افتتاح حساب ارزی (یورو، پوند، لیر و ...) در ترکیه


هنگام افتتاح حساب بانکی در ترکیه، می توانید از ارزهای مختلف از جمله یورو، پوند، لیر و غیره استفاده کنید. از سپرده ها جالب است بدانید که افتتاح حساب بانکی ترکیه هم برای افراد مقیم و هم برای افراد غیر مقیم امکان پذیر است. به عبارت دیگر مهم نیست که در ترکیه زندگی می کنید یا نه، باز هم می توانید در این کشور حساب ارزی باز کنید.

برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه 2024، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

انتخاب بانک: ابتدا باید بانک مناسبی را برای افتتاح حساب ارزی خود در ترکیه انتخاب کنید. شرایط، کارمزدها، خدمات و تسهیلات مختلف بانک های مختلف به همراه ارزهای پشتیبانی شده از جمله عواملی است که در انتخاب بانک مناسب باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع خارجی ها به خصوص ایرانی ها معمولا فقط می توانند در بانک زریم و ایش بانک حساب باز کنند.

مراجعه حضوری به شعبه بانک مورد نظر: برای افتتاح حساب ارزی باید به شعبه بانک مورد نظر خود مراجعه کنید. با مراجعه حضوری به شعبه بانک مورد نظر خود می توانید از مشاور بانکی در خصوص افتتاح حساب ارزی سوال کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

پر کردن فرم درخواست ثبت نام: در مرحله بعد; شما باید فرم درخواست افتتاح حساب ارزی را تکمیل کنید. اطلاعات شخصی در این فرم؛ حاوی ارز انتخابی و سایر جزئیات حساب بانکی است.

ارائه مدارک لازم برای تایید هویت: برای افتتاح حساب ارزی، باید مدارکی مانند پاسپورت یا کارت ملی خود را برای تایید هویت خود به بانک خود ارائه دهید.

واریز مبلغ اولیه به حساب: برخی از بانک ها پس از انجام مراحل اولیه از افتتاح کننده حساب می خواهند که مبلغ را به عنوان سرمایه اولیه به حساب ارزی خود واریز کند. این مبلغ معمولا مقدار مشخصی است و برای افتتاح حساب درخواست می شود. توجه داشته باشید کسانی که کارت اقامت ترکیه ندارند برای افتتاح حساب ارزی باید حداقل 10 هزار دلار یا یورو را به مدت حداقل سه ماه در حساب خود مسدود کنند، سپس می توانید حساب خود را به صورت عادی داشته باشید.

دریافت اطلاعات حساب بانکی: پس از انجام مراحل فوق می توانید اطلاعات حساب بانکی خود شامل شماره حساب، شماره شعبه و شماره کارت را دانلود کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به شرکت مهاجرتی مراجعه نمایید.

صدور ویزا و کارت کلید فیزیکی در ترکیه

نکته دیگری که توجه بسیاری از صاحبان مشاغل را به خود جلب کرده است، امکان صدور کارت فیزیکی ویزا یا مسترکارت است. با افتتاح حساب به عنوان یک خارجی در برخی از بانک های ترکیه، می توانید ویزا فیزیکی یا مسترکارت نیز دریافت کنید. این کارت ها به شما این امکان را می دهند که به راحتی از خدمات بانکی استفاده کرده و تراکنش های مالی خود را انجام دهید.

کارت های بدهی و اعتباری

علاوه بر مسترکارت و ویزا، می توانید کارت های نقدی و اعتباری را نیز به حساب خود پیوند دهید. البته لازم به ذکر است که هر یک از این خدمات و امکان استفاده یا عدم استفاده از آنها بستگی به بانکی که در آن حساب افتتاح کرده اید و خدماتی که ارائه می دهد دارد. بنابراین قبل از افتتاح حساب، هر یک از این موارد را در بانک های مختلف ترکیه بررسی کنید.

تفاوت بین کارت نقدی و کارت اعتباری

کارت های بدهی و اعتباری دو نوع رایج کارت بانکی با عملکرد و ویژگی های متفاوت هستند. بعد، بیایید به تفاوت های اصلی بین کارت اعتباری و کارت اعتباری نگاه کنیم:

1. منشا پول

کارت نقدی: با کارت نقدی، از پول موجود در حساب بانکی خود برای بسیاری از خریدها و پرداخت ها استفاده می کنید. به عبارت دیگر، وقتی با کارت بانکی خرید می کنید. پول مستقیماً از حساب شما برداشت می شود.

کارت اعتباری: زمانی که از کارت اعتباری استفاده می کنید، پس از پرداخت مبلغ خرید با کارت اعتباری، در واقع از وام بانکی خود هزینه می کنید و در پایان دوره تسویه حساب، مبلغ به عنوان وام شما به بانک ثبت می شود. حساب، شما بدهکار خود به بانک هستید.

2. یک حد ترسیم کنید

کارت نقدی: سقف برداشت از کارت نقدی به مقدار پول موجود در حساب بانکی شما بستگی دارد. به عبارت ساده، شما فقط می توانید مقدار پول موجود در حساب خود را خرج کنید و نه بیشتر.

اعتبار: با کارت اعتباری می توانید تا مبلغی که بانک به شما داده است استفاده کنید. بنابراین می توانید پول بیشتری از کارت اعتباری خود پرداخت کنید توجه داشته باشید که برای حفظ وام بانکی باید کارت اعتباری خود را به موقع بازپرداخت کنید.

3. ووکو

کارت اعتباری: کارت اعتباری اغلب به عنوان یک وسیله پرداخت الکترونیکی برای پرداخت در فروشگاه ها و برداشت پول از دستگاه های خودپرداز استفاده می شود.

کارت اعتباری: کارت اعتباری به شما این امکان را می دهد تا بدون استرس هزینه خریدهای ماهانه خود را پرداخت کنید و در صورت لزوم بدهی بانکی خود را به صورت اقساطی پرداخت کنید.

افتتاح یک حساب بانکی بین المللی دائمی در ترکیه 2024

وقتی یک حساب بانکی ترکیه ای را به عنوان یک خارجی باز می کنید، ممکن است اهداف مختلفی داشته باشید، از تجارت و سرمایه گذاری گرفته تا ارسال پول به دیگران. بنابراین افتتاح حساب بانکی در ترکیه می تواند گزینه بسیار راحت تری نسبت به استفاده از خدمات شرکت های واسطه و پرداخت هزینه های هنگفت باشد. با افتتاح حساب در بانک ترکیه می توانید از مزایای خدمات بانکی و حواله مادام العمر بدون محدودیت بهره مند شوید.

از مزایای افتتاح حساب در بانک ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان پرداخت و دریافت هزینه های جاری

امکان پرداخت قبوض در خارج از کشور

انتقال پول به کشورهای مختلف

امکان خرید از سایت های خارجی و فروشگاه های آنلاین

گزینه تبدیل ارز

نحوه افتتاح حساب بانکی در ترکیه به عنوان غیر مقیم

ابتدا به یاد داشته باشید که افتتاح حساب ارزی در ترکیه حداقل به یک بار مراجعه شخصی به شعبه بانک مورد نظر شما در ترکیه نیاز دارد. توجه داشته باشید که اگر در ترکیه زندگی نمی کنید، افتتاح حساب فقط از طریق بانک کشاورزی امکان پذیر است. پس از سفر به ترکیه و مراجعه به یکی از شعب بانک کشاورزی باید مراحل زیر را طی کنید:

مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه

به طور کلی راه های مختلفی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه وجود دارد.

اگر در ترکیه زندگی می کنید حساب باز کنید

اگر در ترکیه زندگی می کنید، افتتاح حساب بانکی در این کشور برای شما سخت نخواهد بود. کافی است با مدارک تابعیت و اقامت خود مانند کیملیک، نفس کارت، قبوض آب و برق و سیم کارت خود به شعبه بانک مراجعه کنید.

افتتاح حساب در صورتی که ساکن ترکیه نیستید

اگر مقیم ترکیه نیستید و قصد افتتاح حساب بانکی خارجی در این کشور را دارید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

تهیه سیم کارت در ترکیه

کد مالیاتی را از اداره مالیات دریافت کنید

شخصاً به یکی از شعب بانک کشاورزی یا ایش بانک مراجعه و سایر مراحل اداری را انجام دهید

ثبت شرکت در ترکیه و افتتاح حساب

راه دیگر برای افتتاح حساب این است که شما یک شرکت ثبت شده در ترکیه هستید. چه حساب تجاری شما تجاری باشد یا شرکتی، به گزینه هایی مانند امضای چند حساب و تعیین محدودیت های برداشت برای هر شریک دسترسی خواهید داشت.

افتتاح حساب با سپرده

سپرده مدت دار یکی دیگر از راه های افتتاح حساب بانکی در ترکیه است. به این ترتیب لازم است مبلغ مشخصی (که از طرف بانک به شما ابلاغ می شود) به عنوان سپرده بلند مدت در یکی از بانک های ترکیه واریز کنید. نکته مثبت این روش گرفتن سود از سپرده است.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در ترکیه

زیرا افتتاح حساب بین المللی برای افراد غیر مقیم ترکیه تنها از طریق بانک کشاورزی امکان پذیر است. در این قسمت مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی ترکیه برای ساکنین معرفی و عودت داده می شود. در بخش بعدی، همچنین در مورد مدارک و مراحل افتتاح حساب غیر مقیم صحبت خواهیم کرد.

اگر مقیم ترکیه هستید، برای افتتاح حساب بانکی ترکیه باید مدارک زیر را ارائه دهید:

اصل پاسپورت

کارت اقامت

کد مالیاتی

سیم کارت ترکیه

پس از افتتاح حساب، کارت بانکی شما صادر می شود. به طور کلی، روند افتتاح حساب بانکی ترکیه زمان بر نیست و تنها یک یا دو روز طول می کشد.

هزینه افتتاح حساب در ترکیه

کارمزدها و هزینه ها ممکن است بسته به سیاست های بانک و نوع حسابی که انتخاب می کنید متفاوت باشد. همچنین هزینه افتتاح حساب برای افراد مقیم ترکیه و غیر مقیم متفاوت خواهد بود.

به طور کلی هزینه های افتتاح حساب عبارتند از:

کارمزد افتتاح حساب

استانداردها

کارمزد کارت بدهی

بهترین بانک برای افتتاح حساب برای ایرانیان

لازم به ذکر است که چند بانک در ترکیه از جمله زارت بانک، ایش بانک و وکیف بانک می توانند برای اتباع خارجی حساب باز کنند. از آنجایی که افتتاح حساب بانکی ارزی برای ایرانیان به دلیل قوانین سختگیرانه و تحریم های بانکی با مشکلات زیادی همراه است، بهترین گزینه برای افتتاح حساب ارزی، بانک دولتی یعنی بانک زاریم است. علاوه بر این، بانک زاریت تنها بانکی است که خارجی ها می توانند در آن حساب باز کنند. بنابراین اگر در ترکیه زندگی نمی کنید، تنها گزینه افتتاح حساب همین بانک است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.