مکان های گردشگری ساری


ساری پرجمعیت ترین شهر و مرکز استان مازندران است. این شهر زیبای شمالی قدمتی 5000 ساله دارد که به همین دلیل دارای بناهای بسیار باشکوه با طبیعتی زیبا و منحصر به فرد است. این شهر که در مجاورت کوه، جنگل و دریا واقع شده، آب و هوای معتدلی دارد که لذت سفر به آنجا را دو چندان می کند. ساری در اوایل سلطنت آقا محمدخان قاجار و اندکی پیش از تهران پایتخت ایران بود و اولین شهری بود که احداث راه آهن برای کل کشور در آن آغاز شد. به Ile Gescht بپیوندید و از این جاذبه قدیمی شهر دیدن کنید. اگر می خواهید هتلی با بهترین قیمت در ساری رزرو کنید، از سایت گردشی تاپدیدن کنید.

میدان ساعت یکی از مکان های معروف ساری است

میدان بزرگی در مرکز شهر ساری وجود دارد که در سفر به این شهر حتما دوست دارید از کنار آن بگذرید. این میدان دارای برجی با ساعت عقربه ای و ناقوس بزرگی است که هر ساعت به صدا در می آید. در نیمه های شب، ساعت 12، زنگ با صدای بلند به صدا در می آید و صداها در شهر طنین انداز می شود که باعث شد در سال 2013 صدا را قطع کنند. برج ناقوس در سال 1309 توسط محمدعلی حمیدی و میدان در سال 1355 ساخته شد.

عمارت فاجلی یکی از مناطق گردشگری سرع است

عمارتی زیبا و باشکوه با دو بنای مسکونی از دوره قاجار و پهلوی. در حال حاضر خانه اعیانی کاربرد خاصی ندارد و برای عموم آزاد است. عمارت فضلی همانطور که از نامش پیداست متعلق به خانواده فضلی بوده است. طبق تحقیقات، مالک ساختمان معلم است اما از معمار آن اطلاعی در دست نیست.

خانه کلبادی، موزه تاریخ مازندران

خانه منوچهر خان کلباد در دوره قاجار ساخته شده و قدمت آن به حدود 150 سال پیش باز می گردد. پس از مرگ وی این خانه در اختیار انجمن ارزش های فرهنگی قرار گرفت. طراحی آن بسیار زیبا و شگفت انگیز است. بخشی از این بنا به موزه تاریخ ساری اختصاص یافته است. در داخل موزه آثاری با قدمت 7000 سال از فلز، خشت، شیشه و سنگ وجود دارد که از مازندران و اوایل دوران ایران تا پایان دوره قاجاریه را در بر می گیرد. از جاذبه های ساری دیدن خانه کلباد را توصیه می کنیم.

سد شهید رجایی یکی از زیباترین جاذبه ها و تفریحات سرا است

سد شهید رجایی یا سلیمان تنگه در میان کوه و در 45 کیلومتری جنوب غربی شهر قرار دارد و یکی از پارک های شهرستان ساری به شمار می رود. اگر قصد پیک نیک و گشت و گذار در محیط های زیبا و کنار آب را دارید، این مکان شگفت انگیز را از دست ندهید. همچنین امکان سفرهای آبی، اسکی، ماهیگیری و گشت و گذار پس از خرید بلیط وجود دارد. همچنین توالت ها، رستوران ها و محل های نشیمن راحت در اینجا وجود دارد.

پارک شهید زارع یکی از بهترین جنگل های ساری است

پارکی به وسعت 70 هکتار که در سال 1344 برای جلوگیری از تخریب جنگل و احیای آن با کاج تهران و زربین جنگل کاری شد. منظره پارک بسیار دیدنی و جذاب است. اینجا مناسب است یک روز زیبا را در کنار خانواده در دل طبیعت سپری کنید. همچنین به دلیل امکاناتی که دارد بسیاری از مسافرانی که قصد اقامت در چادر را دارند این پارک را انتخاب می کنند. امکانات پارک عبارتند از: خود جاده، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آب آشامیدنی، غذا و ....

پناهگاه حیات وحش میانکالا یکی از جاذبه های توریستی ساری در فصل زمستان است

قرار گرفتن پناهگاه حیات وحش میانکالا در میان کشورهای حاشیه دریای خزر از نظر اکولوژیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا تنها این 60 کیلومتری ساحل جنوبی دریای خزر از تمامی توسعه های شهری مصون بوده و قابل توجه است. فساد و ویرانی افسارگسیخته. میانکالا در طول سال میزبان تعداد زیادی از گونه های مختلف پرندگان است که برای استفاده از شرایط مناسب، منابع غذایی و آب و هوای معتدل برای زمستان یا تابستان و تخم ریزی از تالاب استفاده می کنند و به آن مهاجرت می کنند. امیدواریم تمامی بازدیدکنندگان این منطقه به نکات زیست محیطی توجه کرده و از آسیب رساندن به طبیعت خودداری کنند.

پناهگاه حیات وحش دشت ناز و طبیعت اطراف سر

پارک حیات وحش دشت ناز با وسعت 55 هکتار در میان جنگل های جلگه ای قرار گرفته و زیستگاه و محل پرورش گوزن زرد ایران است. دشت ناز منطقه ای جذاب و جذاب برای علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش است. گردشگران با مجوز سازمان محیط زیست می توانند از این منطقه دیدن کنند و از گوزن زرد، بز و کبوتر دیدن کنند.

خانه رمدانی، کاخ دیدنی ساری

خانه رمدانی با مساحت 600 متر مربع از دو قسمت قاجار و پهلوی تشکیل شده است که قسمت جنوبی آن مربوط به دوره قاجاریه و قدمت آن به حدود 200 سال پیش باز می گردد. او سر بسیار زیبایی دارد. ساختمان دوم کمی دورتر از ساختمان اول قرار دارد. در دوره پهلوی اول دستخوش تغییرات اساسی شد و در سالهای اخیر تمام روکش های داخلی تخریب شده و طاق های دوره قاجار در زیر نمایان شده است.

باداب سورت شگفت انگیزترین چشمه های ساری

چشمه سورت در بین مردم محلی به باداب معروف است. علاوه بر زیبایی منحصر به فرد و شگفت انگیز، اثرات درمانی نیز دارد. این چشمه ها در طی هزاران سال حوضچه های زیبا و رنگارنگ بسیاری را در مسیر پایین رفتن از قله کوه ایجاد کرده اند. آب چشمه مخفی بسته به طعم و رنگ و بوی آن دو نوع است. یکی آب بسیار شور و داروی پوست و کمر درد و روماتیسم و ​​دیگری پرتقال.

مسجد جامع شاه عباسی، یادگار دوران صفویه در مرکز مازندران.

بنای مسجد یکی از ویرانه های دوران صفویه در استان مازندران است و قدمت آن به حدود سال 1025 میلادی می رسد. مجموعه فرح آباد دارای مسجد، پل و کاخ پانورامیک بوده که تنها مسجدی از آن باقی مانده است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.