مکمل های فیزیکی چیست؟ کاربردها و فواید مکمل های بدنسازی چیست؟


برای افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، مهمترین هدف این است که حداکثر بهره را از ورزش ببرند. بنابراین، علاوه بر رعایت رژیم غذایی اولیه و تمرینات ورزشی مناسب، مصرف مکمل های بدنسازی توصیه می شود. به طور کلی مکمل های بدنسازی متفاوتی با فواید و کاربردهای متفاوت بسته به هدف ورزشکار وجود دارد. برای خرید مکمل اصل با ما همراه باشید.

مکمل های بدنسازی چیست؟

مکمل های بدنسازی یکی از مکمل های تغذیه ای است که ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی برای بهبود عملکرد ورزشی خود استفاده می کنند. مکمل های غذایی ورزشی با توجه به فوایدی که دارند به گینرها (مکمل های کربوپروتئین)، مکمل های پروتئینی، اسیدهای آمینه، چربی سوز، تنقلات ورزشی و ... تقسیم می شوند.

فواید مکمل های بدنسازی

افزایش وزن و عضله

یکی از مزایای اصلی استفاده از مکمل های ورزشی افزایش وزن و حجم عضلانی است که بسیار مورد استقبال ورزشکاران قرار گرفته است. به طور کلی کربوهیدرات ها یا مکمل ها حاوی کربوهیدرات های پیچیده، قندهای ساده و پروتئین آب پنیر هستند که با استفاده از نسبت کربوهیدرات به پروتئین آب پنیر به دو گروه غنی و بسیار غنی تقسیم می شوند.

گینرها معمولاً شامل کربوهیدرات های سریع جذب می شوند که علاوه بر افزایش سطح انرژی، عملکرد و اثربخشی پروتئین را برای ورزشکار افزایش می دهند. این محصولات همچنین حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم های گوارشی هستند. آنزیم های گوارشی هضم و جذب پروتئین را تسهیل می کنند.

معمولا بهترین زمان استفاده از گینر قبل از تمرین، بعد از تمرین و 1 تا 2 ساعت بعد از غذا است، البته بهتر است از گینرها 2 تا 3 ساعت قبل از تمرین استفاده شود تا زمان کافی برای هضم و جذب ترکیبات به بدن داده شود. باید استفاده شود و فرد در حین ورزش دچار عوارض گوارشی نشود.

کربو پروتئین ها یا مکمل های پروتئین PNC عبارتند از: پودر اولترا ایزو وی


اضافی برای بزرگسالان

کاملا عظیم

مکمل آلبومین

نظارت کامل

به تامین پروتئین مورد نیاز کمک می کند

ورزشکاران نسبت به افراد عادی به پروتئین بیشتری نیاز دارند. ورزشکاران برای جلوگیری از تجزیه عضلات و افزایش حجم عضلانی به پروتئین نیاز دارند و می توانند این نیاز به پروتئین را از مواد غذایی و مکمل های پروتئینی تامین کنند. مکمل های پروتئینی مختلفی مانند پروتئین آب پنیر، پروتئین کازئین، پروتئین آلبومین و پروتئین سویا در دسترس هستند.

3 نوع مکمل پروتئین آب پنیر از کارن وجود دارد که بر اساس درصد پروتئین آب پنیر و نوع پروتئین آب پنیر تقسیم می شوند، آنها عبارتند از:

اضافه شدن به مسیر طلایی

پوروپروتئین کامل

آزوف مطلق

قدرت و قدرت عضلانی را افزایش می دهد

برای بسیاری از ورزشکاران، به ویژه ورزشکاران قدرتی، بهبود قدرت و قدرت عضلانی بسیار مهم و مهم است. استفاده از برخی مکمل های بدنسازی برای بهبود عملکرد ورزشی بسیار مفید و مناسب است.

یکی از مکمل هایی که به ورزشکاران در افزایش قدرت عضلانی کمک می کند کراتین است. کراتین به عنوان منبع آزادسازی بسته‌های انرژی در عضلات عمل می‌کند و به سلول‌ها انرژی را به شکل بسته‌های انرژی فوری به نام ATP می‌رساند و در نتیجه انرژی بیشتری برای ورزشکار فراهم می‌کند و در نتیجه قدرت و عملکرد عضلانی افزایش می‌یابد.

سایر مکمل های بدنسازی که در افزایش قدرت و قدرت در ورزشکاران موثر هستند عبارتند از: مکمل های پروتئین آب پنیر، مکمل های بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات (HMB)، مکمل های کافئین و مکمل های سیترولین مالات.

افزایش استقامت و تاخیر در شروع خستگی

افزایش استقامت و تاخیر در خستگی اولویت همه ورزشکاران به ویژه ورزشکاران استقامتی است. یکی از مزایای مکمل های بدنسازی همین موضوع است در واقع برخی از مکمل های بدنسازی با تامین انرژی سریع و افزایش استقامت باعث بهبود عملکرد ورزشکار می شوند.

مکمل های بدنسازی که در بهبود استقامت موثر هستند عبارتند از مکمل های کربوهیدرات، پرکننده های پمپ. مکمل های بتا آلانین؛ مکمل های کافئین؛ اینها شامل مکمل های ال-کارنیتین و مکمل های نیترات است.

سرعت بازیابی را افزایش دهید

ریکاوری و استراحت نقش مهمی در افزایش آمادگی جسمانی ورزشکار و بهبود عملکرد ورزشی دارد. برخی از مکمل های بدنسازی می توانند به سرعت ریکاوری کمک کنند و در کاهش درد و درد عضلانی بعد از تمرین موثر هستند.

به طور معمول، پس از ورزش، ذخایر عضلانی فسفوکراتین و گلیکوژن کاهش می‌یابد و مصرف مکمل‌های بدنسازی مانند مکمل‌های کراتین و نوشیدنی‌های ورزشی به پر کردن این ذخایر کمک می‌کند.

در ورزش های شدید، تولید رادیکال های آزاد افزایش می یابد، بنابراین مصرف آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و ویتامین E برای بهبود ریکاوری مفید است.

مصرف مکمل های بدنسازی مانند BCAA، HMB و ال کارنیتین نیز در کاهش درد و سفتی عضلات موثر است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.