مزایای بازاریابی در شبکه های اجتماعی

 

شبکه های اجتماعی نه تنها به ابزاری برای ارتباط و دوستی افراد تبدیل شده بلکه فرصتی بی نظیر برای کسب و کارها فراهم آورده تا کسب و کار خود را رونق دهند. در این مقاله به بازاریابی، تبلیغات در ایتا و افزایش ممبر در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ایتا می پردازیم.

چرا باید در شبکه های اجتماعی حاضر باشید؟

حضور در شبکه های اجتماعی نسبت به رسانه های سنتی تفاوت های زیادی دارد. معمولا هزینه تبلیغات در فضای مجازی کمتر و مخاطبان بیشتر است.
با حضور و تبلیغ در شبکه های اجتماعی می توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید و با آنها تعامل داشته و اعتماد آنها را جذب کنید و فروش خود را بیشتر کنید و درآمد خود را افزایش دهید. ایتا یک پیام رسان ایرانی است که تا کنون توانسته میلیون ها نفر را جذب خود کند.
اگر قصد فعالیت در ایتا دارید برای کانال خود نام و آدرس مناسب انتخاب کنید که مرتبط با موضوع فعالیت و محتوای کانال باشد. برای کانال خود عکس مناسبی انتخاب کنید. توضیحات کانال خود را مختصر و مفید بنویسید و از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید تا مخاطب در چند خط اطلاعات مفیدی راجع به کانال و فعالیت شما بدست آورد.
در ابتدا ببینید هدفتان از راه اندازی کانال چیست و با توجه به هدفی که دارید محتوا تولید کنید چرا که مخاطبان کانال های اطلاع رسانی، آموزشی، سرگرمی و فروشگاهی انتظار مطالب و محتوای متفاوتی در این کانال ها دارند.
کانال های عمومی معمولا جذب بیشتر و ریزش کمتری نسبت به کسب و کارها دارد.
در صورتی که شما برای کسب و کار خود کانالی راه اندازی کرده اید سعی کنید محتوای جذاب تری منتشر کنند تا ماندگاری مخاطبان بیشتر شود. همچنین نسبت به کانال های عمومی نیاز به تبلیغات بیشتری دارید.
قبل از شروع تبلیغات هدف خود را مشخص کنید تا قادر باشید عملکرد و بازدهی تبلیغات را به درستی بسنجید. هدف شما می تواند افزایش ممبر ایتا، معرفی برند، معرفی و دیده شدن محصولات و خدمات، افزایش فروش، افزایش نرخ تعامل کاربران، افزایش رغبت و علاقه نسبت به کانال یا محصولات و خدمات و... باشد. در عین حال می تواند یک یا چند مورد از این اهداف باشد.
حال که هدف خود را مشخص کردید انتخاب نوع و طراحی تبلیغات برای شما آسان تر می شود. چرا که طراحی یک کمپین فروش با کمپینی برای جذب ممبر فرق دارد.

چگونه تبلیغ کنیم؟

در پیام رسان ایتا به شیوه های مختلفی می توانید تبلیغ کنید. یکی از بهترین شیوه ها تبلیغات پاپ آپ ایتا است که هم کاربران زیادی کانال شما را مشاهده می کنند و هم جذب ممبر بالایی دارد. ممبرهایی که از این طریق جذب می شود پس از مشاهده کانال به اختیار خود عضو می شوند به همین خاطر از پست ها بازدید می کنند و در صورتی که پستی را بپسندند با دیگران به اشتراک می گذارند. همچنین ممکن است از شما خرید کنند.
پست های شما قبل و بعد از تبلیغ باید به گونه ای باشد که ممبرها را ترغیب به خرید کند. استفاده از طرح های جذاب، تخفیف و جایزه یا برگزاری مسابقه و چالش می تواند در بیشتر شدن فروش شما کمک کند.
سعی کنید تبلیغات پیوسته داشته باشید چرا که تبلیغات علاوه بر افزایش فروش، آمار ممبرهای کانال شما را افزایش می دهد. یکی از معیارهای اعتبار و محبوبیت در شبکه های اجتماعی آمار ممبرها می باشد چرا که هر چه این آمار بالاتر باشد نشانه این است که افراد بیشتری به کانال علاقمند هستند و آن را دنبال می کنند. به همین خاطر دیگران راحت تر می توانند به شما اعتماد کرده و عضو کانال شما شوند یا از شما خرید کنند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

به استفاده از زیرساخت های شبکه های اجتماعی مانند ایتا برای ارتباط با مخاطبان و جذب آنها بازاریابی شبکه های اجتماعی گفته می شود. در این روش با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی فعالیت ها، محصولات و خدمات و برند خود را به مخاطبانتان معرفی می کنید. خوبی این روش این است که مخاطبان شما هم ممکن است این محتوا را با دوستانشان به اشتراک بگذارند و شما را به دیگران معرفی کنند.
با توجه به عضویت میلیون ها نفر در ایتا، این پلتفرم بستر مناسبی برای بازاریابی محصولات و خدمات شما می باشد.
از ویژگی های دیگر استفاده از فرصت حضور در شبکه های اجمتاعی ایتا می توان به افزایش آگاهی از برند و بهبود اعتبار برند، افزایش وفاداری مشتریان، دریافت اطلاعات مخاطبان و دنبال کنندگان، رفتارشناسی مشتری و ارتباط دو سویه با مخاطبان اشاره کرد.

استراتژی تولید محتوا

جذب و ماندگاری ممبرها و رشد کانال بدون تولید محتوای جذاب و با کیفیت غیر ممکن است. به همین خاطر باید یک استراتژی یا خط مشی برای تولید محتوای خود داشته باشید.
برای این منظور نوع یا فرمت محتوا، زمان بندی پست کردن محتوا و تعداد پست هایی که منتشر می کنید را از قبل برنامه ریزی کنید. اگر میزان ریزش کانال زیاد است نشانه آن است که مخاطبان محتوای کانال را نپسندیده اند یا تعداد پست هایی که منتشر می کنید و زمان انتشار آنها زیاد و برای مخاطبان آزار دهنده است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.