11 بهترین فواید سیر


سیر ترشی محبوب ترین ترشی در بین ایرانیان است و در سفره آنها جایگاه ویژه ای دارد. نه تنها به دلیل خواص آن، بلکه به دلیل ترکیب طعمی آن با برخی غذاها. در این میان البته بزرگان معتقد بودند که این ماده داروی سیاه است; زیرا در گذشته مردم بسیار تحت تاثیر توصیه های طب سنتی قرار می گرفتند و معتقد بودند که این ماده در درمان بیماری های معده، فشار خون، بیماری های کبدی و ... موثر است. مبنای علمی در ادامه به بهترین خواص سیر ترشی می پردازیم.

خواص سیر برای پیشگیری از سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن.

همانطور که می دانید تضعیف سیستم ایمنی ارتباط مستقیمی با سرماخوردگی های مکرر دارد. از طرفی یکی از موثرترین ترکیباتی که می تواند از این ضعف سیستم ایمنی جلوگیری کرده و آن را تقویت کند، غذاهای حاوی آنتی اکسیدان هستند. یکی از مهمترین خواص سیر این است که یک آنتی اکسیدان طبیعی قوی است که حتی پس از فرآیند تخمیر نیز خواص خود را از دست نمی دهد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که همراه کردن سیر ترشی با غذا می تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش دهد.

خواص سیر ترشی برای جگر

برخی معتقدند سیر ترشی اثر تصفیه کنندگی خون و اندام های داخلی دارد. البته این مشکل از نظر علمی تایید نشده است و همانطور که احتمالا بسیاری از شما پس از مطالعه آن متوجه شده اید، این مشکل به گزاره ای برگرفته از طب سنتی شباهت دارد و پشتوانه علمی ندارد.

طرفداران طب سنتی استفاده از سیر خرد شده را در پاکسازی کبد و مجاری صفراوی از سموم مختلف بسیار موثر می دانند; اما توصیه می کنیم زمانی که علائم مشکلات کبدی ظاهر می شود، به پزشک مراجعه کرده و دستورالعمل ها را دنبال کنید.


خواص سیر ترشی برای کاهش وزن

برخی افراد ادعا می‌کنند که استفاده از سیر ترشی متابولیسم سلول‌های بدن را افزایش می‌دهد و افزایش متابولیسم منجر به کاهش چربی بیشتر می‌شود. از طرفی این ماده غذایی بسیار کم کالری است (حدود 18 کالری) و علاوه بر مواد معدنی مختلفی که در اختیار بدن قرار می دهد، کالری بسیار کمی به بدن اضافه می کند و خطر افزایش وزن و افزایش وزن را کاهش می دهد. حد امکان کالری روزانه خود را کاهش دهید.

فواید سیر ترشی برای مردان

یکی از شایع ترین بیماری ها در مردان سرطان پروستات است که بسیاری از مردان را نگران کرده است.

این مطالعه همچنین نشان داد که مردانی که سیر ترشی را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کردند، 28 درصد کمتر از سایر مردان در معرض ابتلا به سرطان پروستات بودند. این مشکل ناشی از سولفید هیدروژن موجود در سیر است. اساساً وضعیت به شرح زیر است:

با افزایش سن مردان با زمینه ارثی بیماری پروستات، پروستات شروع به بزرگ شدن می کند. به گونه ای که به تدریج از ادرار کامل فرد جلوگیری می کند و تکرر ادرار را افزایش می دهد. یکی از موادی که می تواند از بزرگ شدن پروستات جلوگیری کند، سولفید هیدروژن است که به طور طبیعی در سیر وجود دارد و تحت تاثیر تغییرات پس از اسیدیته باقی می ماند.

چیزهایی برای خوردن سیر

سیر ترشی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی فراوانی که دارد می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و در درمان عفونت های مختلف بسیار مفید است. مهمترین آنها در زنان عفونت واژن است.

علاوه بر این، مصرف مکرر این ماده می تواند در درمان سرطان سینه نیز موثر باشد، زیرا سیستم ایمنی را تقویت می کند و در هنگام بروز سرطان کارآمدتر می شود.

خواص سیر ترشی برای سلامت قلب

سیر به 3 دلیل اصلی می تواند در بهبود سلامت سیستم قلبی عروقی انسان موثر باشد:

کاهش سطح کلسترول خون

میزان تری گلیسیرید خون را کاهش دهید

کاهش matationokançlygy

این سه مورد علت مشکلات قلبی است که گاهی منجر به سکته می شود.

نقش سیر در مبارزه با سرطان مشخص شده است

ترشی ماشین می تواند هموگلوبین بسازد. شاید عجیب به نظر برسد، اما مطالعات نشان داده اند که سیر حاوی مقدار زیادی آهن است که پس از نوشیدن آن وارد خون می شود. این ماده همراه با چهار زنجیره پروتئینی، مولکول هموگلوبین را تشکیل می دهد و به شما کمک می کند از خطر کم خونی ناشی از فقر آهن جلوگیری کنید.

فواید ترشی سیر در آب نمک برای فشار خون

به عقیده بسیاری، سیر یک تنظیم کننده طبیعی است. در ادامه این بیانیه آمده است که این ماده می تواند فشار خون را کنترل کرده و تعادل را حفظ کند. البته با توجه به اینکه در تهیه آن از نمک زیاد استفاده نمی شود. واضح است که نمک زیاد می تواند تمام مزایای آن را همزمان به معایب تبدیل کند و نتیجه معکوس بدهد.

خواص سیر ترشی روی پوست

بسیاری از مردم سیر را به دلیل خاصیت ضد پیری آن می شناسند و به طور عمدی از آن برای این منظور استفاده می کنند. نتایجی که برخی افراد پس از مصرف خود سیر یا حتی سیر ترشی گزارش کرده اند شامل موارد زیر است: 

 برای فروش عمده ترشی سیر کاراملی به سایت seyfikar.com مراجعه کنید.

جلوگیری از لکه های پوستی

چین و چروک آتال

کمی رنگ چشم جدید

خواص سیر ترشی برای زخم معده

مطالعاتی در مورد این واقعیت انجام شده است که سیر خام می تواند در بهبود زخم معده موثر باشد. اما اینکه سیر تفت داده شده همان خواص را دارد یا خیر، هنوز جای تحقیق دارد.

برخی منابع گزارش می دهند که سیر خام به دلیل داشتن پروبیوتیک های طبیعی می تواند به هضم غذا کمک کند و از مشکلات معده از جمله زخم جلوگیری کند. با این حال، هنوز هیچ مدرک قطعی در مورد فواید سیر ترشی برای معده و بیماری های مرتبط وجود ندارد.

سیر و ماهی چیزهایی برای خوردن هستند

سیر ترشی را می توان با انواع غذاها استفاده کرد و عمدتاً به ذائقه فرد بستگی دارد و خوردن هر دو با هم چیز جدیدی به همراه ندارد. اما از زمان های قدیم ماهی و سیر در بسیاری از رستوران ها با هم سرو می شده است.

جالب است بدانید که اینها داروهای سنتی هستند که به مردم سرایت کرده اند. طبق اصول طب سنتی، ماهی دارای خاصیت سردی است، بنابراین اگر از محصولاتی با شخصیت گرم در کنار آن استفاده کنید، می توانند اختلاف نظر داشته باشند و تعادل را حفظ کنند.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.