دیزل ژنراتور چگونه برق تولید می کند؟


تمام قطعات یک موتور دیزل ژنراتور در یک ماشین الکتریکی ترکیب می شوند که با گرفتن انرژی مکانیکی برای تبدیل آن به انرژی الکتریکی کار می کند. برخلاف تصور رایج، این دستگاه در واقع برق تولید نمی کند.

عملکرد موتور دیزل ژنراتور بر اساس نظریه القای الکترومغناطیسی مایکل فارادی است. این ویژگی را بعداً وقتی در مورد قسمت های مختلف موتور دیزل ژنراتور صحبت می کنیم توضیح خواهیم داد. برای خرید و فروش دیزل ژنراتور به سایت کاردان مراجعه کنید.

قطعات دیزل ژنراتور

موتور دیزل وسیله ای است که انرژی مکانیکی دریافتی از یک منبع خارجی را به انرژی الکتریکی قابل استفاده تبدیل می کند. خرید موتور دیزلی به معنای تامین برقی است که در زمان قطع برق مصرف می شود و از ایجاد وقفه در فعالیت های روزمره یا وقفه در فعالیت های تجاری که انواع مختلفی دارند جلوگیری می کند. دیزل ژنراتور ولوو، دیزل ژنراتور کامینز و دیزل ژنراتور پرکینز از پرفروش ترین انواع این دستگاه هستند.

قطعات اصلی ژنراتور به شرح زیر طبقه بندی می شوند.

موتور

این قسمت مهمترین بخش موتور دیزل است. این ژنراتور تمام نیروی مکانیکی مورد نیاز برای حرکت را فراهم می کند. موتور خودرو باید با دقت زیادی انتخاب شود. زیرا قدرت مکانیکی ارائه شده توسط موتور می تواند خروجی الکتریکی ژنراتور را تعیین کند و در نتیجه انرژی الکتریکی برای به حرکت درآوردن دیزل ژنراتور به دست می آید. هنگام انتخاب و خرید یک موتور دیزلی، توجه به موارد دیگری مانند میزان صدای تولیدی و میزان فضای سوخت ضروری است.

موتورهای دیزلی مانند پرکینز برای راه اندازی و تولید نیرو به جریان الکتریکی نیاز دارند. بنابراین در برخی موارد از منبع تغذیه ای که ولتاژ مستقیم (DC) در حدود 12 تا 24 ولت تولید می کند برای راه اندازی موتور استفاده می شود. این منبع تغذیه می تواند خود موتور الکتریکی یا تعداد باتری هایی باشد که ولتاژ را تامین می کنند.

ژنراتور

ژنراتور برق قلب تپنده دستگاه است. که انرژی اولیه خود را از موتور گرفته و برق تولید می کند. نوع آن با توجه به نیاز ما تعیین می شود. به عنوان مثال برای تولید توان بالا به یک ژنراتور القایی نیاز داریم. ساختار آن، از جمله نوع سیم پیچ های روتور و استاتور و جریان تحریک، نحوه عملکرد موتور دیزل را تعیین می کند. در هنگام خرید دیزل ژنراتور به این بخش دقت کنید.

سیستم سوخت

مخزن سوخت معمولاً ظرفیت کافی برای کارکردن 6 تا 8 ساعت را دارد. در مورد یک واحد موتور ژنراتور کوچک، مخزن سوخت بخشی از هسته ژنراتور است. برای کاربردهای تجاری، باید مستقیماً در خارج از مخزن سوخت نصب شود.

تنظیم کننده ولتاژ

رگولاتور ولتاژ وظیفه تنظیم ولتاژ خروجی ژنراتور را دارد که با عملکرد اجزایی مانند رگولاتور، سیم پیچ تحریک و روتور یکسو کننده انجام می شود.

سیستم خنک کننده و اگزوز

در دیزل ژنراتورها خنک کردن قطعات ولتاژ بسیار مهم است، زیرا گرمایش زیاد و طولانی مدت آن به قطعات آسیب می رساند و عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. برخی از مایع و برخی دیگر از گاز هیدروژن برای خنک کردن استفاده می کنند.

نحوه عملکرد دیزل ژنراتور

اگر قصد خرید یا فروش دیزل ژنراتور را دارید، بهتر است با نکات و مراحل زیر آشنا شوید.

1 - مرحله مکش

در مرحله اول لوله اگزوز بسته می شود، پیستون داخل سیلندر بالا می رود و ورودی هوا باز می شود. سپس هوا به داخل سیلندر پمپ می شود و در انتها دریچه هوا بسته می شود و هوای داخل سیلندر فشرده می شود.

2 - مرحله تراکم

پس از پایان فاز مکش، سوپاپ اگزوز بسته می شود و پیستون داخل سیلندر بالا می رود و باعث فشرده شدن و فشرده شدن هوای داخل سیلندر می شود. در این مرحله هوای خنک کننده بسیار گرم بوده و دمای آن بین 550 تا 600 درجه است.

3- مرحله احتراق

در این مرحله پیستون به سمت بالا حرکت می کند و سوخت گازوئیل به داخل سیلندر پاشیده می شود و از آنجایی که هوای سیلندر بسیار گرم و متراکم است، سوخت مشتعل شده و فرآیند احتراق را آغاز می کند.

وقتی گاز منبسط می شود فشار به پیستون منتقل می شود و شروع به حرکت می کند. و این حرکت توسط میل لنگ به ژنراتور منتقل می شود. و باعث چرخش آهنرباهای سیم پیچ های ژنراتور می شود. سپس طبق قانون القای الکتریکی، الکتریسیته یا انرژی الکتریکی بوجود می آید.

4 - مرحله تخلیه

در پایان مرحله سوم، سوپاپ اگزوز باز می شود و گازهای احتراق از سیلندر خارج شده و از طریق اگزوز از دیزل ژنراتور منتقل می شود.

هنگامی که گازهای سیلندر خالی می شوند، پیستون به سمت پایین حرکت می کند و دریچه آزادسازی بسته می شود و دریچه هوا باز می شود و چرخه جدیدی آغاز می شود.

دیزل ژنراتور چگونه برق تولید می کند؟

موتور دیزل وسیله ای مستقل است که سوخت دیزل را به برق تبدیل می کند. موتور الکتریکی برای تولید حرکت ژنراتور، سوخت دیزل (بنزین) را می سوزاند و ژنراتور الکتریکی حرکت تولید شده را به برق تبدیل می کند.

هر دو انتقال نیرو از موتور به ژنراتور را آسان تر می کنند. در واقع به دلیل اتصال آن با ژنراتور، هنگامی که میل لنگ در موتور می چرخد، خط اصلی ژنراتور نیز می چرخد ​​و این حرکت با سرعت بالا باعث می شود آهنربا در سیم پیچ ژنراتور بچرخد و برق تولید شود.

تمام توضیحات ارائه شده برای دیزل ژنراتورهای مدرن بر اساس الکترومغناطیس توسط مایکل فارادی در سال 1831 است. کشف فارادی این بود که می توان با حرکت دادن یک رسانا مانند سیم حاوی بار الکتریکی در یک میدان مغناطیسی، جریان را در بارهای الکتریکی القا کرد. این حرکت باعث ایجاد اختلاف ولتاژ بین دو سر سیم یا هادی می شود که به نوبه خود باعث جاری شدن بار الکتریکی و ایجاد جریان الکتریکی می شود.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.