معرفی تایمر آبیاری


از آنجایی که منابع آب در حال کاهش است، مدیریت آبیاری برای کاهش مصرف آب تصور می شود. از سوی دیگر، باید راه حل هایی برای بهبود رشد گیاه و تولید محصولات با کیفیت بهتر یافت. یکی از این روش ها استفاده از آبیاری خودکار است. آبیاری اتوماتیک از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت اول تجهیزات آبیاری مانند شیلنگ های آبیاری و نازل ها می باشد. قسمت دوم تایمر آبیاری نام دارد. با استفاده از این دستگاه می توان میزان آب مورد نیاز گیاه و مدت زمان آبیاری را تنظیم کرد. در این مقاله به معرفی این دستگاه و انواع آن می پردازیم.

تعریف تایمر آبیاری

تایمرهای آبیاری وسیله ای برای آبیاری خودکار باغ هستند. این دستگاه روی شیر آب نصب می شود و در زمان مشخص شده باغ را آبیاری می کند. این می تواند به صرفه جویی در مصرف آب و کاهش زمان مورد نیاز برای آبیاری دستی کمک کند. این دستگاه به یک باتری کاغذی یا دو باتری قلمی قابل شارژ نیاز دارد. ابعاد آن تقریباً برابر با کف دست شماست.

مزایای استفاده از تایمرهای آبیاری

تایمر آبیاری می تواند به شما کمک کند نسبت به آبیاری دستی آب کمتری مصرف کنید. می توانید زمان دقیق آبیاری را برنامه ریزی کنید. البته مطمئن شوید که گیاهان شما فقط زمانی که به آن نیاز دارند آبیاری شوند. تایمرها می توانند زمان مورد نیاز برای آبیاری دستی را کاهش دهند. این می تواند به شما کمک کند تا زمان خود را برای فعالیت های دیگر آزاد کنید. تایمرها می توانند سلامت گیاهان شما را بهبود بخشند. آبیاری منظم به گیاهان کمک می کند تا آب و مواد مغذی ثابتی داشته باشند.

انواع تایمر آبیاری

گاهی به دلیل مشغله زیاد به باغ نمی رود و آب نمی خورد. اینجاست که تایمر آب خانگی به کارتان می آید. تایمرها معمولاً دارای صفحه نمایش یا رابط کاربری هستند که به شما امکان می دهد زمان شروع، مدت زمان آبیاری و دفعات آبیاری را تنظیم کنید. برخی از تایمرها همچنین دارای ویژگی هایی مانند کنترل از راه دور یا اتصال به اینترنت هستند. تایمرها را می توان به دو صورت تقسیم کرد: تقسیم اول تک خروجی یا دو خروجی است:

خشکسالی ها: در این خشکسالی ها آب خارج می شود. در اینجا خط آبیاری قابل تنظیم است. در واقع زمانی که زمان آبیاری مشخصی به تایمر داده شد، تایمر کل فضای سبز را در یک مرحله آبیاری کرد.

تایمر دو خروجی: این تایمر دارای دو خروجی آب است.

طبقه بندی دیگر تایمرها بر اساس این است که آنها با باتری کار می کنند یا الکتریکی و خورشیدی.

تایمر آبیاری با باتری

رایج ترین نوع تایمر، تایمر با باتری است. قیمت این تایمر نسبت به مدل های دیگر مقرون به صرفه است. تایمر باتری قابل شارژ با باتری های نیم قلمی، مدادی و قلیایی شارژ می شود. مهمترین مزیت این تایمر نصب آسان و روش نصب ساده آن است. این تایمر مصرف باتری بسیار کمی نیز دارد. از آنجایی که مصرف آن کم است تا یک سال پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. تایمرهای باتری دار به دو نوع دیجیتال و مکانیکی تقسیم می شوند. در زیر مدل های دیجیتال و مکانیکی را توضیح داده ایم:

تایمر دیجیتال: نوع دیجیتال آن از نوع مکانیکی پیشرفته تر است. این نوع تایمر دارای صفحه نمایش است. کاربر می تواند میزان چرخه های آبیاری، مقدار سیستم آبیاری باز، مقدار باتری باقی مانده را مشاهده کند.

تایمر مکانیکی آبیاری: این نوع تایمر به صورت سری کار می کند. در این نوع تایمر باید زمان لازم برای هر آب را تعیین کنید. همچنین لازم است آنها را برای سه مورد دیگر تنظیم مجدد کنید. این تفاوت بین این افراد در عصر دیجیتال است. در تایمر دیجیتال، در ابتدای راه اندازی، زمان مشخصی به برنامه داده می شود، سپس تایمر هر بار آب را روشن می کند.

دو نوع دیگر تایمر باتری دار را می توان در لوله ها نصب کرد و به شیرهای برقی متصل کرد.

زمان آبیاری برقی

اگر به دنبال تایمر آبیاری باکیفیت هستید، این مدل برای شماست. تایمر برقی با اتصال به برق شهری و آداپتور 12 ولت تغذیه می شود. برنامه های موجود در تایمر متنوع هستند. به این تایمرها شکارچی نیز می گویند. اگر می خواهید اتاق های بیشتری را با این تایمر آبیاری کنید، بهتر است آن را به شیر برقی وصل کنید. https://tehrankiosk.com/introducing-the-irrigation-timer/

برنامه ریزی برای آبیاری خورشیدی

این محصول از انرژی خورشیدی انرژی می گیرد. به همین دلیل، مردم اغلب از آن در مکان هایی با نور شدید خورشید استفاده می کنند.

خرید تایمر آبیاری

برای خرید تایمر آبپاش مرغوب و مناسب حیاط یا باغ خود به وب سایت تجاری پمپ ایران مراجعه کنید. این شرکت تامین کننده تجهیزات صنعتی و کشاورزی می باشد. شرکت پمپ ایران تولید کننده پمپ آب خانگی و صنعتی، دستگاه کارواش خانگی و صنعتی و ... می باشد. از جمله محصولات صنعتی، محصولات کشاورزی، تایمر آبیاری، سمپاش، آبپاش، شیر برقی و ....

پمپ بازرگانی ایران نمایندگی محصولات امریکن اوربیت در ایران می باشد. محصولات بازرگانی پمپ این نمایندگی در ایران شامل تایمر آبیاری، کنترلر آبیاری، شیر آبیاری اتوماتیک و ... می باشد. از طرفی این تجارت دارای نمایندگی محصولات AQUA در تایوان نیز می باشد. برند آکوا تولید کننده محصولات آبیاری از جمله تایمر آبیاری می باشد. این برند از قیمت و کیفیت شناخته شده ای برخوردار است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.