مرکز تماس شبکه چیست؟ کاهش هزینه های سازمانی با قابلیت های VOIP


PBX (Private Branch Exchange) یک سیستم تلفنی است که به کسب و کارها و سازمان ها کمک می کند تا ارتباطات داخلی و خارجی خود را مدیریت کنند. یک PBX می تواند چندین خط تلفن را به یکدیگر و به شبکه های تلفن خارجی متصل کند و دسترسی کاربران را به این خطوط فراهم کند.

PBX شامل بسیاری از ویژگی‌ها، مانند سیستم پاسخگویی خودکار (خدمت‌کننده خودکار)، ارسال و دریافت فکس، تماس‌های داخلی رایگان، برقراری تماس در داخل و خارج از سازمان، تماس همزمان و انتقال تماس‌ها به سایر کاربران است.

شبکه های PBX می توانند محلی یا مبتنی بر ابر باشند. راه اندازی یک PBX محلی به کسب و کارها این امکان را می دهد که کنترل کاملی بر سیستم خود داشته باشند و در هزینه های مربوط به استفاده از سیستم ابری صرفه جویی کنند. به عنوان مثال، با استفاده از یک سانترال محلی، این شرکت می تواند به طور موثر تعداد زیادی از کاربران خود را مدیریت کند و از هرگونه وقفه ارتباطی جلوگیری کند.

در مقابل، Cloud PBX به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا بدون سرمایه‌گذاری در سخت‌افزار و نرم‌افزار مرتبط با PBX، به راحتی از سیستم استفاده کنند. با استفاده از سانترال ابری، شرکت ها می توانند هزینه های سرمایه گذاری را کاهش دهند و به راحتی کاربران جدیدی را به سیستم خود اضافه کنند.

IP PBX چیست؟ PBX مخفف Private Branch Exchange (مخفف کلمه انگلیسی Private Branch Exchange) است که بیشتر با نام تجاری Panasonic و نام Central شناخته می شود. این سیستم تلفنی قابلیت اتصال به تابلوی مخابراتی یا خطوط PSTN برای توزیع خطوط مخابراتی در داخل سازمان یا بین افراد داخلی یک شرکت را دارد. شرکت راه اندازی voip


اما با گذشت زمان سیستم های تلفن سانترال جای خود را به فناوری VoIP دادند و بسیار محدود به سازمان ها شدند این سیستم تلفنی بر اساس معماری شبکه و سازگار با پروتکل های شبکه طراحی شده است. در نتیجه امکان ارسال پیام های صوتی، تصویری و چند رسانه ای وجود دارد

فناوری مرکز تماس آنلاین (Blue P Call Center) نه تنها از تمامی ویژگی های سیستم تلفن قدیمی (pbx) پشتیبانی می کند، بلکه مزایای زیادی نسبت به آن سرویس دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مزایای یک مرکز تماس آنلاین

کاهش هزینه های اتصال با حذف سیم کشی خطوط مخابراتی

کاهش هزینه های توسعه و نگهداری

هیچ محدودیت جغرافیایی وجود ندارد.

کیفیت صدای خوب

پشتیبانی صوتی و تصویری

بدون محدودیت کابل

نه با پورت فیزیکی و پشتیبانی شبکه

توابع شبکه مرکز تماس

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، سانترال به صورت دیجیتال و IP نیز ارائه می شود. سانترال دیجیتال به تجهیزاتی گفته می شود که از خطوط ارتباطی دیجیتال برای اتصال به شبکه تلفن استفاده می کنند. با استفاده از سانترال دیجیتال، شرکت ها می توانند کیفیت بالاتری را در مکالمات خود تجربه کنند و از ویژگی های جدیدی مانند تماس های کنفرانسی و پیام های صوتی بهره مند شوند. دایان نت همراه شماست.


IP PBX نوعی سانترال است که به اینترنت (IP) متصل می شود و از پروتکل های VoIP (Voice over Internet Protocol) برای ارسال و دریافت تماس استفاده می کند. با استفاده از IP PBX، شرکت ها می توانند کاربران بیشتری را به سیستم تلفن خود اضافه کنند و تماس های داخلی و خارجی را بدون هزینه اضافی انجام دهند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.