بیزوکس چیست و چه کاربردی دارد؟


بیزوکس چیست؟ از چه ماده ای ساخته شده است؟ آیا انواع مختلفی از Bizox وجود دارد؟ همه این سوالات اغلب در مورد این ماده شگفت انگیز پرسیده می شود. امروزه از این نوع محصولات در شرایط مختلف استفاده می شود. یکی از مهمترین آنها پوست و زیبایی است. بیزوکس معمولاً به دلیل کلاژنی که دارد، تأثیر واضحی روی پوست و اجزای آن دارد. به طور گسترده ای در بخش مراقبت از پوست به عنوان مرطوب کننده پوست استفاده می شود. اساساً محصولات زنبور عسل دارای خواص شگفت انگیز و منحصر به فردی هستند. در مقاله خواص عسل چیست به بررسی و ارائه خواص عسل پرداختیم. حال در این مقاله به بررسی و معرفی بیزوکس می پردازیم. با شاهزاده خانم باشید

بیسوکس چیست؟

Bisox یک موم طبیعی است که توسط زنبورهای جنس Apis تولید می شود. این موم توسط 8 غده تولید کننده موم در قسمت های داخلی سپر شکمی زنبورهای کارگر به پوسته تبدیل می شود که آنها به داخل کندو دفع می کنند. اندازه این غدد زنبور مولد بستگی به سن زنبور کارگر دارد و پس از پروازهای روزانه زیاد این غدد به تدریج شروع به آتروفی شدن یعنی ضعیف شدن می کنند. کارگران کندو این فلس ها (فلس ها) را جمع آوری می کنند و از آنها برای ساخت سلول هایی برای ذخیره عسل و محافظت از لاروها و شفیره های کندو استفاده می کنند. بزوکس جدید در ابتدا شیشه ای و بی رنگ است، پس از جویدن توسط زنبورهای کارگر، کدر و آلوده به گرده، از ترکیب روغن گرده و بره موم به تدریج زرد یا قهوه ای می شود. اندازه این موم حدود سه میلی متر (0.12 اینچ) عرض و 0.1 میلی متر (0.0039 اینچ) ضخامت دارد و برای ساخت یک گرم بیسوکس به حدود 1100 عدد از آن نیاز داریم.

از نظر شیمیایی، بیسوکس عمدتاً حاوی استرهای اسیدهای چرب است (استر یک ترکیب شیمیایی مشتق شده از یک اسید (آلی یا معدنی) است که در آن حداقل یک گروه OH (هیدروکسیل) با یک گروه O-alkyl (آلکیل) جایگزین شده است. جایگزینی کربوکسیل اسید و الکل) و الکل های بلند مختلف (الکل های چرب یا الکل های بلند، معمولاً با وزن مولکولی بالا، الکل های اولیه مستقیم، اما می توانند از 4 تا 6 کربن I-22-26 حاصل از روغن ها و چربی های طبیعی باشند. ). زنبورهای کارگر از بیسوکس برای ساختن سلول های عسلک استفاده می کنند. برای اینکه زنبورها بتوانند موم تولید کنند، دمای محیط کندو باید 33 تا 36 درجه سانتی گراد (91 تا 97 درجه فارنهایت) باشد. مقدار عسلی که زنبورها برای تولید Bezox استفاده می کنند به طور دقیق مشخص نشده است. او در کتاب «تولید، برداشت، فرآوری و محصولات موم زنبور عسل» نوشته ویلیام ال کوگشال و راجر اِی مورس که در آمازون موجود است، گفته است که می‌توان ۲۲ کیلوگرم (۴۹ پوند) عسل را از ۱ کیلوگرم ذخیره کرد. موم بدون گاو

استفاده از Bizox

بیزوکس از دوران ماقبل تاریخ، ابتدا به عنوان پلاستیک، سپس به عنوان روان کننده و ضد آب، در اپیلاسیون فلزات و شیشه، به عنوان پولیش چوب و چرم و در ساخت شمع به عنوان ماده اصلی جواهرات استفاده می شده است. لوازم آرایشی و بهداشتی و به عنوان یک ماده هنری در نقاشی Encastatic (نقاشی با موم) استفاده می شود. خوراکی Bizox دارای کمترین میزان سموم و موم گیاهی است و برای استفاده در اکثر کشورها و اتحادیه اروپا تحت E و E901 تایید شده است.

موم بیزوکس از زمان های قدیم در شمع سازی استفاده می شده است. از آنجایی که این مواد به راحتی و تمیز می سوزند، به طور سنتی هنوز برای ساختن شمع برای یکی از مهم ترین تعطیلات مسیحی، عید پاک، استفاده می شد. گفته می شود که شمع های موم بیزوکس نسبت به سایر شمع های مومی برتری دارند زیرا قوی تر و طولانی تر می سوزند، هوای اطراف خود را خم نمی کنند و تمیز نمی کنند. اکثر شمع های مورد استفاده در مراسم مذهبی کاتولیک و ارتدکس از موم بیزوکس ساخته می شوند. در جراحی استخوان نیز کاربرد دارد. در صورت لزوم برای جلوگیری از خونریزی در سطح استخوان استفاده می شود. هم برای واکس کفش و هم برای واکس مبلمان، این واکس را می توان به عنوان یک ماده پیچیده، به عنوان محلول یا گاهی اوقات با روغن دانه مخلوط کرد. شما همچنین می توانید موم را با استفاده از موم مخلوط مدل سازی کنید. یعنی ترکیب موم با ماده دیگری. از موم خالص نیز می توان به عنوان موم مواج ارگانیک استفاده کرد. از طرفی موم مخلوط با شیره کاج برای اپیلاسیون استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای ساخت رزین چاقو استفاده کرد، چسبی که برای چسباندن دسته کارد و چنگال استفاده می شود. واکس بیسوکس قبلا در تولید استوانه های گرامافون استفاده می شد. این تمبر هنوز هم برای مهر سفارش های رسمی قانونی یا سلطنتی و اسناد دانشگاهی، مانند تمبرهای سفارشی که پس از فارغ التحصیلی اعتبارات دانشگاهی را اعطا می کنند، استفاده می شود. موم سفید خالص در تولید مواد غذایی، لوازم آرایشی و دارویی استفاده می شود. سه نوع اصلی از محصولات مومی وجود دارد: موم زرد، سفید و خالص. موم زرد ماده خامی است که از کندوهای زنبور عسل به دست می آید، موم سفید موم زرد سفید شده یا خالص شده است و موم زرد خالص با الکل درمان می شود. در آشپزی به عنوان پوشش پنیر استفاده می شود. با آب بندی و محافظت در برابر هوا از پوسیدگی (رشد کپک) محافظت می شود. موم بیسوکس گاهی اوقات به عنوان یک افزودنی غذایی E901 استفاده می شود، در مقادیر کم به عنوان یک عامل لعاب عمل می کند، مانع از دست دادن رطوبت و عایق می شود و برای محافظت از سطح برخی از انواع میوه ها استفاده می شود. از موم E901 می توان برای پوشش کپسول ها و قرص های ژلاتین نرم نیز استفاده کرد. بیزوکس نیز یکی از اجزای اصلی لاستیک طبیعی است. استفاده از واکس در مراقبت از پوست و لوازم آرایشی در حال افزایش است. یک مطالعه آلمانی نشان داد که موم بهتر از کرم‌های محافظ مشابه (معمولاً کرم‌های مبتنی بر روغن معدنی) در صورت استفاده طبق دستور است. موم های بیزوکس در درمان های لب، برق لب، کرم های دست، درمان های پوست و مرطوب کننده های پوست استفاده می شود. همچنین در لوازم آرایشی مانند سایه چشم، رژگونه و خط چشم استفاده می شود. موم همچنین یک عنصر مهم در موم سبیل و محصولات مراقبت از مو است که موها را براق و صاف می کند.

بیسوکس پوست را التیام و نرم می کند و ضد باکتری است. می تواند به شما در مبارزه با شرایطی مانند آکنه، خشکی پوست، اگزما و علائم کشش کمک کند. موم خام زنبور عسل می تواند به شما در ایجاد لوسیون ها و مرطوب کننده های منحصر به فرد خود کمک کند. Bizox می تواند به عنوان یک ضد آفتاب موثر عمل کند. استفاده از آن در محصولات آرایشی و بهداشتی بسیار مفید و ضروری است. داشتن یک مرطوب کننده طبیعی پوست یکی از مشکلات اصلی زنان است. استفاده از لوازم آرایشی می تواند به سلامت پوست آسیب برساند. مواد طبیعی و سالم در لوازم جانبی بسیار مهم هستند. زیرا پوست سالم است. بیزوکس یک پاک کننده قوی پوست است. داشتن چربی های سالم برای پوست به حفظ سلامت و شادابی پوست همیشه کمک می کند.
رجوع به مقاله: https://exirchemi.com/product/beeswax-white-yellow/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.