عصب میدهد به همین جهت ممکن است بیمار نتواند روی پنجه پا راه برود یا انگشت شست و پا را به طرف خودش بکشد. اگر دیسک شما در مهرههای پایینی دچار ساییدگی یا کشش شود، شما دردهایی در باسن، ران، زانو و ساق پا احساس خواهید کرد. در جراحی قسمت بیرون زده دیسک را بدون اینکه آسیبی به کل دیسک وارد شود، حذف میکنند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم عوامل متعددی در بیرون زدگی دیسک کمر و کاهش انعطاف پذیری آن، تاثیرگذار است. حدود ۴ تا ۸ هفته زمان نیاز است تا دیسک به طور طبیعی بهبود یابد. بنابراین بیماران نباید به صورت سرخود از مسکن ها استفاده کنند تا درد آن کاهش یابد . درد دیسک کمر یکی از دردهایی است که اگر شدت یابد تحمل آن طاقت فرسا متخصص ارتوپد است. اگر دیسک کمر شما به نحوی باشد که سایر درمان ها بر روی آن جواب ندهد باید به سراغ روش جراحی بروید، در این روش بخشی از دیسک آسیب دیده یا تمام آن برداشته می شود و مشکل بیمار به طور کامل رفع می شود.

به عنوان مثال مشکل در مهرههای بالای باسن میتواند در پاها، ضعف ایجاد کند و یا نقص در دیسک گردن، منجر به سستی بازوها شود. در آناتومی بدن انسان کمر به عنوان یکی از مهرههای اصلی، در تمامی حرکات و خم و راست شدنهای شما ایفای نقش میکند. البته نباید از نقش عادات اشتباهی که از کودکی در افراد نهادینه میشود هم غافل شد. برای کاهش وزن یا یادگیری عادات غذایی سالم ، رژیم غذایی مناسب داشته باشید. مثلا رانندگی نکنید، چند روزی سرکار نروید و در منزل باشید. دیسک کمر چند نوع ممکن است پاره شود؟ این تکنیک با توجه به شرایط بیمار، به چند جلسه درمانی نیاز دارد که میتواند با اولتراسوند تراپی، فیزیوتراپی و ورزش درمانی همراه باشد. یکی از مهمترین شرایط استراحت برای درمان دیسک کمر، وضعیت بدنی در همگام خواب میباشد. نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر، به این نحو است که باید شما قدرت کاهش یافته نقطه آسیبدیده را بازیابی کنید. در مراحل بعدی دژنراسیون ، حلقه دیسک خاصیت لایه لایه بودن خود را از دست می دهد و در داخل ان شکاف هایی به وجود می آید ۴۲.

از قدیم الایام بشر به این مسئله دست یافته بود که با گرم کردن کمر و یا هر عضوی درد آن بهبود پیدا میکند و به همین جهت با پیشرفت علم فیزیوتراپی استفاده از اشعه ماوراء بنفش و مادون قرمز در درمان بیماریها شایع شد. متخصص فیزیوتراپی نحوه صحیح انجام فعالیتهای روزمره جهت جلوگیری از آسیبدیدگی ستون فقرات را به بیمار آموزش میدهد. البته باید نحوه استراحت برای دیسک کمر را هم بدانید و در کنار فیزیوتراپی از آن استفاده کنید تا فشار زیادی به مهرههای کمر شما وارد نشود. گرچه در برخورد با بیماری دیسک کمر همیشه سعی بر این است که با روشهای ذکر شده بیماری را کنترل و درمان کنند؛ اما در صورت عدم بهبود بیماری و اینکه بدن بیمار به آن روشها پاسخ مناسبی نشان ندهد، آخرین راه، انجام عمل جراحی است. پیش از انجام تمرینات ورزشی که پزشک تجویز کرده است، از کمپرس یا کیسه آب گرم روی ستون فقرات استفاده کنید.

مثل ورم مفصل و یا ورمی که در دست و یا هر قسمتی از بدن ایجاد میشود و بهترین روش برای درمان غیرجراحی ورم، استفاده از داروهای ضد التهابی مانند دیکلوفناک، بروفن، ملوکسیکام، ناپروکسن و… درصورتی که شما هم میخواهید بدانید آیا پیاده روی برای دیسک کمر مضر است یا خیر، این مقاله وبسایت سوزنیران را از دست ندهید! این مطلب را از دست ندهید. بنابراین ورزش های بالا را حتی الامکان انجام ندهید یا در صورتیکه شغل و حرفه شما بدنسازی است ، به مقدار و تعداد کم انجام دهید. بدون اغراق استراحت به عنوان بهترین درمان دیسک کمر در منزل به شمار میرود و بسیاری از پزشکان بر لزوم انجام آن تاکید بسیار زیادی دارند. دیسک محافظ که با عنوان دیسک کمر آن را میشناسیم، دارای یک بخش نرم و ژلاتینی و یک حلقه خارجی سخت است. اگر دچار بیماری دیسک هستید، این کار درد شما را افزایش میدهد؛ و اگر دچار این بیماری نیستید، این کار فشار زیادی به کمر میآورد و انجام دادن مداوم آن سبب پارگی دیسک شما میشود.

این حرکت را بر روی پای دیگر نیز انجام دهید. استفاده از توپهای لاکراس یا ماساژورهای دستی برای اعمال فشار نرم بر روی نقاط دردناک میتواند مفید باشد. منظور درمان دیسک کمر با داروی گیاهی یعنی استفاده از داروهای گیاهی که می تواند التهاب در بدن از جمله در دیسک کمر را کاهش دهد. توجه داشته باشید که بیماران مبتلا به پارگی دیسک کمر، دچار درد شدیدی در قسمتهایی از قبیل کمر، شکم، باسن، عضلات پشتی و پاشنه پای خواهند شد. این افراد برای استراحت بهتر است به پهلو و یا به صورت طاق باز بخوابند که البته خوابیدن به پهلو و جمع نمودن پاها به سمت شکم، که به حالت جنینی معروف است، بهترین نحوه برای استراحت این نوع از بیماران است. شرایط درمان برای دیسک کمر، مانند خوابیدن و استراحت کردن یکی از مهمترین دغدغههای بیماران مبتلا به این عارضه خواهد بود؛ بنابراین افرادی که دچار دیسک کمر میشوند، میبایست در هنگام خوابیدن و یا هر شرایطی که موجب فشار به آن میشود، بسیار محتاطتر عمل کنند.

عارضه آسیب دیسک، جز در موارد بسیار معدود و شرایط حاد به عمل جراحی نمیانجامد. بیرون زدگی دیسک کمر، وقتی رخ میدهد که دیسک، دچار مشکل شود. هنگامیکه ضربهای به ستون فقرات وارد میشود و یا فشار زیادی بر روی ستون فقرات ایجاد میشود، در این حالت دیسکهای بین مهرهای بیرون زده یا ترکیده و یا ترک میخورند که در این صورت میتوان گفت که فرد دچار عارضهای به نام دیسک کمر شده است. بیرون زدگی دیسک نوعی فتق دیسک ستون فقرات است. در مرحله بعدی با یک آزمایش و رادیوگرافی سادهای که با اشعه ایکس انجام میشود، پزشک متخصص دیسک کمر به صورت دقیقتر میتواند دلیل کمر درد یا پادرد شما را بررسی کرده و فتق دیسک را مشاهده کند. همگی ما در طول روز جنبشها و حرکات زیادی را انجام میدهیم. همگی ما در طول روز حرکات متفاوت و زیادی را انجام میدهیم که کمر هم درگیر میشود.

همهی انسانها در طول زندگی خود درد کمر را حس کردهاند؛ خصوصاً هنگام انجام کارهای سنگین و درست همینجاست که اهمیت این عضو حیاتی برای ما روشن میشود. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن، میتوانند به کاهش درد و التهاب کمک کنند. این کار بوسیله کاهش التهاب و تقویت عضلات اطراف دیسک آسیبدیده انجام میشود. این عمل سبب فشار وارد شدن به کمر و گاهی باعث گرفتگی عضلات آن میشود؛ لذا به افراد دارای این بیماری توصیه میشود حتیالامکان این کار را انجام ندهند. در بدن انسان و در بین ستون فقرات هر فردی مهرههای غضروفی وجود دارد که به آن دیسک گفته میشود. نکته دیگر اینکه، روبه پهلو بخوابید و بین زانوها بالش بگذارید تا موقعیت ستون فقرات و باسن شما صاف باشد. • نحوه استراحت برای درمان دیسک کمر: روزی دو بار روی شکم بخوابید. به همین دلیل در این مطلب به بررسی نحوه نشسنن و استراحت برای دیسک کمر پرداخته ایم.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.