ورق فولادی چیست؟


در ساخت و ساز از ورق هایی به نام دکینگ فولادی استفاده می شود. ورق های عرشه فولادی ورق های موجدار گالوانیزه شده به شکل ذوزنقه هستند که برای کف یا سقف ساختمان ها و یا حتی سقف استفاده می شود. در قدیم برای اجرای این مدل سقف یا کف با مصالح دیگر باید هزینه و زمان زیادی صرف می‌کردند، اما با ساخت ورق‌های عرشه فولادی توسط متخصصان و مهندسان خبره، کار ساخت بسیار آسان شده است.

با این حال، باید بدانید که ورق فولادی را از کجا و از کدام کارخانه خریداری می کنید تا از استحکام و مقاومت ساختمان در برابر حوادث مختلف مانند زلزله اطمینان حاصل کنید. ورق فولادی برای ارائه و تولید یک محصول ساختاری موثر برای استفاده در سیستم های سقف و کف طراحی شده است. می خواهید بدانید پولکا فولاد چیست؟ این مقاله درباره شهرآهن ​​را از دست ندهید.

انواع ورق فولادی عرشه

در طول ساخت و ساز، ورق های فولادی به دو دسته تقسیم می شوند: عرشه سقف و عرشه کف. در گذشته به جای این دو نوع ورق عرشه، Proof Deck وجود داشت که در آن زمان این عرشه ها مزیت های هزینه ای و پروژه ای زیادی نسبت به عرشه های سنتی داشتند و کارکرد منحصر به فرد این ورق فولادی عرشه بارگذاری در حین اجرا بود. و بار قبل از آن به دلیل سخت شدن بتن بوده است.

پس از مدت ها از ساخت و اجرای سقف های عرشه جامد. مهندسان به تدریج آن را تغییر دادند. بین ورق پایه و بتن سقف و سقف به کمک قیچی و محورهای جانبی با سقف عرشه فولادی برخورد مکانیکی می کنند. در این حالت اگر به تیرهای دال متصل باشد. این ورق ها به آرماتورهای کششی سقف تبدیل می شوند.

این ترکیب بین بتن، زیر کف و دال امروزه به عنوان سقف عرشه فولادی شناخته می شود و به این نوع ورق فولادی در صنعت ساختمان، تخته عرشه می گویند.

دلایل استفاده از صفحات فولادی

عرشه های فولادی با ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای آجدار که میلگرد ندارند و نیازی به شکل دهی ندارند استفاده می شود. یکی از روش های نوین اجرای اسکلت سقفی مرکب، عرشه فولادی است که در حال حاضر افراد زیادی را در جهان مورد توجه قرار داده و طرفداران زیادی دارد. این سقف از بتنی با سطحی بسیار صاف و یکپارچه ساخته می شود سپس کف و گچ کاری لازم نیست و با سرعت بالا برای نجاری آماده می شود.

همانطور که گفته شد این نوع سقف نیازی به قالب ندارد که یکی از مشکلات ساخت خانه محسوب می شود و باعث تسریع در ساخت سقف می شود و پس از اتمام شبکه نصب می توان سقف و کف را سیمان کرد. یک بار صفحه فولادی بدون جوش و فقط با میخ های فولادی نصب می شود.

طراحی و ساخت سقف های فلزی به این صورت است که سازه های فلزی بهبود می یابند. برای شروع حداکثر نرخ، اما در عین حال باعث صرفه جویی در زمان طولانی و طولانی می شود. با بیش از 50 سال عملکرد رضایت بخش، سقف فلزی خود را از هر نظر ثابت کرده است.

سقف های عرشه فولادی اجزای معماری هستند، اما کیفیت عالی، یکنواخت و ثابت آنها می تواند از نظر بصری جذاب باشد، به خصوص زمانی که پوشش های کاربردی به درستی استفاده شوند.

مراحل اعمال ورق عرشه فولادی

تهیه طرح کارگاه:

مرحله اول مربوط به طراحی نقشه ها می باشد و پلان قسمت های مختلف سقف طبق مقررات و کلیه ضوابط تهیه می شود. در این مرحله جداول و نقشه های مربوط به تسمه، پین، فرز و پیچ در کارگاه طراحی می شود.

کاغذ را نصب کنید:

در مراحل دیگر مانند ساختار و جهت تنه و موارد دیگر، کاغذ را روی پارامترها و دقت خاصی تنظیم می کنند و از درست قرار گرفتن آن ها مطمئن می شوند.

جوشکاری لحیم کاری:

آخرین مرحله جوش دادن پین ها است. در این قسمت قسمت بین پین و قطعه کار متصل می شود.

شما می توانید ضمن کسب اطلاعات کامل در مورد ورق های عرشه فولادی و سایر ورق های فولادی و گالوانیزه از سایت شهرآهن ​​خرید آنلاین نمایید.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.