روش های چاقی بدون چربی برای افراد لاغر

اگر لاغر هستید و در پی بهترین شیوه برای افزایش وزن هستید می توانید این مقاله را تا انتها دنبال کنید. شما باید به جز توصیه های غذایی سبک زندگی خود را تغییر دهید تا بتوانید وزن اضافه کنید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی روش های چاقی بدون چربی برای افراد لاغر بپردازیم، پس با ما همراه باشید.             

شیوه های چاقی بدون چربی برای افراد لاغر

آشنایی با روش های چاقی بدون چربی برای افراد لاغر

ما در ادامه قصد داریم به معرفی روش های چاقی بدون چربی برای افراد لاغر بپردازیم:

مصرف شکلات تلخ برای افزایش وزن

200 گرم شکلات دارای 1000 کالری است و آنتی اکسیدان بسیاری دارد. علاوه بر این می تواند در بهبود خلق و خو نیز تاثیر زیادی بگذارد. به همین دلیل سعی کنید در روز شکلات بیشتری مصرف کنید.

 

·         مصرف گرانولا

از روش های چاقی بدون چربی برای افراد لاغر می توان به غله خوشمزه ای به نام گرانولا اشاره نمود. گرانولا برای افزایش وزن گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود. این ماده مغذی سرشار از فیبر و پروتئین است و می تواند انرژی فرد را تا چندین برابر افزایش دهد. یک لیوان گرانولا بیش از 440 کالری دارد. شما می توانید برای افزایش کالری مقداری شیر به آن بیفزایید. پس از آن می توانید این ماده مغذی خوش طعم را مصرف کنید. توجه داشته باشید اگر در روز چندین وعده گرانولا نوش جان کنید، وزن تان بسیار سریع بالا می رود.

·         برنج برای افزایش وزن

200 گرم برنج دارای 260 کالری است. شما می توانید برای افزایش وزن در روز این ماده پر کالری را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. برنج در مقایسه با گندم هضم ساده تری دارد و به هیچ عنوان مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند. از ویتامین های ضروری در برنج می توان به نیاسین و تیامین اشاره کرد.

 

مصرف مولتی ویتامین

غذاهای پر کالری و کم حجم به طور معمول مواد معدنی و ویتامین ندارند. به همین خاطر برای جبران آن باید در روز مقدار زیادی مولتی ویتامین مصرف نمود. ویتامین ها نقش مهمی در ساخت و ترمیم بافت های ضروری بدن دارند. به همین دلیل سعی کنید به عنوان میان وعده از آنها استفاده کنید. با این روش میزان جذب آنها تا حد بسیار زیادی افزایش می یابد. مصرف مخمر آبجو نیزمی تواند کمک کننده باشد.

·         استفاده از غذاهای سالم ولی پرحجم

برای اینکه مواد مغذی بیشتری دریافت کنید به هیچ عنوان سمت غذاهای کم کالری نروید. بهتر است برای افزایش حجم، مواد مغذی بیشتری مصرف کنید. مواد مغذی، موادی هستند که کربوهیدرات، چربی و پروتئین زیادی دارند. به عنوان مثال می توانید میوه های خشک مصرف کنید. زمانی که میوه ها را خشک می کنید می توانند تقریبا 75 درصد کوچک تر شوند. به همین دلیل یک لیوان انگور به یک چهارم کشمش تبدیل می شود. می توانید میوه های خشک را بدون مواد نگهدارنده و قند اضافه مصرف نمایید. به منظور افزایش کالری می توانید مقداری شکلات تلخ، بادام زمینی و میوه های خشک را با یکدیگر ترکیب نمایید تا حجم بیشتری دریافت نمایید. در کنار این کار خرید قرص چاقی از داروخانه ومصرف آن می تواند موثر باشد.

غذاهای سالم و پرحجم

·         مصرف پروتئین بیشتر

پروتئین می تواند شما را تا چند ساعت سیر نگه دارد. علاوه بر این با مصرف آن می توانید کالری زیادی نیز دریافت کنید. اگر قصد دارید وزن خود را بالا ببرید در شبانه روز مصرف پروتئین را افزایش دهید. با این روش وزن شما در کوتاه ترین زمان افزایش خواهد یافت.

·         کره بادام زمینی

از روش های چاقی بدون چربی برای افراد لاغر می توان به مصرف کرم بادام زمینی اشاره نمود. یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی دارای 4 گرم پروتئین، 3 گرم کربوهیدرات و 90 کالری می باشد. کره بادام زمینی به علت طعم بی نظیرش یک خوراکی بسیار محبوب به شمار می رود. به یاد داشته باشید کره بادام زمینی اندکی چربی اشباع شده دارد. به همین خاطر در مصرف آن به هیچ عنوان افراط نکنید.

·         مصرف مکمل های تایید شده

ازجمله بهترین داروهای چاقی تایید شده، قرص چاقی فت فست است. این دارو می تواند انتخابی مطمئن برای افراد لاغر باشد. همچنین  پودر چاقی صورت رازوک نیز پیشنهاد می شود.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.