نقاشی فرش؛ یک اثر هنری کامل که باید آن را بهتر بشناسید


ایرانی ها هنر دارند و بس، چقدر به این گفته اعتقاد دارید؟ برخی تصور می کنند که این عبارت فاقد تواضع است و به فرهنگ ایرانی مبتنی بر مهربانی و تسلیم ارتباطی ندارد. در هر صورت نظر هرکسی برای خودش محترم است اما اگر شما هم همین نظر را دارید از شما دعوت می کنیم در سطور زیر که در مورد این موضوع و فرش صحبت کردیم با کادوساز همراه باشید.

اگر نه هنر اساسی، پس چه چیزی تارهای دقیق و ظریف الوان را به یک قالی بافی زیبا پیوند می دهد؟ اثری که حاصل حوصله و دقت و ذوق ایرانی است اگر هنر نباشد چیست؟ آیا با هنر ایرانی، حداقل قالی و قالی بافی موافق نیستید؟ این فرش در فهرست آثار معنوی میراث فرهنگی کشور قرار دارد. خاستگاه فرش دستباف و نقاشی های زیبای آن شهر «سردرود» در شهر تبریز واقع در استان آذربایجان شرقی است. این هنر بیش از 80 سال سابقه دارد و سردرود را پایتخت استان ها کرده است.

با توجه به رونق این هنر بسیار زیبا در سردرود نرخ بیکاری صفر است و کسب و کار در سایر استان ها نیز رو به رشد است. به لطف هنر قالی بافی برای 250 هزار نفر در 18 استان کشور شغل ایجاد شد. در هر خانه سردارودی حداقل یک فرش بافته می شود. البته این هنر آنچنان که شایسته است در ابعاد و لوکیشن های جهانی گرفته نشده است که مایه شرمساری است. زیرا امکانات هنری فرش دستباف و تابلو فرش می تواند هر کشوری را در جهان بومی و خارجی به جایگاه ویژه ای برساند.

چقدر با فرش ایرانی آشنایی دارید؟

تابلو فرش به دلیل زیبایی و جلوه ای که دارند برای تزئین منازل و محیط های مختلف بافته می شوند. فرش هایی با طرح های گل، عتیقه، حیوانی، طبیعت و مذهبی نمونه هایی از طرح ها و نقش های مورد استقبال قالی بافی هستند. این روزها با کمک تکنولوژی، بافت فرش دیگر آن چیزی نیست که قبلا بود. در گذشته با استفاده از دستگاه های چاپ عکس تصویر مورد نظر برای قالی بافی را با توجه به سایز تخته روی کاغذ چاپ می کردند و بافنده با توزیع دایره ای کاغذ چاپ شده شروع به بافت می کرد. اما این روزها کامپیوترها و تجهیزات پردازش تصویر با نرم افزارهای مخصوص، تصاویر برد را به کدهای موقعیت 2 پارامتری تبدیل کرده و نقشه های کامپیوتری ایجاد می کنند. پرفروش ترین قالی ها طرح هایی از آیات قرآن و عبارات مذهبی است. بر اساس فرهنگ دینی در ایران، بسیاری از مردم دوست دارند آیات کوتاه قرآن کریم را به صورت قاب های زیبا به دیوار خانه، محل کار و ... آویزان کنند. در میان آثار مذهبی پرفروش ترین فرش ها فرش دستباف یکد است. به غیر از وینی‌کاد، فرش‌هایی که با سوره کوثر یا آیات کوتاه دیگر تزئین شده‌اند نیز در بین خریداران ایرانی طرفداران زیادی دارد.

فرش چه ویژگی هایی دارد؟

ریشه قالیچه های دستبافت ابریشمی و بافته شده است. در بافت طرح هایی مانند فرش صورت از رنگ های مخصوص بافت صورت استفاده می شود. وقتی صحبت از ابعاد و محل قرارگیری قسمت های مختلف صورت مانند چشم ها و بینی می شود، نهایت دقت را می شود. شرکت های معتبری مانند شرکت تولیدی فرش دارکوب با دقت در انتخاب رنگ ها تفاوت رنگ تصویر اصلی و فرش را به کمترین حد ممکن کاهش داده اند. شرکت فرش دارکوب از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده و کارهای زیادی را برای تولید با کیفیت ترین تابلوها مانند فرش دستباف تبریز انجام داده است.

در طراحی فرش دستباف پیشرفت های زیادی صورت گرفته است که شرکت های معروفی مانند دارکوب که بزرگترین و کامل ترین مجموعه فرش کشور را در استان خراسان دارد با ایجاد نقشه به کیفیت منسوجات کمک می کند. استفاده از کامپیوتر در برنامه های پیشرفته و امکانات ویژه مانند فتوشاپ و ...

کفپوش فرش مکانیکی چیست و اساس آن چیست؟

امروزه حضور تکنولوژی و ابزار آن در زندگی ما غیر قابل انکار است. فناوری پای خود را در صنایع مختلف مانند فرش باز می کند. فرش ماشینی نمونه بارز تلفیق هنر و صنعت است که به خوبی به تقاضای زیاد ایرانیان برای خرید فرش پاسخ داد. یک فرش دستبافت در بازار بیش از 10 هزار تومان قیمت دارد و در واقع یک کالای لوکس محسوب می شود. اما تولید فرش ماشینی تولید شده با تکنولوژی روز دنیا به شما این امکان را می دهد که با قیمت مناسب تری فرشی زیبا در منزل یا محل کار خود داشته باشید. به عنوان مثال، فرش ماشینی یک یار مقرون به صرفه تر از فرش دستباف است. اگرچه از نظر زیبایی و ظرافت از رقابت با فرش دستباف فاصله زیادی دارد، اما ارائه و تولید آن با تراکم های 700، 1000 و 1200 پرز و تراکم 2550، 3000 و 3600 بسیار شیک و زیبا شده است. ..

انواع دیگر فرش های ماشینی نیز در تولید خود از اکریلیک ترموست استفاده می کنند و برای مشتریانی که بودجه لازم برای فرش دستباف را ندارند گزینه های مناسب و با کیفیتی هستند. به طور کلی قیمت تابلو فرش دستبافت با توجه به نوع نخ، طرح، ابعاد و تراکم آن تعیین می شود. پتو سایز خاصی ندارد اما معمولا در سایزهای شصت در هفتاد یا هفتاد در پنجاه عرضه می شود.

قیمت فرش در طول زمان چقدر است؟

فرش پول اضافه کرد و تبدیل به پول شد. بنابراین با خرید این تابلوها یک اثر هنری زیبا و چشم نواز در منزل خود خواهید داشت و همچنین به نوعی سرمایه گذاری ارزشمند در منزل شما خواهد بود. خرید و فروش فرش دستباف کاغذی با تعداد کمی از نمایندگان بر قیمت تاثیرگذار خواهد بود.

هر چه تعداد نمایندگانی که فرش را از بافنده به متقاضی تحویل می دهند بیشتر باشد، قیمت نهایی نیز بالاتر است. بنابراین خرید اینترنتی فرش دستباف به کاهش هزینه ها کمک می کند زیرا بسیاری از فروشندگان از این نوع خرید حذف می شوند. بنابراین اگر تصمیم به خرید فرش دستباف دارید، حتما به یک فروشگاه اینترنتی معتبر مانند فروشگاه اینترنتی فرش مرداس مراجعه کنید. به مراقبت و نظافت این فرش ها دقت کنید و به یاد داشته باشید که بهترین روش برای تمیز کردن این فرش ها استفاده از برس و جاروبرقی است و اگر می خواهید فرش خود را بیشتر تمیز کنید بهتر است به سراغ فرش های معتبر بروید. تو پاکی

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.