کمپرسور هوا


کمپرسورهای دیزلی یا برقی در صنعت، معدن و کارگاه های صنعتی و سایر مکان ها برای تامین هوای فشرده مورد نیاز استفاده می شوند و با نام های مختلف پمپ هوا، پمپ هوا و کمپرسور هوا نیز شناخته می شوند و در زندگی و فعالیت ما نقش بسزایی دارند. . اساس کار یک کمپرسور هوا تولید هوای پرفشار است و تمامی فرآیندها در مخزن کمپرسور انجام می شود. انتخاب کمپرسور مناسب برای فعالیت مورد نظر یکی از نکات مهم و حائز اهمیت است زیرا استفاده از کمپرسور هوا نادرست مشکلات زیادی از جمله فشار زیاد موتور، اتلاف انرژی و فرسودگی قطعات مکانیکی موتور را برای شما به همراه خواهد داشت. انواع کمپرسور هوا بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید و قیمت کمپرسورهای هوا با توجه به نوع آن متفاوت است و باید کمپرسور هوا را خریداری کنید که متناسب با نیاز و زمینه فعالیت شما باشد. در زیر به انواع و کاربردهای کمپرسور هوا می پردازیم تا بتوانید اطلاعات مهمی از این زمینه کسب کنید و هنگام خرید پمپ باد سردرگم نشوید. با الکتنو بمان.

ویژگی های کمپرسور هوا

دارای موتورهای الکتریکی کلاس B است که به طور دائم کار می کنند

استفاده از رنگ پودری الکترواستاتیک با هم در زندگی واقعی

استفاده از بهترین نوع ورق های بدون درز برای مخزن

از موتورهای الکتریکی و سیلندرهایی با ظرفیت بزرگتر از مخزن استفاده کنید

از بهترین نوع حفاظ و ریل استفاده کنید

اتصال پیچی برای سهولت در تعمیر و سرویس

این دستگاه دارای یک سال گارانتی محدود برای کلیه قطعات کمپرسور هوا می باشد. برای خرید پمپ باد صنعتی با ما تماس بگیرید.


اهمیت شناخت انواع پمپ هوا

کمپرسور هوا

کمپرسورهای اسکرو هوا در دو مدل روغنی و بدون روغن تولید می شوند. کمپرسورهای روغن علاوه بر جلوگیری از گرم شدن برخی از قسمت های کمپرسور هوا مانند روتور، احتمال فرسایش و اصطکاک را نیز کاهش می دهند. کمپرسورهای اسکرو روغن عمر مفید بیشتری نسبت به کمپرسورهای بدون روغن دارند. کمپرسورهای اسکرو بدون روغن در ابزارها و تجهیزات حساسی مانند دندانپزشکی استفاده می شوند.

ویژگی های پمپ هوا پیچ

صدای کم نسبت به سایر کمپرسورها

توانایی کار مداوم و بدون وقفه

وجود سیستم PLC

هیچ نوسانی در حداکثر فشار کاری وجود ندارد

اصطکاک و درگیری قطعات کمتر نسبت به کمپرسور رفت و برگشتی

راندمان بالا در جریان یکنواخت هوا

نسبت به سایر کمپرسورها حجم کمتری دارد

لرزش بسیار کم

هنگامی که هوا به راه هوایی باز می گردد، رفلاکس نمی تواند رخ دهد

احتمال نشتی کمتر به دلیل آب بندی محفظه محدود

مصرف برق کم

برق کاهش می یابد و با استفاده از اینورتر متوقف می شود

نصب و راه اندازی در کمترین زمان

ظرفیت هوای کمپرسور اسکرو، نرخ جریان کمپرسور در حداکثر مصرف (m3&liT/MIN)

فشار هوای مورد نیاز (BAR)

پمپ های پیچی ریوی کاربردها و مزایای زیادی دارند. مصرف کم، تولید هوای فشرده با توان بالا و فشار باد ثابت از بزرگترین مزیت های این نوع کمپرسور است. این مزایا باعث می شود مردم پرس های پیچ را به سایر پرس ها ترجیح دهند. پرس های اسکرو به دلیل نحوه عملکردشان در صنایع پزشکی، دارویی و غذایی کاربرد دارند. مهمترین کاربرد پرس اسکرو بدون روغن در دندانپزشکی است. این صنعت با حساسیت بالا مشخص می شود و بنابراین هوای خروجی از کمپرسور باید عاری از آلودگی باشد. خرید از سایت 1688


کمپرسور هوای رفت و برگشتی

کمپرسورهای رفت و برگشتی توسط پیستون به حرکت در می آیند و به آنها کمپرسور هوای رفت و برگشتی یا پمپ هوای پیستونی می گویند. کمپرسور هوای رفت و برگشتی به گونه ای عمل می کند که هوای زیادی را از محیط می گیرد، آن را مسدود می کند و فشار را در فضای محدود افزایش می دهد. پیستون که قسمت اصلی این پمپ باد است شروع به تولید نیرو می کند و هوا را به داخل جعبه فشرده می کند. کمپرسورهای هوای رفت و برگشتی در دو مدل بدون روغن و بدون روغن و همچنین در دو نوع آب بندی شده و باز برای شرایط و فشارهای مختلف عرضه می شوند.

کمپرسورهای رفت و برگشتی بر اساس عملکرد و پیکربندی به انواع تک مرحله ای، دو مرحله ای، بدون روغن و روانکاری تقسیم می شوند. یعنی با روغن روغن کاری می شود. دیوار سیلندر بلبرینگ های فلزی و فولادی اگرچه برای کمپرسورهای پیستونی روغن کارایی و فیلتراسیون خوبی را ارائه می دهد و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند. اما برای بسیاری از تجهیزات و دستگاه های حساس مانند کمپرسورهای هوای دندانی، این به دلیل احتمال نشت روغن است. بنابراین از کمپرسور هوای بدون روغن استفاده می شود. کمپرسورهای رفت و برگشتی کاربردهای بسیار متنوعی دارند. فرآوری گاز طبیعی صنعت نفت و کارخانه های شیمیایی یکی از مهمترین کاربردهای کمپرسور رفت و برگشتی است. از این هوای فشرده در دندانپزشکی، کشاورزی و تعمیرگاه های خودرو نیز استفاده می شود. و همچنین غواصی

کمپرسور فشار قوی هوا

یکی از مهم ترین کمپرسورهای صنعتی کمپرسور فشار قوی هوا می باشد. این کمپرسور هوای از قبل فشرده شده را فشرده می کند. دلیل کمپرسور فشار قوی برای جبران افت فشار در طول خطوط است. پمپ باد فشار قوی مطابق با خواست کاربر طراحی شده و نیازهای او را به طور کامل برآورده می کند. این نوع کمپرسورها در صنعت تولید هوا و فولاد، نفت و گاز کاربرد فراوانی دارند. با یک کمپرسور فشار بالا، فشرده سازی می تواند در یک یا چند مرحله رخ دهد. یک کمپرسور اضافی برای افزایش عملکرد کمپرسور فشار قوی هوا. کمپرسور فشار بالا به طور گسترده ای در اطفاء حریق، انتقال، غواصی و تولید بطری PET استفاده می شود. جالب است بدانید که کمپرسورهایی که برای تولید بطری های PET استفاده می شوند به هوای فشرده 40 بار و ظرفیت 700 تا 1500 لیر در دقیقه نیاز دارند.

عملکرد کمپرسور فشار قوی هوا جذب هوا و ذخیره آن در مخزن تا رسیدن فشار داخلی کمپرسور به 40 بار می باشد. خشک کن و میکروفیلتر از مهم ترین قسمت های کمپرسور فشار قوی هستند که در روانکاری پیستون ها و سیلندرها بسیار مهم هستند. زیرا مقداری از روغن از کمپرسور خارج شده و به دلیل کار زیاد پیستون یا قطعات داخلی آن وارد مخزن هوا می شود. علاوه بر این، هوای ورودی به مخزن عموماً غبارآلود است. از آنجایی که هوا برای تولید بطری مستقیما وارد مخازن می شود، باید از فیلترهای میکرو برای تمیز کردن هوا استفاده کنیم تا آلودگی به طور کامل برطرف شود. اگر کمپرسورهای پرفشار از هوای تمیز و بدون آلودگی استفاده نکنند، هوای ورودی به مخزن مرطوب شده و پس از خروج بخار هوا اگر بیرون بنشینید، کویل ها کدر می شوند.

قطعات پمپ باد

پمپ باد یکی از تجهیزاتی است که هر کارخانه ای به آن نیاز دارد و برای کار با آن باید با قطعات اصلی آن آشنا بود. زیرا ممکن است دستگاه یا برخی از دستگاه ها به مرور زمان کارایی خود را از دست بدهند و شما نمی دانید مشکل از کجاست؟ پس چه راه بهتری برای شناخت تک تک قطعات پمپ باد وجود دارد. به طور کلی حواستان باشد که کمپرسور را از کجا می‌خرید، اگر کاملاً مطمئن نیستید، ممکن است قطعات نو یا سالم نباشند و به‌عنوان صاحب کسب‌وکار دچار مشکل شوید.

این قطعات شامل فشار سنج، برد ترتیب سنج، شیر اطمینان، موتور الکتریکی، فیلتر و شیر می باشد. هر یک از این عناصر نقش مهمی در کمپرسور دارند و هر کدام برای راندمان بالا و راندمان بالای واحد و تنظیم فشار ضروری هستند. اما اگر هر یک از این ابزار ضروری خراب شد، نگران نباشید زیرا می توانید کمپرسور خود را تعمیر کنید.

مهمترین اجزا و قطعات پمپ باد هوا، الکتروموتور، مخزن و تابلو برق دستگاه و سایر قطعات شامل تک سوپاپ، شیر برقی، تسمه، هوای مخزن پمپ، اتوماتیک می باشد. تغذیه، شاسی و لاستیک ها

برای از بین بردن و از بین بردن رطوبت دستگاه رطوبت گیر بهترین روش استفاده همزمان از خشک کن هوا و رطوبت گیر است. رطوبت گیرهای پمپ باد به دو گروه تقسیم می شوند. خشک کن، خشک کن هوا و آبشار یا آبشار که با کلیک بر روی متن می توانید مشخصات کامل محصولات را مشاهده کنید.

مخزن پمپ باد

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزارهای مختلف در صنایع پزشکی، کشاورزی و خانگی، هوای فشرده نقش بسزایی در کار با این ابزار و ماشین ها خواهد داشت. مخازن کمپرسور هوا برای تامین هوای فشرده تحت فشارها و کاربردهای مختلف استفاده می شوند. این مخازن به دلیل داشتن سطح تماس زیادی با هوای اطراف، با ذخیره هوا مرتبط هستند و باعث خنک شدن هوای فشرده شده و جذب رطوبت موجود در جریان هوا و تبدیل آن به قطرات آب می شود که باید از پمپ هوای پایین ترین سطح خارج شوند. . مخازن یا شیرهای تخلیه علاوه بر این، مخازن تحت فشار، نوسانات فشار در فضای هوایی را کاهش داده و جریان را کاهش می دهند و در نهایت فشار ثابتی را در شبکه فشار هوا در مخازن تحت فشار حفظ می کنند. بنابراین مخازن هوای فشرده بسته به کاربرد و نیاز متقاضی برای فشارها و ضخامت ها و مدل های مختلف ساخته و طراحی می شوند. مخازن کمپرسور هوا اغلب در ظرفیت های 24 تا 5000 لیتر در فشار کاری 6 تا 40 بار در مدل های مختلف بسته به نیاز مشتری و فشار کاری مربوطه تولید می شوند.

کمپرسورهای هوای صنعتی

کمپرسورهای هوای صنعتی عموماً برای کارخانجات و کارگاه های صنعتی مورد نیاز هستند. نیروی محرکه در کمپرسورهای صنعتی جریان الکتریکی است. کمپرسورهای صنعتی به دو دسته کمپرسورهای اسکرو صنعتی و کمپرسورهای پیستونی صنعتی تقسیم می شوند.

هوادهی در کمپرسورهای رفت و برگشتی از 100 لیتر تا 3000 لیتر در دقیقه و در کمپرسورهای اسکرو از 1000 لیتر تا 25000 لیتر در دقیقه می باشد و در واحدهای صنعتی و کارگاه های کوچک کاربرد دارد. زمانی که حجم بیش از 1500 لیتر در دقیقه و فشار کاری 8 تا 10 بار مورد نیاز است، مدل پیچی پیشنهاد می شود. کمپرسور اسکرو می تواند به طور مداوم در روز و شب کار کند، اما کمپرسور رفت و برگشتی نمی تواند به طور مداوم کار کند و تجهیزات باید برای مدتی متوقف شده و مجدداً راه اندازی شوند. در مواقعی که هوای فشرده با فشار بیش از 20 بار نیاز باشد از کمپرسور فشار قوی استفاده می شود، این نوع کمپرسور برای بطری های PET، انکرها، غواصی و ... استفاده می شود.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.