ورق فولادی چیست؟ تفاوت بین ورق فولادی پارچه و ورق فولادی برشی


ورق های استیل موجود در بازار به دو نوع پارچه ای و برش خورده تقسیم می شوند. در این مقاله ابعاد فولاد ورق، فولاد برشی و فولاد ورق استاندارد را توضیح می دهیم. پس در استیل مال باشید تا با ورق استیل بیشتر آشنا شوید. با بازرگانی استیل خانی همراه باشید.


ورق فلزی (اصل) چیست؟

پارچه سیمی به کاغذی اطلاق می شود که پس از نورد مستقیماً روی خط تولید بریده می شود و به صورت رول در نمی آید و به صورت کاغذ در اندازه های ثابت توسط بازرگانان به کشور صادر می شود و تولید و به کارخانه ها تحویل می شود. یکی از دلایل ایجاد این نوع کاغذ، عدم برخورد بر روی سطح کاغذ است، زیرا گاهی اوقات ضربه زیاد پروژه مستلزم جلوگیری از هرگونه برخورد بر روی سطح کاغذ است.

اندازه های استاندارد ورق فلز

کاغذهای فلزی بافته شده در بازار در ابعاد خاص و استاندارد موجود می باشد. ابعاد استاندارد ورق های پارچه فولادی به شرح زیر است:

1×2 متر

1.25 × 2.5 نیم

1.5 × 3 متر

1.5x6 متر

ورق فولادی 6*1.5 نسبت به سایر استانداردها کمتر تولید و استفاده می شود اما در استانداردهای دیگر تعریف شده است.

سفارشات اصلی ورق فولادی از کارخانه ها سه مورد اول است. اما در مورد سفارشی سازی و پروژه های خاص که نیاز به سایزهای بزرگتر یا کوچکتر دارند، ورق های مورد نظر برش داده می شوند.

ضخامت استاندارد ورق فولادی

به طور کلی، ضخامت معمول ورق فولادی از کمتر از یک میلی متر شروع می شود و تا 100 میلی متر می رسد. این انتخاب به حساسیت و نیاز پروژه بستگی دارد.

صفحه فولادی را برش دهید

برش ورق فولادی به این صورت است که ورق ها را به صورت کلاف وارد کشور کرده و سپس توسط وارد کننده به ابعاد و اندازه های دلخواه برش می زند اما بر خلاف ورق های توری فولادی عاری از ایراد نیست. این عیوب عبارتند از تاب برداشتن سطح ورق فلز با وجود ابعاد استاندارد. در واقع ورق فولادی برشی برای ایجاد ورق های پیوسته و بلند، تحت فرآیندهای نورد سرد و گرم قرار می گیرد. پس از اعمال فرآیند نورد، ورق های فولادی به صورت رول های فولادی به نام کلاف جمع آوری می شوند. این کویل ها توسط کارشناسان مجرب و ابزارهای پیشرفته در ابعاد متنوع و دلخواه بریده شده و به مشتریان ارائه می شود.

تفاوت بین ورق فولادی پارچه و ورق فولادی برشی

با توجه به تفاوت تولید پارچه فولادی و ورق برشی تفاوت هایی وجود دارد. در این قسمت از مقاله به برخی از مزایا و معایب پارچه فولادی و ورق برشی می پردازیم.

مشخصات فیزیکی و خارجی صفحات

همانطور که گفته شد یکی از تفاوت های این دو نوع ورق وجود تار در سطح فلز است. از آنجایی که فرآیند تولید ورق فولادی برش خورده در نهایت منجر به تولید کلاف می شود، نورد شدن ورق باعث اصطکاک کمتری در سطح ورق می شود که برای برخی از پروژه های خاص پارچه فولادی مناسب نیست. کاغذ و این تار یکی از نکات منفی ورق فلزی برش خورده توسط کویل کاتر است.

قیمت ورق استیل و ورق استیل

فولاد فرفورژه نسبت به فولاد برش خورده هزینه بیشتری دارد زیرا ساخت دقیق تری دارد و ظاهر بهتری نسبت به فولاد برش خورده دارد. هزینه کم به عنوان یک مزیت برای تراشیدن کاشی های فولادی در نظر گرفته می شود و در پروژه هایی که حساسیت، ویژگی های ظاهری و اندازه گیری دقیق سطح اهمیت ندارند، ترجیح داده می شود.

بهبود ابعاد ورق فولادی

ورق های هر اندازه ای غیر از ابعاد استاندارد نشان داده شده روی ورق فولادی باید به عنوان صفحات فولادی برش خورده در نظر گرفته شوند. یکی از مزایای ورق فولادی موجدار سفارشی سازی آن است. گاهی اوقات نیازهای صنعتی خاص مانند ساخت مخازن بزرگ فولادی، خریداران را ملزم به برش ورق فولادی بزرگتر یا کوچکتر از محدوده استاندارد می کند.

وجود برچسب و اطلاعات روی ورق های فولادی.

صفحات فولادی فابربک دارای برچسب های اطلاعاتی هستند که تمام ابعاد ورق فولادی از جمله طول، عرض و ضخامت ورق را نشان می دهد. روی صفحه فولادی برش خورده اما برچسب اطلاعات فقط عرض و ضخامت ورق فولادی را نشان می دهد. به عبارت دیگر، برچسب پارچه استیل حاوی اطلاعات دقیق تری است. این یکی از ویژگی های مثبت ورق پارچه فولادی است.

همچنین بخوانید: چگونه استیل اصل را از تقلبی تشخیص دهیم

درجات مختلف ورق فلزی

ورق های پارچه فولادی در آلیاژهای مختلفی تولید و به فروش می رسد که با توجه به نوع کار و محیط انتخاب می شوند.

اکثر کلاس های ورق های فولادی 316، 310، 309، 304 هستند، بله، به این معنا نیست که کلاس 321 جزو رشته های خاص است که برای استنلس استیل جالب است، اما اغلب انتخاب می شوند. محل. مصرف کنندگان با قیمت های بالا جذب نمی شوند

ورق استیل 304 متداول ترین سفارش مشتریان بوده و بیشترین کاربرد را در صنایع داخلی دارد. یکی از دلایل آن قیمت مقرون به صرفه آن با عملکردهای فوق العاده مانند استحکام، ظاهر، مقاومت در برابر عملکرد و دوام است. خوردگی است

ورق استیل 316 در کنار ورق استیل 304 یکی از ورق های فولادی مورد استفاده در محیط های شور و اسیدی است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.