درمان های آلرژی عطری


میلیون ها نفر در سراسر جهان روزانه از عطر و ادکلن استفاده می کنند. با این حال، برخی افراد پس از استشمام انواع اسانس ها و عطرها به عطرها حساسیت پیدا می کنند. این نشانه ها در افراد درجات مختلفی دارند. و تا زمانی که خفیف تا متوسط ​​باشد، معمولاً مشکلی نیست. اما اگر علائم شدید آلرژی روی فرد تأثیر بگذارد، باید در اسرع وقت به دارو مراجعه کند. برای جلوگیری از حوادث جدی.

بنابراین شناخت علائم حساسیت به عطر و ادکلن برای هر فردی بسیار مهم است. و راه های پیشگیری یا درمان را بداند. در این مقاله قصد داریم شما را با علائم مختلف این نوع حساسیت آشنا کنیم. تا آخر با ما همراه باشید.

علائم رایج حساسیت به عطر چیست؟

حساسیت به عطر که در بسیاری از افراد ممکن است رخ دهد، علائم مختلفی دارد. در موارد شدید ممکن است لازم باشد به یک مرکز پزشکی بروید.

علائم آلرژی بویایی مشابه علائم زیر است:

1 - سردرد

2- سرفه و عطسه

3- تنگی نفس

4- خارش و قرمزی پوست

5- کهیر پوستی

6- حالت تهوع، سرگیجه

البته ممکن است علائم حساسیت به عطر دکتر بیدگلی در فردی ظاهر نشود. یا فقط هنگام استفاده از محصولات خوشبو کننده اتفاق می افتد، در اینجا باید توجه داشته باشیم که این حساسیت به بو ممکن است در هنگام استفاده از هر نوع محصول خوشبو کننده ای که حاوی اسانس است ایجاد شود. مانند شوینده های خانگی، صابون ها، شامپوها، شمع های معطر و دستگاه های تهویه مطبوع، بنابراین با توجه به استفاده از اسانس ها در زندگی روزمره، آگاهی از واکنش های بدن بسیار مهم است. برای همیشه سلامت باشید.

چرا برخی از عطرها باعث سردرد می شوند؟

شاید تعجب کنید که چرا برخی افراد پس از استشمام عطرهای خاص دچار سردرد می شوند، معمولاً مبتلایان به میگرن پس از استشمام بوی تند دچار میگرن می شوند. این سردردها در اثر واکنش بدن به مواد مصنوعی موجود در کلاژن ایجاد می شود و نوعی حس بویایی است.

علاوه بر اسانس ها و الکل، از برخی مواد شیمیایی نیز در تولید عطر و کلاژن استفاده می شود. این مواد به خودی خود یا در ترکیب با مواد دیگر و یا در نتیجه تغییرات ناشی از تماس فیزیکی افراد آسیب پذیر را در معرض خطر قرار می دهند.

حساسیت ریوی به بو

بوی خاصی می تواند باعث سرفه در فرد شود. اگر آلرژی شدیدتر باشد، فرد ممکن است خس خس سینه یا حمله آسم و در شدیدترین موارد دچار مشکل در تنفس شود. این دسته از افراد باید در انتخاب ادکلن یا هر عطر دیگری مانند لوازم آرایشی یا مواد شوینده مانند صابون و شامپو بسیار دقت کنند.

افراد مبتلا به آسم یا به طور کلی آلرژی های فصلی بیشتر در معرض این عارضه هستند، مانند کسانی که در بهار آلرژی به گرده دارند یا کسانی که در پاییز آلرژی دارند. بهترین راه برای جلوگیری از بوهای تند این است که دچار مشکل نشوید.

بهترین راه برای درمان آلرژی به عطر چیست؟

اولین چیزی که به ذهن شما می رسد این است که برند عطر یا اسانس مورد علاقه خود را با دقت انتخاب کنید. اگر اسانس را از مراکز غیر معتبر خریداری کنید، به احتمال زیاد مواد بی کیفیت خریداری کرده اید. همه ما می دانیم که هیچ چیز بی دلیل ارزان نیست. و در مورد سلامتی باید با دقت و وسواس بیشتری انتخاب کنید.

همه بهتر از دیگران بدن خود و واکنش های آن را می شناسند. بنابراین اگر بلافاصله بعد از اسپری کردن عطر Hi-Atrpich عطسه یا سرفه کردید، خیلی سریع نترسید. شاید عطسه یا سرفه ربطی به اسانسی که استفاده می کنید نداشته باشد.

اگر علائم آلرژی یا عدم تحمل ذکر شده در بالا وجود دارد، می توانید چند دقیقه صبر کنید. این نوع حساسیت عطری می تواند پس از مدتی بدون هیچ اقدام خاصی خود به خود از بین برود. اما اگر تاثیری نداشت یا علائم بدتر شد، می توانید برای دریافت داروها یا شربت های مختلف ضد حساسیت به پزشک مراجعه کنید. در اینجا تاکید می شود که بدون نظر پزشک از دارو استفاده نکنید و در صورت وجود علائم شدید باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر از سردردهای میگرنی رنج می برید، بهتر است عطرهای تند، گرم و شیرین را انتخاب نکنید. در این شرایط ادکلن های کلاسیک آزاردهنده خواهند بود. عطرهایی با ماندگاری بسیار طولانی برای شما مناسب نیستند. همچنین اسانس های تند و شرقی و نت های چرمی ممکن است باعث سردرد شوند. بهترین عطرها برای شما عطرهای خنک و دریایی هستند. رایحه ملایم اسطوخودوس، یاس، مرزنجوش و گل نرگس نیز برای شما مفید است.

هر چه عطر سنگین تر باشد، احتمال سردرد یا حساسیت به عطر بیشتر می شود. با دانستن این موارد نیاز کمتری به تست انواع رایحه خواهید داشت و می توانید در مدت زمان کوتاه تری رایحه ای را که مناسب شماست پیدا کنید.

پایان

روغن های ضروری در تمام جنبه های زندگی روزمره ما حضور پررنگی دارند. و از آنجایی که از ترکیبات صنعتی مختلف در ساخت محصولات خوشبو کننده مختلف استفاده می شود، احتمال ابتلا به آلرژی های مختلف پوستی یا تنفسی بیشتر است. همه باید این علائم را بدانند تا از حوادث جدی جلوگیری کنند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که بدن حساسی دارید، ممکن است گاهی اوقات حساسیت به عطر را تجربه کنید. بسیار مهم است که اسانس ها و محصولات خوشبو کننده خریداری شده توسط شرکت ها عطرسازی مورد اعتماد تولید شده و از انواع محصولات با کیفیت استفاده شود تا خطر ابتلا به آلرژی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.