کتاب صوتی در مقابل کتاب درسی: کدام بهتر است؟


یکی از بحث های بزرگ بین خوانندگان کتاب صوتی در مقابل کتاب درسی است: کدام بهتر است؟ در این مقاله با مطالعه مطالب مختلف در وب سایت های مختلف و در نظر گرفتن بازخورد کتابخوانان در سراسر جهان به بررسی و مقایسه این دو نوع کتاب می پردازیم. در مقاله قبلی که تحت عنوان کتاب صوتی و مزیت های آن برای نویسندگان و نویسندگان ذکر کردیم، به مزیت های این نوع کتاب ها برای نویسندگان پرداختیم. با سایت نشر کتاب نارون دانش همراه باشید.

کتاب های صوتی در مقابل کتاب های درسی: کدام بهتر است؟

واضح است که مطالعه یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت عقل است. همچنین یک سرگرمی سرگرم کننده است و می تواند با فناوری و فناوری جدید ذهن شما را به روی دنیاها، دانش و ایده های جدید باز کند. گوش دادن به کتاب های صوتی به جایگزینی محبوب برای خواندن کتاب های چاپی تبدیل شده است، سوال اینجاست که آیا گوش دادن به کتاب های صوتی به اندازه خواندن کتاب های چاپی مفید است؟ آیا کتاب های صوتی گوینده رادیو به اندازه خواندن متن آموزنده، سرگرم کننده و برای مغز سالم هستند؟ آیا این فناوری مزایای خواندن کتاب های چاپی را از دست می دهد؟

1- کتاب صوتی و کتاب درسی: فواید برای مغز

تحقیقاتی که فواید مطالعه منظم را برای سلامت مغز نشان می دهد، گسترده و غیرقابل انکار است. با این حال، تحقیقات در مورد مقایسه فواید خواندن و گوش دادن بسیار کمتر است. با این حال، به گفته کریستن ویلومیر، استاد روانشناسی، دلایل خوبی برای این باور وجود دارد که گوش دادن به یک فایل صوتی از کتاب، فواید مغزی مشابه خواندن نسخه چاپی همان کتاب را دارد.

گوش دادن به یک کتاب صوتی یا پادکست همان قسمت هایی از مغز را فعال می کند که هنگام خواندن متن چاپی فعال می شوند. وقتی به کتاب گوش می دهید، بخشی از مغز که مسئول پردازش زبان است فعال می شود، در حالی که وقتی کتاب چاپی می خوانید، ناحیه ای که عمدتاً مسئول پردازش بصری است فعال می شود. این بدان معنی است که کتاب های صوتی و همچنین کتاب های سنتی و چاپی می توانند دانش شما را گسترش دهند، حافظه شما را بهبود بخشند و توانایی های ذهنی شما را بسیار افزایش دهند.

2. صوتی در مقابل سخنرانی: حفظ دانش

درک مطلب نشانه آن چیزی است که از خواندن یک متن آموخته اید و آموخته اید. با این حال، دانش‌آموزان مختلف به‌طور متفاوتی یاد می‌گیرند و اینکه آیا با خواندن یا گوش دادن بیشتر یاد می‌گیرید به علایق و ترجیحات شما بستگی دارد.

با این حال، یکی از مزایای خواندن کتاب های چاپی نسبت به کتاب های صوتی برای حفظ دانش این است که خواندن مجدد یک متن در هنگام خواندن یک کتاب چاپی در مقایسه با گوش دادن به یک کتاب صوتی بسیار آسان تر است. وقتی یک کتاب چاپی می خوانید، می توانید به راحتی یک جمله، پاراگراف یا صفحه را هر چند بار که نیاز دارید بخوانید. در عین حال، انجام همین کار در حین گوش دادن به یک کتاب صوتی مستلزم عقب نشینی زیادی است.

با این حال، بسیاری از مردم متوجه می شوند که وقتی به حرف های دیگران گوش می دهند، اطلاعات بهتری نسبت به زمانی که خودشان می خوانند، حفظ می کنند. اگر با گوش دادن مطالب را بهتر می فهمید. کتاب های صوتی برای شما عالی خواهند بود.

3- کتاب صوتی همراه با کتاب درسی: قیمت و موجودی

اگر می خواهید از بودجه خود برای خرید و مطالعه بیشتر کتاب به درستی استفاده کنید، باید بگوییم که کتاب های صوتی بهترین گزینه هستند. کتاب‌های صوتی ارزان‌تر از کتاب‌های چاپی هستند و می‌توانند به شما در مدیریت بودجه کمک کنند.  گوینده کتاب صوتی زهرا شیراحمدی اگر دوست دارید مطالعه کنید، توصیه می کنیم چندین کتاب صوتی را انتخاب کنید تا بتوانید کتاب های بیشتری بخوانید.

یکی دیگر از مزایای کتاب های صوتی این است که می توانید در حین گوش دادن به کتاب کارهای دیگری نیز انجام دهید. خواه در حال رفت و آمد به محل کار، شستن ظروف یا بازی با تلفن باشید، گوش دادن به کتاب صوتی کاری است که می توانید در کنار هر فعالیت یا کاری که نیازی به گوش دادن فعال ندارد انجام دهید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.